ZARAH

hari tu zarah bangun awal pagi,
lepas mandi,solat suboh..
dia siap sedia utk  ke sekolah...
aku tengok,wajahnye harini lain sekali..
tak berseri macam selalu...entah kenapa...
selepas menjamah sarapan yg dimasak mak,zarah pon keluar..
'duit da bawak??''soal mak dimuka pintu...
''dah...''.jawapnya perlahan....
van tiba..zarah pon berlalu menuju ke arah van dan teros hilang dari pandangan mata mak....
sampai disekolah ,perhimpunan seawal pagi membuat semua murid2 bosan..termasuklah zarah...
''aku letih laa....kalu pape terjadi kat aku,ko tolong taw''....zarah memberitahu kawannya...
rakan sebelahnya hanya menganggukkan kepala tanda faham....
tiba2 kepala zarah pusing,pandangannya kabur...kabur...dan.......blupp!!! gelap...
dan zarah jatuh ke tanah...kawan2 nya terkejut...cikgu dipanggil utk beri bantuan kecemasan..
ketika dibilik rawatan,cikgu bertanya pada zarah..kamu tak bersarapan pagi tadi???
''sarapan cikgu''....jawap zarah lesu...
''kamu sakit???..soal cikgu lagi...
''tak jugak cikgu..cuma......urm......
''maybe malam tadi sy on9 fb lama sangat..sampai pukol 2 pagi...tak boleh nak tido la cikgu...
 ''kemudian pukul 5.30 pagi saya dah kena bangun utk ke sekolah...tu yg saya pengsan gaknya....''
''what??? ''cikgu terkejut mendengar pengakuan zarah.....
 ''so,kamu ni kurang oksigen kurang tido....kurang rehat la ni...haish.....zarah2...''
cikgu terus pergi.meninggalkan zarah berehat dibilik kecemasan tu sendirian...

.hehehek..facebook2....
kerana kau la aku pengsan...dan..kerana kaulah aku dpt tido kat bilik ni....zarah tersenyum sendirian...tp dlm hatinya dia janji akan fokus lebih utk peperiksaannya hujung tahun ni....lupakan facebook la kejap....lepas abis peksa nanti ..on9 la sampai corah...hahahah


beb!!...
jgn lak kau marah bila kau baca post aku ni. ok...
aku syg kau ... ingat kau kne pegang janji kau kt aku semalam....
'NAK MENGUBAH NASIB KELUARGA KAU!!! kau ingat tu beb...
ayunya zarah ku ini kan...hehehe..
bytheway...gudluck beb..,love u....yang terbaik insyaALLAH akan jadi milik kamu sayangku~ sorry,ingat nak promote pic kau,tp kau tak izinkan nanti...nahas lak aku..hehehe...
love u..love u...love u..hehehe....

Comments