mama oh mama

Malam tu lepas makan,mama pesan kt aku...'nt mlm tido dgn mama ye...
  'ayah mana?tak balik???soal ku..tak..ayah outstation 3hari..jawap mama selamba...

Malam ... lepas solat isyak,aku pon terus kebilik mama..adik2ku semua dah belayar dibuai mimpi..heheheh..mimpi ape agaknya budak2 ni ek??? jam menunjukan pukul 11 malam..ku ketok pintu bilik....'masok la..mama nak mandi ni...panas plak mlm ni,nk tido pn xselesa...ok mama..i'm waiting...jawapku..aku terus duduk ditepi katil mama..bilik yg kemas...harum...hurm...nyaman nya utk....hehehe...tah tak tau!! tak tau!!...hehehe senyum lak aku sendirian...
Dah berkali2 jgk aku menguap...lantas aku pon bareng ats tilam mama yg empok tu...sementara tunggu mama siap mandi...
Keluar dp bilik mandi,mama senyum kt aku..sory...'ala tak pe...'aku jawap perlahan...kemudian mama menyapu losyen kt kaki dan tangannya..pergh..wangie nya....'adik2 dah tido??''tanya mama,sudah...jwap ku sambil bangun dan duduk disisi mama...

'sayang,ade benda mama nak cakap kt u ni.....mama nak minta maaf kt u....sambil dia memegang tangan ku dan membelai jari2 tanganku...'apa dia mama??cakap la..'aku terus jd tak keruan ketika tu..sambil merenung mataku..mama bersuara sayu....'u dah ditunangkan sayang....mengalir air mata mama...'WHAT!!!!TAPI KENAPA?DENGAN SIAPA???ya Allah..masa tu..duniaku jd gelap,kepalaku mcm nak pecah...air mataku secara tetiba terus turun tanpa dipaksa...
'Sory sayang,ni bukan kehendak mama...ni plan ayah,nenek dan makusu kamu..mama tak boleh bangkang....u dah ditunangkan dgn sepupu u...@#$%^^&*....tp pd mama dia memeng sesuai utk u sayang...'tapi ma...,napa tak bincang dgn i dulu??.nape memandai2 menentukan jodoh dan masa depan i???buat plan tanpa pengatahuan i tu kejam ma....rintih ku..mama terus sepi dgn linangan air matanya...
saat tu aku terus teringat kt DIA...yg selama ni menjadi teman waktu suka dan duka ku..teman yg aku temui dilaman web sosial..yg sering aku rindu..erghhhh !!!kejam nya dunia.....knapa semua ni bole terjadi?
MALAM tu aku tak boleh nak pejamkan mata,air mata dah la..mengalir da mcm airterjun kt gunong ledang...laju,deras..tanpa henti...
SAYANG...kenapa ini terjadi dlm cinta kita...macamana aku nak hadapi semua ni??
      

YA ALLAH...andai ini dugaan ku...aku mahu yg terbaik utk aku....SESUNGGUHNYA ,ENGKAU LAH TUHANKU, TEMPATKU MENGADU DAN MEMOHON, AKU BERSERAH PDMU YA TUHANKU ATAS SEGALA KETENTUANMU....aku kini redha dan pasrah.....

Comments