Skip to main content

Kanda Syg Dinda

malam sepi,.....dinda beradu diatas tilam empok,
berteman suara desiran aircond,dinda lena dibuai mimpi.
sayanggg...sayanggg.....sayup2 suara kanda memanggil....
dengan lemah,dinda memandang wajah kanda  yg kini disisinya,...
urm.....nak pe ni.....
kelopak mata dibuka,dalam kesamaran,kelihatan wajah tampan kanda memandang wajah dinda...
bangun lah kejap.....
abg nak ckp sesuatu kat syg ni....
ngantuk la....jawap dinda malas....
ala..kejap je sayang....
pukol berapa ni??? soal dinda...
baru kol 10 mlm....
jd ke abg balik mlm ni???
ye.....sayang,abg nak balik la ni....
perlahan-lahan  dinda bangkit dari tempat beradu,dan terus bersandar ditepi katil....
bila nak balik sini lagi???
insyaALLAH,kalau abg free,on saturday,abg balik la sini...ok....
ni...abg nak ckp ni,..semasa ketiadaan abg,sayang jgn nakal2 taw,jaga diri,jaga maruah sayang sebagai isteri abg,jgn lupa solat....
kanda  genggam erat tangan dinda,di kucup lembut,sungguh iklas kanda kali ini...
dinda hanya memerhati dgn perasaan yg sebak....
ye!! tetiba sebak....Ya ALLAH.....iklas sungguh dia menyintaiku...kenapa mesti aku yg  selama ini memberi harapan yg kosong terhadapnya??berdosakah aku?besar manakah dosaku yaALLAH???
abang sayang sangat2 kt sayang  taw....ucap  kanda perlahan....
Kanda mengucup dinda dgn mesra....
tanda kasih sayang seorang suami terhadap isterinya.....
Dinda hanya mampu pejam mata .....
tanda terima kucupan itu dgn iklas....
dinda kini redha....
terima kasih ya ALLAH jika ini lah cintaku , jika ini lah jodoh ku...
aku akan cuba menjadi isterinya yang soleha
tp...berjayakah aku???
persoalan yg masih kabur bermain dlm kotak hati dinda.....
saat itu tanpa dipaksa...airmata dinda turun laju membasahi pipi .....
hatinya tertanya2  dimanakah kekasih hatinya kini????

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx