APE SALAH AKU BEB???

Seperti hari2 yg biasa,pas balik jogging,aku ajak dia lepak2 kejap kt bangku kat taman tu..
harini ku tatap wajahnya..
matanya bengkak...
pipinya merah...kaw knape??kne lempang lg???
dia mengangguk2kan kepala mgiakan ptanyaan aku tadi..pasal ape ???tanya ku..
biasa la..pasal tudung,jawapnya perlahan...ayah marah aku nak pakai tudung....sedih beb...
airmatanya mula mengalir dipipi....
aku tak mampu nak kata ape lg...
sabar la...tu hak ayah kaw...kaw anaknya..
tapi!!!aku nak pakai tudung,macam kaw...semenjak kaw pakai tudung ni,aku tengok..keayuan kaw terserlah taw...kaw nampak ayu beb...
Aaaahh....kecian pulak aku tgok dia..
ok..ok...kaw kne saba ok...aku cuba pujuk dia lagi...aku mcm nak tenangkan dia,nak pelok dia,tp...badan aku ni dah berbau peloh..kang termuntah darah pulak dia...
BEB.....!!!apa salah aku beb,nak pakai tudong pown tak bole???
uRmmm...aku tambah blurr...tak tahu nak kata ape lagi dah....
aku pandang mata dia,aku senyum....
haishhh...tak mau lah nanges2...aku cuba tenangkan lagi jiwa dia yg makin berkocak saat ni...saba ok?
BEB......dia menghentak2kan kaki  ...kaw ni kawan aku...tu pon kaw tak bole tolong ke???
dahlah mak dan ayah aku halang...ni kaw pulak...uRm....sayu taw.....sambil dia menyapu airmata nya yg turun laju dipipi...sayu dan sebak plak aku tgok...
         CAMNIE LA BEB......aku memang tak dapat komen ape2...kalau aku pon jd mak dan ayah kaw ..aku tak bagi kaw bertudong beb....jawapku plahan...
        TAPI KENAPA AKU TAK BOLE BEB????dia menjerit2 mengeluarkan kata2 tu kt aku...
HADOIIII!!!!!HARAM TAW..HARAM!!!KAW TAW X??KAW TU LELAKI.!!!!.TUDONG UTK AURAT PEMPUAN...aku pulak meninggikan suara pada dia...SENGAL LAHHH....tu misai kaw,mana kaw nk letak????
       Dia teros bangon dan pergi meninggalkan aku sendirian kt bangku ....hahahah...mesti dia marah gila kt aku kali ni...SORY BOY...aku tak rela tengok kawan lelaki aku pakai tudong...SUMPAHHHHH!!!!!!

Comments