Skip to main content

PENGAKUAN : awek gam

Mula wa berjinak2 dgn gam masa umur wa 15tahun,
masa tu wa kawan dgn dak2 smjk (c)..
ramai kawan2 wa dak cina,india,melayu adalah beberape kerat...
mase ni,hidop wa memang best beb....enjoy jerk!!
masa tu parent wa bg duit belanje 15rm sehari, wa bukan spesis yg kuat makan time rehat
so, duit saku wa mmg terlebih2...
ada takde kawan2 la tempat wa buang duit2 wa tu...
sampai wa kenal dgn dak2 gam...
mula2 mmg tak selesa...
tp..lama2 ngam lak dgn naluri wa..
parent wa tak perasan ape2 pon...
so, wa enjoy sakan..

Masok tingkatan 5..
hidop wa da  tambah kacaw,
masa tu parent dah bg wa bawak keta...
lagi lah panjang langkah wa..
wa da pandai kuar lewat mlm,
kadang2 sampai awal pagi baru wa balik..
masa periksa...result SPM wa hancor...

My parent hantar wa pegi kolej utk sambong belaja...
baru masok bulan ke 2,wa da chow...
tak nak belaja kt situ lagi...
alasan wa....tak boleh bawak...
padahal....wa bosan lepak dgn dak2 yg soleha tu...
wa asik teringat geng2 1 malaysia wa dulu....
geng hidu gam...

Padamasa yg sama wa kenal satu mamat ni
dia bnyk bg wa akal...
takde org laen lebih hebat dimata wa,cume dia jek beb!!
wa rasa mcm ada org amik berat pasal wa..
hari2 hidop wa happy,
sampai wa boleh lupa tabiat hidu gam wa tu...
2 tahun wa tak layan kawan2 1 malaysia ..
sbb hari2 wa layan mamat ni..
enjoy gila disamping mamat ni...
walau bagaimana pon...
kitaorg maseh jaga tatasusila kitaorg sebagai umat islam beb..
lu jgn lak pikir bukan2 ok...

Tapi..
sesuatu telah berubah....
suasana bahgia wa terhenti...
hidop wa jadi kacaw.....
wa terpaksa kena tinggalkan kenangan wa dgn mamat tu....
hati wa hancor...
tibe2 wa teringat habit lama wa...
wa cari kawan2 1 malaysia wa tu...
wa layan  gam lagi.....
hinanya wa beb.....!!!!

Sekarang...
wa da takde ape2 utk dibangge kan...
wa cuma ade gam,
wa cuma ade kenangan,
ada hati wa yg luka.....
tu je yg wa ada.....
airmata wa dah kering beb.....
saat wa talking to the moon ni.......
masa depan wa....
wa sendiri tak kompem lg....
terang ke gelap.....


Pesanan dari wa...
jgn hanyut mcm wa beb....
bahaya...

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx