Posts

Showing posts from 2011

pembunuh BERSERI

Image
Terlantar dikamar sepi..
melayan seribu perasaan...
menitis airmata satu persatu...
dada sebak....kaku dan pilu.....
mengenangkn suratan yang bahawasenya AKU gagal lagi.....
aku gagal untuk mengapai impian yg kian menjengok perjalanan ku ini....
adakah bakal terpisah lagi???
lantas membiarkan bahagia layu???
mana janji??
suarahati kini menjadi teman...
aahhh biarlah takdir jadi penentu...
dan  munkir janji kini bakal jd penamat...
berdosakah aku kali ini??
sejuta penyesalan tp dah tak  berguna...
memerangkap mu dlm pelukan rinduku... .
membunuhmu dlm ciuman manjaku..
meninggalkanmu dlm senyuman pedihku........membiarkan kamu sendiri lagi



maafkan aku sayang..aku bukan milikmu lagi....

SAHABAT KU IALAH KAMU

Image
kamu sahabat ku,

mengenalimu hanya sekelip mata,

mengingatimu sepanjang usia..

maafkan aku kerana tak mampu memberimu segala2nya..

maafkan aku kerana terpaksa pergi!

meninggalkan mu dan kenangan yg sedetik itu..

kenangan yg terlalu berharga walaupon hanya sementara,

aku berjanji tak akan pernah utk melupakan mu...wahai sahabat ku!

maaf,

kerana aku tak mampu meneruskan segala2nya bersama impian kamu,

maafkan aku kerana tak mampu menjadi sahabat setia utk mu..

maafkan aku !!

sahabatku,

terlalu mulia hatimu,kau ingin melihatku berjaya dalam hidup,

kau ingin aku mendapat kebahagian yg selama ini tak pernah aku miliki..

tapi..

aku bukan seperti yg kamu harafkan...

aku tak mampu...

aku lemah.....

biarkan aku terdampar diarus kehidupan aku ini...sepi tanpa kata2mu lagi...aku redha....

sayang SELAMANYA

mmg selamanya sayang,

tak ada yg lain,

akan sayang,

mesti sayang,

dan terus sayang...

sesungguhnya ...

bercinta itu tak berapa perlu,tetapi menyayangi itu yang wajib!!

so...

tak salah rasanya  kalau aku selalu ucap sayang kt kamu...

hehehe

INSAF DIPUSARAMU

Image
pasir tertimbus,

dirimu kaku dibaluti kapan,

keinsafanku  menular dihati,

selamat tinggal dunia,

selamat tinggal kasih,

selamat tinggal derita. ..

airmata semua melambai dgn esakan,

selamat tinggal sayang,

semadilah kau dialam baru,

jadilah kenangan antara kita selama ini sebagai kenangan terindah,

kau selalu diingatanku...






mood; maseh mood semalam , sewaktu dipusara ZECK

                                                 ~damai lah kau disana~~

terimakasih SAYANG

Image
BILA U KATA ....KITA MASEH SEPERTI DULU~

perrghhh..

lega hati i taw....

semua masalah mcm dah meletup diudara!

 mcm belon yg pecah...hilang dibawak angin.

i bersyukur sgt2 sbb u boleh terima i semula..

walau hati u telah i lukai...

thanks sayang...much of love just for u..

sayang..i janji pasni takan sakiti hati u lagi..sumpah!!!

i akan berjanji, semua ini hanya utk u.

i jugak berjanji takan pernah tinggalkan u lagi...

demi TUHAN!!!

pegang janji i ni sayang...

kasihDANsayang

Image
sayang dah dapat rasakan bahawa kasih bukan lagi milik nya, 

semua yang sayang beri selama ini tidak dihargai ..bisik hati kecil sayang..

semua nya kasih buang jauh...

padahal dulu macam2 janji kasih kat sayang...sehidup semati...akan setia selamanya..

tapi, apa yg sayang dapat sekarang????  derita , sakit hati, kecewa...

kalau lah bunuh diri tak berdosa..maybe sayang dah terjun bangunan...

malas nak hadapi semua bebanan ini...

tapi sayang masih ingat ALLAH !!


semua sayang serah pada ketentuan ALLAH sebab pada sayang, 

semua yang berlaku ni..bukan kehendak sayang..mau pon kehendak kasih..

tapi semua ni qadaq dan qadar yg sayang dan kasih  jumpa dlm hidup ini...

''kita berkawan saje...'' pinta kasih malam tu...

kata2 pedih yg diluahkan melalui sms..

kasih meminta sesuatu yang bukan kehendak kasih pon...!!!!

berat utk kasih luahkannya.erghhhh!!!!


tp...semua sudah terjadi..dan percintaan kasih dan sayang  cukup sampai sini...

hancor hati sayang...mau dilemparkan handphone ..

tapi...say…

resah dihari lahir

Image
pagi yang dingin,
rintik2 hujan maseh lagi berirama  dibumbung rumah,
dinda hanya memandang sepi..
kearah luar tingkap.
desiran angin sekali lg menampar pipi..
dinda memelok tubuh yg makin kedinginan..
termenung  dan terus melayan perasaan yang tak taw apakah yg  bermain diminda...

happy birthday sayanggg....
suara kanda lembut dari arah belakang..
yea??...ouwhh...tengs!!!....
sambil mengucup pipi dinda..
kanda hulurkan kotak kecil pada dinda...
ape ni???...ehh...susah2 jek...
just for u, ucap kanda...
orite...and...tengs  again...
dinda tersenyum manja...
ingat jugak abang birthday i  kan??
selalu lelaki tak pandang semua ni..hehe..
dinda cuba mengusik kanda...
ala..u kan wife abang, takkan abang boleh lupa...
love u sayang...
thanks...me too...
balas dinda lembut...
(situasi saat itu )
hanya dinding bilik yg mampu memandang....
ianya agak sepi...


hari kian larut malam,
dinda cuba kawal perasaan..
ada yg dinantikan tp ape?? siapa?? kenapa??
hanya dinda saja yg tahu semua itu....seba…

LIRIK ; pergi

Image
Sayu terpisah

hikayat indah kini hanya tinggal sejarah

berhembus angin rindu

begitu nyamannya terhidu wangian kasihmu

hujan lebat mencurah kini

bagaikan tiada henti

kaulah laguku kau irama terindah

tak lagi kudengari

kau pergi.. pergi..

sepi tanpa kata

terdiam dan kaku tak daya kau kulupa

apa pun kata mereka

biarkan kenangan berbunga di ranting usia


AKU SKANDEL

Image
entah..kenapa nk luahkan kat sini.

padahal org tak tanye pon..heheheh

mula2 aku kenali ayat skandel masa aku kenal dia lah..

mati hidop aku ingat aku la yang satu2 cinta sejati dia,

tapi khayalanku hanya mimpi disiang hari...

semua tu manis dimulut..

tp...jauh dari pengetahuan ku,aku di perduakan!!

eh, adalak perkataan diperdua dlm kamus ??

yang aku pelik,aku langsong tak perasaan segala muslihat nya..

pandainya  dia sembunyikan semua muslihat ...

erghhh. selamani...kata2 rindu, sayang, cinta,

yang dia ucapkan hari2 kat aku, rupa2nya palsu!!

KEJAMNYA KAMU!!!

yang aku hairan...aku cuma marah je kat dia..

tp..kenapa aku tak boleh nak benci dia???

puas aku coba......aku gagal!!!

aku kian pasrah...

menjalani liku2 kehidupan yang suram,

menjadikan aku semakin takut....

akan ku biarkan keadaan ini berlalu..

dan akan ku biarkan hati ini terus merindu.....

aaaa.....hhh!!!

letih nak fikir tentang hati aku ni lagi.....



mood ; senyum dalam sendu

CARI DAMAI DIHATI

Image
senyum lah setelah puas kamu menangis
senyum lah setelah kering air mata mu,
senyumlaahh..
itu lah janji hati ini...
aku telah bertekad, tak akan menangis lagi,
aku dah berjanji tak akn biarkan airmata ini turun lagi..cukup...cukup lah...
segala yg aku lalui selama ini , biarlah jd kenangan utk ku...
biarlah jd penyeri hari2 silam ku,

kini. ku susurilah  hari2 yg mendatang dgn penuh kebahagiaan,
jalani tanggungjawap dgn penuh keikhlasan yg menebal dijiwa...
semuanya rasa damai dihati...








YA TUHANKU,
aku redha dgn ketentuan MU
aku pasrah dgn segala kerja MU
terima kasih ALLAH ,
kerana selalu memberi yang terbaik dlm kehidupanku...
ALHAMDULILLAH...
aku ingin jd yg terbaik dikalangan yg baik2..
izinkan aku  utk mendapat sedikit bahagia (selagi jantungku maseh berdenyut...)
LOVE YOU   AND THANK YOU ALLAH~

JOM CARI TANDA

Image
jom kita cari tanda
tapi..tanda apakah?
kita cari...
tanda2 kalau seseorang itu dah mula sayang ...heeee~peace...

selalu teringat2..
makan ingat dia,
tidur ingat dia,
mandi ingat dia,,
dalam air nampak dia,
dalam mimpi jumpa dia
asik2 dia jek dalam ingatan..
dah tak de orang lain dahh...
hehehe....malu nak cerita sebenarnya ni..

kalau on9 selalu tercari2..
kenapa dia tak on9??
kenapa status i tak di 'like' ??
selalu harap dia akan inbox ..
maybe...ni kah yang dinamakan rindu..???
pastu nak tarik perhatian..send 'relationship'request...hehehe...
no komen ok...that's not me!! Lol...

sering rasa cemburu..
bila ada yang menghampiri,  hati pulak  dah hanget  semacam..
ayat2 poyo pon dah jadi api!!!
raja segala cemburu menguasai jiwa..
makin hari makin dasyat..haishh....
airmata pulak senang turun,
senang tersentuh pada ayat2 yg di postkan...haha..APTB!!!

hahahaha   mak aiii.... bab kenakan orang mmg terror laaa.....
banyak lagi wehhh..tp....tak boleh la nak share semu…

SALAM PENUH ERTI

Image
asalamualaikum !
tak jawap dosa....
kalau jawap sayanggg....
hahahaha....
beri salam pon berbagai2...
haishhh....dak2 jaman ni....hehe



tapi..


ape yg  dimaksudkan sebenarnya..


jika korang  jawap salam tu...

korang  dpt pahala,  dalam masa yg sama, pemberi salam akan sayang kt korang !!!


tak mau ke???


bertuah nya badan..so..apa lagi..jom la jawap salam tuu...

waalaikumsalam....hahahaha


orite2. sebenarnya..tu lah yg selalu miss guppy alami kalau on9 sini...link


betapa mesra alam nya kawan2 miss guppy kan...


but...semua tu adalah sekadar kawan ok..tak lebih...


thanks geng sebab sudi jadi kawan2 ku...

FRIENDSHIP NEVER ENDS !!!

dinda SAYANG kanda

Image
dinda,

selalu mengharaf bahgie kekal disisi,

mengharafkan cinta teragongnya menjadi reality,

sentiasa berdoa agar apa yang dimiliki akan menjadi miliknya

selama2nya....


sayang,

sentiasa menjadi kekasih dinda,

sentiasa menjadi penawar duka dinda,

selalu memberi perhatian pada dinda..

walaupon sayang berada jauh dari dinda,

ape yang dinda pasti..

sayang..memang sayang sangat2 kt dinda...

namun..mampukah sayang memberi dinda bahagia selama2nya???


kanda

insan yang terlalu menyayangi dinda,

hidup matinya hanya untuk dinda,

cinta awal dan akhirnya hanya buat dinda,

selalu mengharafkan agar dinda sentiasa ada disisi kanda,

selalu berdoa agar dinda akan kekal setia disamping kanda,

merindui dinda adalah pekara paling sakit buat kanda...















antara dinda,....sayang...dan kanda...masing2 punya rasa cinta yg sama.
 namun yang MAHA KUASA lebih mengerti ...

