BINIKU GENGSTER !!

Hahaha..baca tajuk je dah agak da..mesti asben dia dah kena kontrol...kali ni kisah kawan ayah yg dah lama tak jumpa..pada hari raya yg lepas,ayah berpeluang bertemu sahabat lamanya yg dudok sekampong dan bersekolah ditempat yg sama dgn ayah...

25tahun tak jumpa...hahahah...dah tua dah kau,
*kata ayah pada kawannya.'
yelah...dah banyak uban kau...hahaha...
*ketawa mereka berterusan.
'buat apa sekarang?ko dok mana??
*tanya ayah lagi...
'aku dok  KL...ala kerja lama,tempat yg sama jgk...heheheh
*dia terus menjawap soalan2 ayah...
"aku dah banyak abiskan masa kt rumah la zeck...
*jawapnya seloroh...
''urus rumah dan anak2 lepas waktu kerja...
*sambongnya lagi...
"bini kau mana???
*tanya ayah seakan terkejut...
''Ada....dia sibok,sekarang dia dah jd tokeyh!!
''owh...wa......kaya la kau...''
*ayah mengusik..
''Adalah...rezki...tp aku ni dah jadi surirumah,bibik ,driver,hahaha...
*dia gelak besar..
''anak2 aku yg urus,makan minum,pakaian,sekolah...semua aku settle...hurm..berkorban zeck...heee
''tp knapa kau tak ambik maid??
*ayah cuba bg pendapat.
.''aishhh..bini aku kuat cemburu..dia tak nak pakai org gaji...
*hehehe gelak dia lg..

  Ayah mcm tak percaya,kawanya yg dulu playboy dimasa mudanya,kini dah berubah..jd suami mithali..huhu..


''kau ada lg lepak2 malam dgn kekawan ke??kalau dulu..selagi ayam tak berkokok..kau tak ingat nak balik rumah,hahaha..*ayah cuba mengingati sejarah kawannya tu..


''Tak la...aku dah tingalkan semua tu,pernah beberapakali aku dikuncikannya...tido luar aku mlm tu..sejok...banyak nyamok plak tu...eee...serik aku zeck...pastu taubat..tak ada lagi aktiviti lepak malam..heeee

''SO? kau da pndai masak la sekarang??? *usik ayah lagi...
''hehehe datang la rumah,kau cakap je..kau nk makan ape...aku mesti masakan...masakan timur,barat,thai...semua aku tau la...belajar kt internet la zeck...

pergh!!!boleh tahan uncle ni,mengalahkan aku..heq3


''bob,bini kau garang ke???*tanya ayah..
''heheheh...garang2 pempuan zeck....siang dia marah2..malam....dia tetap cool...aku faham dia mesti letih,penat dgn kerja,dgn promosi,dgn client,so..aku pandai2lah jaga hatinya...hehehe''

  'Bini kau tokey ape bob??? bisnes apa??*soal ayah , mcm polis pencen plak aku tgok...
  ''hurmmm...dulu dia mengajar kelas tea kwan do..sekarang ni dia da jadi jurulatih kelas tea kwan do merangkap pengusaha pulak. dah ada 2 cawangan dah sekarang.....dia ada tali pinggang hitam zeck...!! heee

''YA ALLAH!!!!BINI KAU GENGSTAR KE BOB??? kaki pukol. ???..hahahaha gelak ayah berterusan..dan hahahahha gelak mereka terus memecah suasana hari tu ...
sapa tak sayang bini oii

     ''ADEHHH!!!

uncle ni takut bini upanya...hehehehe....aku pon join gelak..walaupon cuma gelak dalam hati...opsss

Comments