Skip to main content

KAMU KENAPA YENDA?

YENDA,
kamu knape?
aku sendiri tak taw la...aku kenapa?

TEKANAN ?  tak jugak....

KECEWA ?  tak jugak...

tapi kenapa jd macamni????

manelah aku tau....
keadaan berubah sekelip mata..zarp!!!
tetiba je suasana berubah....trajis !!!...
nak luahkan kat sape???
tak taw sape yg boleh tolong aku kali ni....
semua da tak pecaya kt aku !! sebab???
ntahla....
maybe aku tak layak utk semua itu.....
atau ni balasan atas dosa2 aku yg lalu....
so,jalan yg terbaik.....keluar teros dari kemelut yg kian runcing.....
aku dah letih nak hadapi semua ni,
airmataku dah kering,hatiku dah berkecai...
harapanku???lagila....punah terus..lebur dibaham derita....
siapa lg boleh bantu????hahahahah..nobody can help me now....
kejap lagi..airmata darah plak kuar kot....
haraf2 takla kan...
semua dah tak bererti lg bagiku......MUSNAH..Sudaaahhhhhhhhhh  !!!!.............
tapi...Ops!!!....
lupala......ye...aku  maseh punya  tempat utk mengadu....
ya2....ok....jap lagi aku jumpa DIA,
akan ku luahkn semua masalah yg ku tanggong selama ini...
moga DIA dapat menenangkan jiwa yg kian bergelora ni....
haraf sgt2 DIA boleh memberi semula semangatku yg kian pudar....
sesungguhnya DIA lah tempat ku mengadu, yg pengasih dan penyayang....
YA ALLAH......
HAMBAMU INI MERAYU,
SELAMATKAN LAH AKU YG KIAN KARAM DLM
GELOMBANG KEHIDOPAN INI.
AKU LEMAH YA ALLAH..
 BERILAH AKU CAHAYAMU....
AGAR AKU KEMBALI HIDOP  CERIA SEPERTI DULU...
HANYA KAU TEMPAT AKU MENGADU...
BERIKU PETUNJUK,BERI KU HIDAYAH MU......
AGAR AKU DAPAT MENEMPUHI SEMUA INI....
KAU MAHA PEMGASIH..
KAU MAHA PENYAYANG...
CINTAMU ABADI YA ALLAH...
YA TUHANKU..

***  -Lega lepas luahkan pd DIA.....ALHAMDULILLAH !!!

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx