Posts

Showing posts from January, 2012

abangMACHOO punyeSTORY

Image
hai...
adik manis...
abang machoo menegur ku dengan mesra
jalan sorang-sorang tak takut  ke??
meh la naik motor abang ni..kt area ni banyak hantu taw..
abang boleh antar sampai depan pintu pagar rumah u lagi.....
jangan lah malu-malu..

owh..no tengs...
saya lebih suka jalan kaki..
boleh kuarkan peluh..
nak takut ape...antu tengok saya pon dia takut...
(dlm ati berbisik.....dia tu yg antu tak ke perasan ...kacang antu tol heee..)


urm....jual mahal le pulak...
nanti anjing kejar baru padan muka..haha..
abang machoo cuba menakut-nakutkan aku ...
takpe..takpe...anjing kecik..saya besar...
terima kasih je ye....it's okeyh...






abang machoo berlalu dgn motor besarnya meninggalkan aku sendirian di tepi jalan tu





..satu petang dilorong rumah abang macho

abang!!!!???
ni nanti basuhkan baju sekola dak2 ni ,
i tak sempat nak cuci..pakai beros taw..
jgn pakai mesin..koto sangat tu...
pastu masakkan sekali bubur baby ..
dan buat sekali susu danial...i dah lambat ni ...jap lagi nak pegi keja..
lanta…

kenapaSAYANG??

Image
pagi ni dia nangis lagi..
aku tak tahu apa puncanya..
apa yang telah berlaku..
melihat airmatanya yg turun laju, hatiku jadi sayu..
kamu kenapa??
semalam kamu nangis, 
hari ni kamu nangis..
soalan ku tak dijawap dengan kata2...
tapi dibalas dengan airmata..
hatiku tambah pilu...
sayang,
dahlah tu....jangan nangis lagi,...
laplah airmatamu itu sayangku..
hurmmm.....




jom kita nyanyi lagu enjit2 semut...nak tak??
cuma lagu tu jek yg i taw...hehe
hhhurmmmmahaha...




dia gelak sambil menyapu airmatanya..
dengan pantas dia mencubit pehaku...
awww....sedap....hahaha...


saat indah bersama yang tersayang...
 manjaku...
janganlah menangis lagi...
cinta muka buku ok???...layan.....
hehehe
peeewiiitttt.....

MUSHKIL...

Image
tak paham,
selalu tak paham dgn sikap kamu...
selalu pening,
tapi pening-pening lalat je kot...tapi...   memang pening!!!
takde dicari, dah ade.....tak dilayan............ape ke pelik!!!
mengalah bukan erti kalah kan mama???
ye sayang....mengalah jek laaa.....
orite mama..
(dlm hati ada sikit rasa kecewa ni, but mama ta taw)
 shhht.....diam2 suda laaa...heee~
 ahha!!  jgn lupa one kiss for mama kamu ni sayang...
 okeyh!!.. muachhhh.... only for my lovely mama,
rasa damai ..lepas kiss mama with her big hug....
thanks mama...




   *sambil airmata berlinang mengenang nasib*...mama still tak taw....

bendaPALING SUKAR yang kita kadang2 anggap MUDAH!!

Image
sukar ft sulit...

time..nak kejut kan orang bangun pagi...
memang kerja yang bukan mudah, lebih2 lagi orang yang susah nak dibangunkan ..
kadang2..mcm nak letakkan jek bom kat sebelah telinga si tukang tidur tu.....tapi...
kejam pulak namanya tu kan.. haha
kalau sekali dua dipanggil maseh kaku...
tukang kejut masih sabar lagi kot.......but...
masuk panggilan yang kesepuluh...*&^%$#@...
macammana nak digambarkan riak wajah tukang kejut  tu ek???
hahaha...apa pengalaman korang???
memang ada  spesis manusia yang kalau tidur ni...
lebih kepada gaya mati je rupanya..hahaha....
apa ke pelik aku tengok...
dari suara  ala manja2 si tukang kejut memanggil,
sampai nada tinggi...dah tu hampir2 nak mengamuk dibuatnya...
ehhhh....si tukang tidur tu...dok masih lena dibuai mimpi...hehe....
gaknya suara tukang kejut tu bagai irama gemersik yang dapat melenakan lagi tidurnya...
hehe
aku pon tak paham...
bythe way~...aku belum jumpa dan belum lagi mengalami saat2 sukar tu...
tp....memerhati tu pernah lah....
agak menc…

rock KE ni???

Image
Kalau tengok muka mcm skema, Kalau  pandang perangai mcm geng surau, Kalau  dengar dia berbicara…baru la tau.. Dia seorang rocker… Ye ke? Apa buktinya?meh kita tengok sapa yg kena…… Semalam aku dengar dia sembang dgn geng2 dia kt kedai makan ‘selamber corner’… hehehe ‘wa baru je join  group ni..!' wa memang tak suka dok sesaje layan lagu2 jiwang, petik gitar.. Wa kenal dak2 rock ni pon time wa ronda2 haritu kat mall!’. …. diaorang ni memang cool, Wa rasa terhibur beb…wa cakap lu… wa memang layan dgn dak2 mcm ni…haha~’ Tak pernah wa kenal erti sedih, time lepak pon asik story pasal lagu, pakaian , aksesori.. hehe…tak de lak nak mengumpat atau bergosip2 berbagai… lu kalau dengar story diaorg pon lu enjoy… asik gelak, gelak, gelak …. enjoy beb……… tapi rockers pon ada taman…wa cakap lu!!! Hehe..cintan2 ni perasaan beb, Benarkah ada cinta dlm jiwa??? itu wa tak janji… apa yang wa tau… bercinta tak perlu  bro… menyayangi itu yang wajib… sapa lah wa nak tentukan jalan tuju hidup seseorangkan, hidup wa pon lom kompe…

DIMANA KAMU ?

Image
minda kosong,

fikiran ini entah kat mana..

suasana sunyi dlm bilik ni makin mengosongkan lagi otak ku...

aku sepi...sunyi....tanpamu....



saat ni....mana  kamu???

KELIRU

Image
Kenapa harus begini??

Dunia ni kan luas,....


ada berbagai jenis manusia didalamnya!!

Tapi kenapa aku??
Dulu, kini , dan selamanya, masih aku??
Tapi kenapa??
Dengan situasi diri aku yang begini..
Kau masih memilih aku??
Kau tetap menyintai aku??
Mengapa?
Semua ini menjadikan aku semakin menyayangimu..
Walau kau  tahu…
aku tak bisa memilihmu untuk menjadi teman hidupku..
tapi kenapa kita masih terus untuk setia??
Semakin kita  mencuba utk menjauh…semakin dalam cinta kita!!!
Aku makin keliru…Aku makin resah....Aku bimbang sangat-sangat....




Seakan ada sekeping hati yang akan hancur suatu ketika nanti…aku tak pasti sayangku~

BERSYUKUR

mentari menyinari ...

alam  jadi indah dek sinarannya....

namun manusia masih lagi keliru..

keliru pada jiwa,

pada nikmat ALLAH,

pada hari yang kian ke penghujungnya...

sedarlah manusia...

segalanya MILIK  ALLAH...

segalanya ANUGERAH ALLAH....

segalanya KETENTUAN ALLAH...

mana ucapan 'thank you??'

kenapa sukarnya nak ucapkan itu???

mana pengorbanan kamu atas pemberian ALLAH itu???

wahai manusia...

kamu saja yg memahami kamu...

kerana semua itu milik  kamu..

aku tak mampu menilaikan...

kerana aku juga manusia yang lemah...

ya ALLAH....

kupanjatkan syukur atasMU,

atas segala nikmatMU..utk ku...

dari aku hanyalah setitis darah hingga kehari ini mejadi manusia yg sempurna...

tak terbalas utk semua nikmat-nikmat yang KAU turunkan utk ku wahai TUHANKU...

syukur alhamdulillah~..tengs ALLAH.....

INDAH KATA DARI RUPA

Awak…
Awak tau tak, bukan mudah utk mencari teman hidup ok..
Bukan cukup dengan bercinta dan janji2 manis saja…
banyak lagi aspek2 kemanusian perlu ada,
misalnya..
Kesefahaman,
Kejujuran,
Yakin pada pasangan,
berusaha untuk memberi yang terbaik untuk pasangan hidup,
Menghormati satu sama lain,
Tidak terlalu menggongkong ..
Awak…
Bercinta memang seronok ..
tapi awak belum tahu bagaimana nikmat sebuah insitusi perkahwinan itu !
 jangan lah dengan semua kata2 ini menjadikan awak lemah untuk mencari pasangan hidup.
Jadikan semua ini satu formula sebagai teman awak dimasa depan nanti,
Ingat memaksa diri untuk menyayangi seseorang adalah satu tindakan yang kurang bijak!!
Biarkan lah rasa cinta itu datang dengan jujur…
dan kehadirannya tidak  disedari..
alangkah indahnya tiba2 kita rasa yang kita tak mampu utk hidup tanpa dia..
alangkah manisnya tiba2 kita rasa,dialah penawar disetiap duka kita..
hargailah sebuah kesetiaan, hormatilah sebuah kasih sayang..
bercintalah …jika dia adalah jo…

MENYERAH ...

