Skip to main content

sweet peas with ayam

jom masak resepi mudah ni..
campak2 masok tu ,masok ni...siap!!!!
jom2 g dapo....hehehe



bahan2:
minyak masak                  1camca besar
bawang putih dicincang    2ulas je
isi ayam dihiris                 50gram da la..
kacang peas                    150gram
lobak merah                    100gram cukop la tu
sos masakan serbaguna   1 paket je
(maggi kreatif-ade jual kt kedai la..)
lada sulah secukopnye...

CARA MASAKNYE
1)   panaskan minyak dulu,tumis bawang putih ....sampai naik bau...perghhh...serumah bau sedapni...

2)   masukan isi ayam,goreng selama 5 minit,
      pastu masokan bahan2 yg laen,goreng sehingga masak 
      tp sayur biarlah maseh rangup baru terangkat makan nanti...hahaha
cepat r cuba kalau nak taw ...aku masak ni pejam mata dah siap...
celik mata...lauknye da habis kena bedal dgn adik aku..hahaha...
acah je laa.....tp mmg ringkas dan sedap taw....
selamat mencuba .~
lobak merah....buat jus pon sedap...

kacang peas.....

aaa...kan dah siap!!...aku kata ianya mmg mudah!  hehehe

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx