Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2011

sepi

Hapus airmatamu dan jangan bersedih
Aku di sini
Menemanimu melukis hari
Hapus airmatamu dan jangan bersedih
Aku di sini
Menemanimu melukis hari

Mentari pagi
Bawakan embun sejukkan hati
Aku di sini
Menatap engkau menangis sepi

Oh sepi sepiku
Janganlah bersedih hati


Hapus airmatamu dan jangan bersedih
Aku di sini
Menemanimu melukis hari
Hapus airmatamu dan jangan bersedih
Aku di sini
Menemanimu melukis hari

Oh sepi sepiku
Janganlah bersedih hati

Hapus airmatamu dan jangan bersedih
Aku di sini
Menemanimu melukis hari
Hapus airmatamu dan jangan bersedih
Aku di sini
Menemanimu melukis hari


DIUJI OLEH CEMBURUKU

Saat itu...

pernah jua kamu sakiti hatiku...

tapi,demi cinta kita...

ku telan airmata agar jadi penawar luka...

agar cinta kita kekal milik kita...

hari demi hari bersamamu ...

seluruh alam jadi cemburu...

cemburu pd kasih sayang kita,

cemburu pd kemesraan kita,

bangge nya aku menjadi pasangan mu

Adekala cemburu sering menghangatkan lagi kisah cinta kita..

airmata ku..airmatamu ,sungguh suci, sungguh murni

Keiklasan kamu menyintaiku tak dapatku balas sampai kini..

Hanya Tuhan yang bisa mengerti....

betapa kasih kamu suci dan tulus untuk ku..

ade ketika cemburumu menjadikan aku hampir mati..resah..keliru..

aaah.....sayangnya sama kamu...

namun Aku kian khuatir

andai keutuhan cinta ini tak dapat kekal seperti yang kita harafkan..

kerana aku insan biasa yang tak mampu menentukan jodoh kita...

ku bimbang perpisahan akan keragut kebahagiaan ini nanti .....

UCAPAN HARI RAYA

hari raya semakin tiba,so korang mesti nak hantak ucapan raya kat orang tersayang kan .. kat bawah ni , saya ada sediakan beberapa ucapan untok hari raya.. harap ia menepati citarasa anda :D

Sebelum sampai ke penghujung Ramadhan, sebelum orang berpusu-pusu nak hantar ucapan, dan       sebelum network/line trafik jam..! diucapkan.. Selamat hari raya Aidilfitri. moga disambut merih disisi keluarga hendaknya..”

anak kucing curi ketupat, kena kejar terlompat-lompat, nak hantar kad raya dah tak sempat, hanya SMS laa yang paling cepat.. Selamat Hari Raya Aidilfitri.. maaf zahir batin”
 Anak babun isap rokok salem, Rokok dibeli di kedai Pakya, Sebelum line telefon ni problem, Aku ucapkan Selamat menyambut Hari Raya..”


Ramadhan berlalu sepantas larian Penagih dikejar Polis, Syawal tiba girang di hati bak menang kes 39B Akta Dadah berbahaya, hati bak seputih Syabu, kasih dihati sewangi ganja. Kami susun jari mohon maaf zahir batin biarpun dosa sekecil ecstacy.. Selamat hari Raya

“Dalam bemesra mun…

pantun jawe !!

berehat sebentar bersama pantun-pantun jawe :

Nyimpan jenang nang jero tin
Ngesok arek digowo mareng suro
Keluputan kulo lahir batin
Salah silap njlok dingapuro


Bocah cilik mangan sego
Sego dipangan karo gulo
Wes suwi orak ngomong Jowo
Dino royo njalok ngapuro


Mangan kupat karo serunding
Meneh enak sambel ditotoli
Emboh kapan nek arek runding
Reroyo kito tahun iki?


Ngodok kupat nang ngisor ondo
Godong'e nipah digawe atep
Salah silapku njalok ngapuro
Ketemu meneng taun ngarep


Royo-royo coti sekolah
Mangan sego lawuh'e iwak patin
Keluputan kulo seng kanah-kanah
Njalok dingapuro lahir batin....


