hari ini....25.10.2011

Setiap tibanya tarikh ini,aku pasti teringat kt sesorang...
tanpa dipaksa,akan ku bacakan surah al-fatiha utk nya...SIAPA DIA?

seorang insan yg pernah menyayangi aku suatu ketika dulu...ketika dizaman alam persekolahan aku...masa tu usia aku baru 13 tahun...dalam seusia semuda itu,aku telah menarik perhatiannya...setiap hari dia akan membuat pekara2 yg boleh memikat hatiku..hahahahha..cinta monyet kot...sebenarnya masa tu umur dia baru 15 tahun...aku sendiri tak pernah terpikir utk disayangi begitu rupa...


setiap petang,ketika aku turun dari bas sekola,dia akan menantiku disimpang jalan dgn motor nya...menantiku dengan senyuman...aaah...malu aku siot.!!!...aku hanya mampu membalas senyuman nya dan terus pulang kerumah...ada ketika dia akan membelikan aku coklat kegemaran ku..waw!! coklat cadbury!!!...sukanya  hati ku mase tu....hahahahah...cinta???entah...aku tak pasti...maklom budak mentah..mata rambang lagi  tp..dia betol2 take care...semua benda nk di share dgn aku...lama2 aku pon terjatuh lah cinta pada dia..ahahah...lawak2.... budak mentah lg tu.....


SIAPA DIA???Dia....budak yg duduk setaman dgn ku,belajar disekolah yg sama dgn ku,cuma..sesi kami  je yg berbeza...dia sesi pagi,manakala aku sesi petang....anak org yg terkenal dikawasan taman aku ...hidupnye mewah...anak manja...sbb??...dia adalah satu2nya anak mak bapak dia,senang cakap.....dia anak tunggal.....,family dia memang berpengaruh di taman ni ,ramai gadis tergila2 kat dia maybe duit dia banyak..hahahahah..tah aku tak pulak terpikir camtu...


kawan dia memang ramai...apetak nya..setiap kali keluar memang dia yg tanggong semua perbelanjaan...tak ke sedap jd kawan dia....dia akan selalu memberi aku hadiah disetiap tiba hari lahirku..padahal tak pernah pun aku mintak tp rezki tu..tak pernah pon aku tolak....hehehehe


setelah tamat peperiksaan PMR...nasib tak menyebelahinya...dia gagal!!!...sedih...aku tak mampu nak kata ape2...gagal teros....dan dia telah membuat satu keputusan yg amat bodoh dlm hidopnya...BERHENTI SEKOLAH!!!! tak pernah aku terpikir yg  dia boleh mengambil keputusan begitu rupa....


setelah tidak menjadi budak sekolah lg...kami jarang bertemu....sesekali dia ada menghubungi aku..tp parent aku selalu mengatakan "dia tak ade!!!...maaf"....mula2 aku sedih kenapa org tua aku membohongi dia...lama kelamaan..baru aku tau...dia telah terperangkap dgn najis DADAH!...


ya Allah...kenapa mesti mcm ni??ramai kawan2 nya memberitahu aku,dia terpengaruh...dipengaruhi,...terinyaye....kesiannya....aku tak dapat nak bantu dia ....beberapa kali dia ditahan dlm pusat serenti...tp....semua tu tak merubah ape2 lg..dadah telah sebati dlm jiwa dia....dgn amat payah...aku terpaksa melupakan niat ku iaitu.....menyintainya terus-terusan..kecewa dgn sikap dia,aku terus lalui hidup aku dgn cara aku...belajar..dan terus belajar....


SUATU HARI....aku terima berita dp kawan baik dia.....dia telah pergi......pergi utk selama2nya.....meninggalkan aku,keluarganya,kawan2nya...dan semua yg dia miliki didunia ni..innalillahiwainnailaihirojiun.......masa tu airmata ni saja yg mampu mengalir...tak ada ape2 kata yg keluar dp mulut ku..mahupon hatiku...semua kosong!!!....ape taknya..menurut kawan nya lagi....dia juga pengidap HIV...POSITIF.....ya Allah......kesiannya....kenapa kau diduga sebegini rupa.....


APE HAL DGN TARIKH 25.10 TU????owhhh...terlupa...tu lah tarikh lahir dia....insan yg pernah menyayangi aku,menyintai aku...membuat aku rase bahagia..walaupon cuma seketika....dan juga..
insan yg mengenalkan aku kedalam...alam percintaan....selepas kehilangan dia..aku terus tak terpikir utk bercinta lagi....kerana pada aku...alam persekolahan...adalah alam utk aku mengenali sahabat...bukan mengenal cinta...kerana semua cinta diusia itu...hanya sementara....tp..utk pengetahuan korang...walaupon kami bercinta masa tu...kami tak pernah keluar date...hahahaha..mama aku kata..kami bukan muhrim,so faham2 je la..ok....orite mama~


..AL-FATIHAH UTK ARWAH IMRAN BIN ABDULLAH~

Comments