MISH U!!!

Image
maaf..kalau kata2 ini bisa menganggu ketenteraman mu,
bukan itu niat ku,
maafkanku atas segala kesilapan lalu,
muga malam yg selama ini kelabu,
akan bersinar lg....
sesungguhnya...aku benar2 rindu kamu ,sayang kamu....!!!
mengertilah isihati ini.....
kamulah kekasih awal dan akhirku.....

....KANDA...SAYANG DAN DINDA

Image
Dinda nanges lagi..…Malam kian sepi.. Dinda maseh lagi melayari laman web kegemarannya.. Malam ni airmata dinda tak henti2 turun… Permintaan mama terpaksa ditunaikan..kesihatan mama kena dijaga.. Dinda terpaksa meninggalkan semuanya utk sementara waktu…
Kata ‘sayang’… 'jaga diri..jgn tak makan ditempat org…
nanti dinda pulak yg sakit…'

Dinda janji dgn sayang…
akan ikot semua pesan sayang…
dan dinda selalu mengharaf,
agar kehilangan dinda kali ini tak kan lama…
sebab dinda tak sanggup menanggung rindu yg panjang…
Esok kita pergi awal ok…kata kanda malam tu… Dinda hanya menganggukkan kepala tanda setuju…
Kanda… Maafkan dinda… Tanggungjawap ini terlalu berat bagi dinda, Dinda macam tak mampu utk laksanakannya… itu lah luahan hati dinda..
tp sayangnya..kanda tak dengar!!! Lepas solat subuh..kanda hampiri dinda…


Awak…. Abang tak paksa..tapi…
semua ni demi mama… Abang tak nak buat sayang rasa terbeban…. sambil membelai jari jemari dinda yg maseh diam..
maseh kelu dlm kain  telekung, kanda …

isihatiKU

Image
Tak tahu salah siapa,
Semenjak aku hadir dlm kamus hidupnya,
mungkin aku lah insan yg selalu menyakitinya.
maafkan aku..
Terlalu syg menjadikan aku ratu segala cemburu.
menyedari hakikat itu, jiwaku yg semakin rapuh ini, biarkan lah ianya menyendiri lagi.
aku, insan yg tak layak utk disayangi barangkali!! 
Aku tak layak utk mengecapi kenikmatan bercinta sama seperti insan lain, mungkin?
 Stuasi ni menjadikan jiwa ini semakin kacau…
tatkala menyedari hakikat yang kita tak mungkin bersama akhirnya,aku kian bimbang… apa bakal terjadi suatu hari nanti?
 Layak kah aku menjadi kekasihmu sekarang ni?
 Setiakah aku pada cinta kita ini?
aku makin keliru dalam perjalanan hidupku sendiri..
kebingungan menyelubungi langitku yang kian  kelabu…
Andai ini dugaan..

aku insan  yang paling redha..
Andai ini halangan..

aku akan tempohi segala rintangannya..
Demi sebuah ikatan percintaan,

aku pasrah dlm semua ketentuanMU…

PENGAKUAN : awek gam

Image
Mula wa berjinak2 dgn gam masa umur wa 15tahun,
masa tu wa kawan dgn dak2 smjk (c)..
ramai kawan2 wa dak cina,india,melayu adalah beberape kerat...
masa tu parent wa bg duit belanje 15rm sehari, wa bukan spesis yg kuat makan time rehat
so, duit saku wa mmg terlebih2...
ada takde kawan2 la tempat wa buang duit2 wa tu...
sampai wa kenal dgn dak2 gam...
mula2 mmg tak selesa...
tp..lama2 ngam lak dgn naluri wa..
parent wa tak perasan ape2 pon...
so, wa enjoy sakan..

Masok tingkatan 5..
hidop wa da  tambah kacaw,
masa tu parent dah bg wa bawak keta...
lagi lah panjang langkah wa..
wa da pandai kuar lewat mlm,
kadang2 sampai awal pagi baru wa balik..
masa periksa...result SPM wa hancor...

My parent hantar wa pegi kolej utk sambong belaja...
baru masok bulan ke 2,wa da chow...
tak nak belaja kt situ lagi...
alasan wa....tak boleh bawak...
padahal....wa bosan lepak dgn dak2 yg soleha tu...
wa asik teringat geng2 1 malaysia wa dulu....
geng hidu gam...

Padamasa yg sama wa kenal satu mamat ni
di…

indahnya ciptaan TUHAN

Image
subhanaALLAH...
terpegun aku siot...
menatap gambar2 ni....
terasa sangat keindahan alam maya ni...
takada yang mampu utk menilaikannya...
ni baru tengok gambar...
kalau aku dialam reality...
camane lah histerianya aku gaknya...
maybe terlompat2 mcm kangaroo kot...hahaha....
best gile alam ni....
untung lah sapa yg dok kat sini...
YA ALLAH....best sangat2!!!!!



SAKURA....

cantiknya kamu...
cemburu ku menatapmu,
dalam ribuan yang mekar..
kaulah yang terindah dimataku...



SAKURA...

  Arghhh....
aku mmg minat tgok bunga SAKURA mekar...
kenapa la kat MALAYSIA tak tumbuh SAKURA????hahaha...
(dulu pekse SPM ilmu alam aku gagal!!!)...
kalau SAKURA ada diMALAYSIA,
gerenty aku tanam pokok ni disekeliling rumah aku,..
dalam rumah,dalam bilik,dalam almari baju,
dalam peti ais...hahaha...
''dia dah mula sengal mood,korang jgn layan''hahahahh...

owhhhh...SAKURA....

私の最愛の人ありがとう...SAKURA...



MOOD;...nak kumpol duit nak pi tgok secara life , saat SAKURA mekar....

cinta TIDAK direstui

Image
Malam ini ku lihat bulan
Tak terjatuh lalu terurai
Ku nggak ngerti apa yang harus
Ku lakukan


Hari ini aku putuskan
Untuk jauh ku langkahkan kaki
Untuk pergi dari dirimu


Biarkanlah kan kubawa
Sejuta harapan yang indah
Yang pernah kita lalui
Saat bersama
Ku harap kau bisa mengerti
Cinta kita tak direstui
Malam ini harus
Rela ku pergi


Maafkanlah kekasih
Ku harus tinggalkanmu
Meski ku tahu ini menjadi
Kau sakit hati


Relakanlah kekasih
Tutup air matamu
Semua ini aku lakukan
Untuk kebaikanmu

mood: layan ST12....

SITUASI

Image

apa kata orang tentang CEMBURU?

Image
hehe..tu sifat semula jadi manusia...
ape nak heran...
tu kan tandanya dia punya perasaan..

kata kak Lang..
cemburu tandanya dia sayang...
biarlahhh...hehehe...

Tokwan lak ckp...
ala...untung le ade orang cemburu...
tok ni dah takde orang nak cemburu pon....
sedih je....hehehe kesian kat tok wan kan....

aku lak...
mmg pebret aku cemburu memburu ni..
lebih2 lagi kat seseorang tu...hahaha...
ishh3x...betol wa cakap lu.......
sikit2 aku sound dia..
kejap2 aku warning dia...
aduhhh...bapak segala cemburu aku ni!! hahaha..





korang pulak,
jgn lah ikot perangai aku...ok...
sah2 kena tinggal lah nanti.. ....
hahahahampe....




mood: bahgie....layan lagu sambil layan perasaan...

AKU TAK BISA !!!

Image
kelmarin,

Dia dah beritahu...jangan ulangi kesilapan itu....

semalam..

Dia dah pesan jangan lakukan lagi....

tp  kamu tetap berdegil....

berulangkali dia dah pesan....

jaga percakapan,..jaga tata tertib....

tp hati kamu maseh beku,

buat tak faham...atau sengaja buat tak faham???


harini...

kenapa mesti mencari???

harini

kenapa masih menunggu???





sedangkan kelmarin.....

kamu dah guris luka hatinya???

dan semalam ...

kamu dah kecewakan dia...?

sayangku...

maafkan aku kiranya kenangan semalam telah menjadikan aku seorg PERINDU yg setia disini....

dan maafkan kesilapan yang ku lakukan kelmarin......

mengertilah sayang.....

aku insan biasa yang tak bisa lari dari membuat kesilapan...




mood :...mengaku ...selalu buat silap!!!

sweety ku sayang

Image
dia manis,
dia manja...
selalu bikin hati tambah sayang kat dia...
walaupon ada kala dia ada sedikit nakal...
tp semua org sayang kt dia kerana kenakalannya...hehehe..

hello sweety ku sayang,
gelak tawamu, senyum manis mu...
bikin semua  hati jadi tertawan...
kau penawar duka ku....
kau penyeri malam sepi ku..
kaulah penerang kegelapan malamku ...
kaulah SWEETY ku ....





mood: miss guppy love sweety....

pupus

Image
Pupus Artist: Dewa Aku tak mengerti ... apa yang kurasa,  Rindu yang tak pernah ... begitu hebatnya Aku mencintaimu lebih dari yang kau tahu ...
Meski kau tak akan pernah tahu

Aku persembahkan ... hidupku untukmu,
Telah kurelakan ... hatiku padamu,
Namun kau masih bisu ... diam seribu bahasa
Dan hati kecilku bicara ...

Baru kusadari ...  Cintaku bertepuk sebelah tangan
Kau buat remuk seluruh hatiku ...

Semoga waktu akan mengilhami sisi hatimu yang beku,
Semoga akan datang keajaiban, hingga akhirnya kaupun mau

Aku mencintaimu    Lebih dari yang kau tahu ...
Meski kau tak kan pernah tahu mood;  MISS GUPPY STILL BLURRR....

perihal MISS GUPPY....

Image
thanks sbb korang sudi ambil tahu wahai korangs ….. 

SIAPA HERO MISS GUPPY ???

Image
Hehehe..kalau kata hero, haruskah hensome?      Miss guppy ada beberape org hero yg menjadi pujaan hati…
nak share dgn korang la hari ni….heehee.. meh kita tengok sape yg kena….
Hero pertamanya….
from Hollywood…THE ROCK... Bukan batu tp  tu korang tengok tu…
batu pon pecah tengok dia……
hensome you!!!! Hahaha Selalu bermain dimata miss guppy..
susuk tubuh yg berketul2…
raut wajah yg cool….
gile bayang wa beb… Kalau nak tarik hati miss guppy..ahha…
abg2 tu kena lah salu tgok kt cermin,
ada ke susuk tubuh cam dia??
Kalau takde jgn harap  permohonan anda akan  diterima..walalalaa…
Hero keduanya…
from Bollywood…MR SALMAN KHAN…. Aduh…tak tahan wa beb….
miss guppy ni memang senang caer tgok mamat berbadan taff cam ni, asik nak meroyan jek..hahaha…
hidungnya,matanya yg cool…erghhh…..
patut la RANI MUKERJI  selalu  je nak berlakun dgn dia..selalu dpt dukung…wahahaha..
kalau lah  miss guppy dapat dukung sama ini SALMAN KHAN….
aahhhhhaaaaiii… seminggu rasanya  tak dpt tidor lena….
hikhikhik… …

TIADA YG SEMPURNA

Image
Pagi yg hening….. Tapi awal pagi lagi kanda dah berang.. Rasa cemburu kanda meluap2..Dinda lah  mangsanya.. ‘’U BOLEH TAK KALAU TAK BKK FB U TU???’’pekik kanda..

marah sangat rasanya..direnung wajah dinda   tanpa belas kasihan, Dinda diam,tanda akur arahan kanda… Hati dinda rasa sebak..tak pernah ada org marah  sebegini kat dinda..ape lagi meninggikan suara.. Pilu…sayu…. Sekali lagi air mata suci dinda turun…semakin lama,semakin laju…. Kelu…lidah dinda terus kelu…sedikit rase bersalah timbul dlm hati dinda…
Dibiarkan laptop,broadband sepi…. dinda pergi meninggalkan kanda dan menghempaskan tubuhnya disofa … Dinda terus2an menangis…. Menangis…. Dan menangis…

namun sebenarnya kanda tak tahu dalam hati dinda ada berdetik ayat2 ini,‘’aku tak pernah mau semua ni,segalanya adalah salah kamu!!, jgn sampai aku terusan membenci kamu..!!!!

sayang!!!!!!Siksanya hidop I sekarang….!!!’’ Dinda capai X 3 kepunyaan dinda…utk mencari insan yg dipanggil sayang tu…. Dail dan terus mendail….tapi… Sory,I’…

SERABOT BETOL !

Image
setengah hari teman dia pergi shopping...
gila aku dibuatnya...


nasib baik shopping dlm mall ade aircond..
kalu tak maybe dah berpeloh2 seluroh badanku ni..
bau perfume  pon dah naik hilang ..


haishhh   perempuan ni..
kalau dia la yg shopping...
semua org tak nak layan..
ape taknya pilih satu barang jek..
tp masok kedai hampir 8 kedai ..
korang bayangkan kalu dia nak beli 7 barang???
haru biru jadinya ....hahaha...


kalau boleh mmg malas nk teman kan dia tp...
syg punya pasal...berkorban je lah...
lagi pon aku dah boring terperap dlm rumah ni...
heehee..pape pon..
tengs for''mee racun'' tu...enak bangat sih!!!!

mood ;  letih....
            lepas layan sis pergi shopping ptg td...

MALAS NAK LAYAN

Image
selalu je cam ni..aahh...malas nak layan..
silap sikit nak merajok,
salah sikit nak marah...
susah betol layan orang yg jiwa sensitif ni...
macam nak pegi jauh dp dia,tp....sayang lak....
sikit2 nak nangis,
lagi2 nak nangis....eee.....geram tol...
taulah dia tu anak bungsu mama,
tp..aku pon anak mama....
mama syg kt aku gak...tp..
aku tak nangis pon  ..hahaha...
(dia tak tau,kadang2 aku nangis gak...dlm bilik je...dia bkn tau pon  hehe...)
tp,bila tgok dia nangis....
mcm nak pelok dia jek....
cute,manje....hurmm....



mood; rindu...but....
          u alls tau lakan....
         sape tak sayang kat adik dia ....
        and,sape tak rindu kt bf dia....adehhh.....

bila emak marah!!!

Image
mak marah lagi...sebab ape??

mesti sebab anak dia nakal la...hehe

mak mmg selalu marahkan  ...  tapi sebab ape??

anak dia laaa....tak de sebab ape2 lagi....haishhhh....

tapi harini mak tak marah sebab anak dia...but, sebab ayah...haha

owhh....tp kenapa???

ntah...td mak ckp..'b,u tak syg i lg kan,u tak cinta i lg kan..tol kan b???

ayah just diam....''ckp b...ckp....''mak dah hangen...air mata mak turun laju...''

ayah tgok wajah mak..''dah la yang,i lom gaji lg ni..mane nak cekau duit utk tuu..''.balas ayah lembut...

''b... i bukan nak ape pon...i cuma nak soh b belikan gigi palsu je...tu pon b tak nak bagi..kecewa taw...''

''susah taw nak makan daging korban yg i dah masak tu...letih i nak mngunyah..'' runggut mak lagi..




hehehe....laaa...permintaan ini aku pon rasanya payah  jelaskan kat sini...sebab...ayah pon perlukan gigi baru jugak...hehehe..maklom..pasangan yg diambang senja...memang selalu pagarnya roboh…