Godok ketupat nang ngisor ondo
Godonge palas digawe atep
Salah silapku njalok ngapuro
Ketemu meneng nang taun ngarep


Buko poso lawuh'e gereh
Njegor sunge dicaplok boyo
Keluputanku sing akeh-akeh
Kito 0 - 0 lah yo


FIRST LOVE OF YENDA IXATI

sebagai seorang anak gadis...
yg manja..mesra..penyayang semua sifat2 itu menjadi milik ku..
melangkah alam remaja,
menjadikan aku lebih teruja mengenali dunia dan isi nya..
selama ini,aku hanya mengenali kaum keluarga,teman sekola,jiran tertangga..
kini seluruh dunia ku terokai...
termasuk lah istilah yg di beri nama.. "cinta"
menyebut tentang cinta....
cinta pertama ku seusia ** tahun...
sebelum ni aku tak mengalami ape2 cinta pon.
mau pon monkey love..hehehe
 cintaku bermula ketika kami melayari satu permainan melalui satu laman web ..
mcm popular...mcm tak...tak taw la...huhu
setiap mase aku begitu ghairah melayari laman web tersebut..
sehingga pada satu malam
...satu pvrt msg..datang ke pro5 aku...
menyatakan hasrat utk menemani ku setiap saat yg mendatang..
asalnye "dia"memang pernah menyapaku..namun pd mlm itu..
sapaan nye amat berlainan skali..sehingge aku jatuhati..
arghhh..aku insan yg  lemah
OMG!! !tertarik dan menarik..
hahaha nikmat cinta…

NILAI CINTAMU

saat jiwaku resah,

kehadiranmu menerangi kegelapan seluruh alam ku..

melangkaui batas- batas waktu, aku akan terus menyintaimu..

mampukah kau setia setiap saat ku berharap moga cinta ini kekal menjadi milik kita..

banyak kah lagi dugaan yang harus kita hadapi..

aku resah..

menyintaimu menjadikan aku insan bahagia di alam ini..

merindui mu menjadikan aku insan yang paling derita di maya ini..

belaian kamu mainan di setiap mimpi indah ku.....bahagia sungguh...

penah jua kau sakiti hatiku tapi....

demi cinta kita kutelan airmata jadi penawar luka ku agar cinta itu kekal milik kita...

hari demi hari bersama kamu seluruh alam menjadi cemburu...

cemburu pada kasih sayang kita kemesraan kita...

bangganya aku menjadi pasangan hidupmu...

KEBAIKAN KAWIN CAMPUR

kalau dahcintapunya hal, maka bersatulah dua kaum yang tak sama warna kulit.. dengan kata lain kahwin lain-lain bangsa.. tak kiralah orang kata macam taik cicak ke ape haha , yang pasti cinta itu buat orang betul betul buta ! apa kebaikan kawin campur ?







boleh sambut  dua jenis perayaan yang berbeza
dapat merasa keunikan masakan bangsa lain
kemungkinan anak yang dilahirkan berparas wajah hensem dan jelita bila besar nanti
tak bergaduh balik kampung time raya
anak-anak dapat berlajar bahasa ketiga selain bahasa melayu dan omputih dan sebaliknya
dapat mengetahui kebudayaan bangsa lain

KINI KU KENALI MU

saat mula mengenalimu, tak terasa yang kita akan berjalan sejauh ini. perjalanan yang ku rasa hampir menjadikan aku seorang yang kian parah dalam kemelut cinta .. saat kita berjumpa , terasa mampukah kita meneruskan niat murni kita menyusuri lorong lorong sukan kita.. keadaan juga membiarkan kita terus hanyut.
membelai saat-saat indah memburu kita rindu dan sayang tanpa jemu. hari kini hari, suasana jadi lebih bahagia terasa hanyut dalam gelora cinta mu... indahnya saat itu
 kala aku di lambung ombak tinggi kamu tenangkan aku dalam dekapan cintamukala airmata mengalir dipipi , kamu belai aku dengan kata kata yang mampu menghentikan tangisan ku saat aku resah menanggung beban hidup , kamu tak jemu menghampiriku dengan bunga bunga cintamu dan haruman itu mampu juga melenyapkan luka lara ...sayangnya kamu padaku








Ketika Ini

Saat malam sunyi ini teringat aku pada mu. . .
rindu. . . . 

sepiku rasa tanpa mu di sisi . . .Lantas ku cuba coretkan apa yang ku rasa ini . . .Agar kamu tahu semuanya tentang apa yang selama ini ku pendam . . .Agar kamu juga tahu betapa sayangnya aku pada kamu . . .Betapa teguhnya kasihmu . . .Betapa sucinya cintamu . .  
Betapa deritanya aku mencintaimu . . .