sundal malam

bila sebut sundal malam ape yg aku bayangkan ?? aghhh macam2 la....ape2 je aktiviti yg seangkatan dengan menyundal...ahaks ! tak lupa jgk dgn hantu sundal bolong...hmmm..seram tuuu..

namun kali ni aku masokan eleman sundal yg mesra alam....ape ek???laaa..pokok sundal malam la...bau dia??harum gila...tp yg cium nya tak pernah lak jd gila...so,jgn la risau ok... pokok ni ditanam kt kawasan yg bertanah tinggi dan suhu yg sejok...mcm kt Cameron Highland tu...urm...tentu org kt sana wangi2kan.....

Di negara India tidak semua org boleh mendekati bunga ini..nak tahu kenapa??sbb  bunga ini boleh menimbulkan mood romantik terutamanya untuk pengantin baru

SO, gadis2 yang belum berkahwin dilarang dari mencium harumannya pada waktu malam kerana dikhuatiri ini akan merangsang aktiviti seksual mereka...hahahahah..power jgk bau bunga nikan....

di sini juga bunga ini dikenali dengan nama ratkirani yang bermaksud mistress of the night.Ia dikatakan dapat menambah dan meransangkan tenaga chakra yang boleh membuatkan seseorang itu mempunyai kuasa psikik (tidak diketahui sejauh mana kebenarannya)

SO...korang yg belom kawen tu jgn pulak nak mengatal utk menghidu bau bunga ni...Aku tak akan bertanggongjawap kalau apa2 terjadi kat korang..heee....




Minyak pati dari bunga ini sangat mahal ,ada tempat yang menjualnya dengan harga USD100 untuk 5ml dan digunakan untuk pemulihan emosi, ia mendatangkan ketenangan hati dan perasaan.

Bunga ini banyak ditanam secara kormisial di Mexico .pada kawan2 yg nak bukak bisnes aaa..nilah antara bisnes terkini..hahaha tanam pokok sundal malam... jgn lak asik nk menyundal je malam2... rezki tak masok nanti..heheheh..

jadi petani modern la kita lepas ni...hahahahah..


OPSSS....sundal malam yg lagi satu...hahaha yang dok kat tepi2 jalan..tunggu pelanggan pastu....buat benda2 ''magik'' silap2 kena cekop dengan penguatkuasa dari jabatan agama...harap korang dpt bezakan mana satu sundal malam yang mana lebih  berharga dan berkualiti tinggi  hehehe....

made in Thailand ~~


Comments