Skip to main content

ini kah jodoh?

Minggu lepas ikot family pergi  jemputan kawin kt kampung ...
pengantin tu teman baik ayah...lebih tua dp ayah...
so...hampir 50 tahun la umur dia??? baru nak kawin??
isteri dia umur berape??aku mmg mcm ni...
mcm polis pencen kalau nk tau!!
isteri dia ibu tunggal beranak 1.....suami dia???
macammana kawan ayah boleh jumpe bakal isteri dia ni??
ceritanya macamni. 
aaa..aku lak cerita kt korang ok..meh2...heeheee......
pengantin (kawan ayah aku )sudah berkawan dgn perempuan tu(pengantin perempuan)
sebelom dia berkahwin lagi..mungkin tak de jodoh..perempuan tu kawin dgn lelaki lain..(bukan dgn kawan ayah)....dan kawan ayahku maseh tetap berstatus single setelah cintanye tak kesampaian.....

setelah di takdirkan tuhan..suami dia pulak ditimpa kemalangan semasa dia sedang sarat mengandong...kecian kan....kemudian lahir lah anak tanpa ayah ....semakin hari semakin meningkat usia nya...apebila meningkat usia anak itu 3tahun ...dia sudah pandai bertanye kan  siape ayah nya...si ibu mula risau...takde jawapan lg utk menerangkan anak yg masih tak mengerti apa2 tu...nak di jadikan cerita...

suatu hari..ibu dan anak tu terjumpa kawan ayah ku(pengantin lelaki) ketika disuatu majlis ....dan si anak pon bersunggoh2 mengatakan kawan ayah tu ayah dia...ramai tak tahu kenape anak itu beria2 mengatakan itu ayah dia.si ibu mula tak karuan dgn  sikap anak nya yg seorang tu..,mungkin dia pon malu.......utk tidak menghampekan anak tu..kawan ayah ku pon mengaku lah yg beliau mmg ayahnya ....perghhh...betape gembiranya anak kecil tu..tuhan je yg tahu..semenjak detik tu...mereka sering  berhubung....lebih kurang setahun ianya berlalu......mungkin ditakdirkan ini lah  jodoh...ALLAH  jua penentu segala...mereka pun bersatu dgn ikatan suami/isteri yg sah...

aku begitu yakin sekarang...tak mungkin ape yg kita rancang sekarang..akan berakhir mengikut perancangan kita..tp...semua atas  kuasa ALLAH....SUBHANAALLAH....tak kira la....walaupon dah 50 tahun...atau dah mnjadi isteri org....ikatan yg sudah lama terputus...terjalin semula...dgn lafas akad nikah,ikatan itu menjadi suatu ikatan yg suci.....syukur..haraf2 uncle tu bahagia dgn pasangannya..dan dgn anaknya yg lebih dulu menyayanginya sebelom  semua ni berlaku~

keajaiban yg ALLAH beri pada hambanya yg disayang...ALHAMDULILLAH....

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx