Skip to main content

....KANDA...SAYANG DAN DINDA

Dinda nanges lagi..…Malam kian sepi..
Dinda maseh lagi melayari laman web kegemarannya..
Malam ni airmata dinda tak henti2 turun…
Permintaan mama terpaksa ditunaikan..kesihatan mama kena dijaga..
Dinda terpaksa meninggalkan semuanya utk sementara waktu…

Kata ‘sayang’…
'jaga diri..jgn tak makan ditempat org…
nanti dinda pulak yg sakit…'

Dinda janji dgn sayang…
akan ikot semua pesan sayang…
dan dinda selalu mengharaf,
agar kehilangan dinda kali ini tak kan lama…
sebab dinda tak sanggup menanggung rindu yg panjang…

Esok kita pergi awal ok…kata kanda malam tu…
Dinda hanya menganggukkan kepala tanda setuju…

i'll be always with you cyg.....he said....
Kanda…
Maafkan dinda…
Tanggungjawap ini terlalu berat bagi dinda,
Dinda macam tak mampu utk laksanakannya…
itu lah luahan hati dinda..
tp sayangnya..kanda tak dengar!!!
Lepas solat subuh..kanda hampiri dinda…


Awak….
Abang tak paksa..tapi…
semua ni demi mama…
Abang tak nak buat sayang rasa terbeban….
sambil membelai jari jemari dinda yg maseh diam..
maseh kelu dlm kain  telekung,
kanda mencium tangan dinda…
maafkan abang kali ini sayang..….
Dinda terus sebak…
airmata turun lagi…..
kali ini bukan kerana marah..
tapi kali ini kerana keinsafan dlm hati dinda..
ye... selama ini hanya pentingkan diri sendiri …..
Dinda kucup tangan kanda…
kanda selalu haraf agar dinda akan setia dgnnya
Maafkan I ….
Dan  terus pergi meninggalkan kanda diatas sejadah  sendirian ….
Pada kanda,
subuh itu hati kanda benar2 sepi lagi....
Sampai bila kah akan terus begini????
hanya Dinda saja yg bisa  mengerti
dan akan terus mengalaminya….hurm....

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx