ini kah jodoh?

Minggu lepas ikot family pergi  jemputan kawin kt kampung ...
pengantin tu teman baik ayah...lebih tua dp ayah...
so...hampir 50 tahun la umur dia??? baru nak kawin??
isteri dia umur berape??aku mmg mcm ni...
mcm polis pencen kalau nk tau!!
isteri dia ibu tunggal beranak 1.....suami dia???
macammana kawan ayah boleh jumpe bakal isteri dia ni??
ceritanya macamni. 
aaa..aku lak cerita kt korang ok..meh2...heeheee......
pengantin (kawan ayah aku )sudah berkawan dgn perempuan tu(pengantin perempuan)
sebelom dia berkahwin lagi..mungkin tak de jodoh..perempuan tu kawin dgn lelaki lain..(bukan dgn kawan ayah)....dan kawan ayahku maseh tetap berstatus single setelah cintanye tak kesampaian.....

setelah di takdirkan tuhan..suami dia pulak ditimpa kemalangan semasa dia sedang sarat mengandong...kecian kan....kemudian lahir lah anak tanpa ayah ....semakin hari semakin meningkat usia nya...apebila meningkat usia anak itu 3tahun ...dia sudah pandai bertanye kan  siape ayah nya...si ibu mula risau...takde jawapan lg utk menerangkan anak yg masih tak mengerti apa2 tu...nak di jadikan cerita...

suatu hari..ibu dan anak tu terjumpa kawan ayah ku(pengantin lelaki) ketika disuatu majlis ....dan si anak pon bersunggoh2 mengatakan kawan ayah tu ayah dia...ramai tak tahu kenape anak itu beria2 mengatakan itu ayah dia.si ibu mula tak karuan dgn  sikap anak nya yg seorang tu..,mungkin dia pon malu.......utk tidak menghampekan anak tu..kawan ayah ku pon mengaku lah yg beliau mmg ayahnya ....perghhh...betape gembiranya anak kecil tu..tuhan je yg tahu..semenjak detik tu...mereka sering  berhubung....lebih kurang setahun ianya berlalu......mungkin ditakdirkan ini lah  jodoh...ALLAH  jua penentu segala...mereka pun bersatu dgn ikatan suami/isteri yg sah...

aku begitu yakin sekarang...tak mungkin ape yg kita rancang sekarang..akan berakhir mengikut perancangan kita..tp...semua atas  kuasa ALLAH....SUBHANAALLAH....tak kira la....walaupon dah 50 tahun...atau dah mnjadi isteri org....ikatan yg sudah lama terputus...terjalin semula...dgn lafas akad nikah,ikatan itu menjadi suatu ikatan yg suci.....syukur..haraf2 uncle tu bahagia dgn pasangannya..dan dgn anaknya yg lebih dulu menyayanginya sebelom  semua ni berlaku~

keajaiban yg ALLAH beri pada hambanya yg disayang...ALHAMDULILLAH....

Comments