Mencari sirna,
Sukarnya mencari kebenaran setelah kian lama aku terjerumus dilembah penipuan,
Mengheretmu bersama seakan menolakmu jauh ke jurang kecewa,
Berkali kemaafan ku hulurkan namun rasa berdosa padamu makin menebal..
Maafkan aku…
Menyusuri setiap lorong duka, mengimbas bait2 kenangan bersamamu,
Mengekori langkah2 mu yang seakan lesu…kita kini terbelengu..
Rencah kehidupan kah ini???
Ku coba untuk melawan hati, membiarkan semua itu berlalu sepi…
Tapi ku tak berdaya..
Setiap detik ku terasa kekecewaan semakin hampir,
Setiap saat ku mendakap keperitan sebuah kerinduan..
Maafkan aku untuk sekali ini saja…
Aku benar2 terasing dalam duniaku sendiri,
Disisimu aku pun sunyi…
Tolong maafkan aku~

SORY...

Image
hadirku hanya menyiksa batin mu..

tak ade niat nak buat mcm tu ..tp semua ni bagai mimpi...

bertemu ...bermesra...kemudian terpisah....

selalu orang akan kata...ada hikmatnya apa yang berlaku...

mereka tak mengalaminya, so senang lah nak kata..cube mereka berada ditempat aku..

perit.. sakit...

apa yg jadi pegangan aku skrg ni...ialah.....
bercinta tak bermakna memiliki~

JUM BUKA MINDA

Image
kadang2 kita tak perihatin pada apa yang kita miliki.

ada masa kita langsong tak dapat menilai kehebatan orang disekeliling kita.

semua yang dia lakukan tak pernah kita bangga,

malahan ada kala..kita kutuk lagi dia...kita perli2 dia..tanpa kita fikir hati dan perasaan nya...

merendah kan maruah orang yang selalu disisi kita umpama membuka pekong didada sendiri..

amat memalukan...sama macam kita memalukan diri kita sendiri...

sedarlah kawan...orang jauh kamu boleh sayang..boleh rindu...

tapi yang didepan mata kamu tu..jangan lah kamu abaikan,

kerana dia lah yang akan membantumu disaat kamu susah nanti...disaat kamu berduka nanti...

cubalah menilai dari sekarang...

sesungguhnya betul kata perpatah melayu

'jauh bau bunga, dekat bau ta*k...hehehe..


cubelah berfikir sejenak, ....







biarlah kita jadilampu trafik yang selalu letih bertukar warna ,

dok terpacak kat tengah jalanraya namun

tujuannya hanya satu...

hendak semua orang selamat utk melintas,

memandu dan memastikan penguna jalan ray…

utk B

B
kenapa i syg u?
sbb i nak syg la...heheh
no...no....ada banyak sebab la...

...sbb i mmg sayang u dari dulu, dp mula kita kenal dulu.sebab u mmg baik dgn i...sebab u mmg penyayang....sebab u jujur...

...sbb i ada tujuan yg paling baik punye....iaitu i nak u jadi orang yang dihormati oleh org laen, i nak u jadi org yg disanjung oleh kawan2 u...sebab i nk u jadi anak kebanggan mak ayah u....

....sbb i nak bimbing u B..i nak jadikan u insan yang mulia disisi ALLAH, sbb u layak untuk jadi anak yang soleh, sebab u ada semua ciri2 tu..cuma u takut nak tunjukkan kt org laen..kat mak ayah u, kat kawan2 u...u kan pemalu kan B?? heee

B....
sebagai org yang selalu menemani u..i nak u jadikan lah semua sebab musabab  ini utk memberi semangat baru dalam hidup u...i nak u bertukar dp B yg dulu..menjadi B yg i selalu impikan...B yang penuh keyakinan dan bersemangat jatidiri...

B...
ini bukan paksaan, inilah harapan....i nak semua yang terbaik dari u...sebab u memang terbaik yang pernah i jumpa dala…

SUSPEN DAN GILA

macam sengal...


meluru kat inbox aku pastu cakap bukan2...


aku  tak marah tapi terkejut siot...


ayat memang power...macam aku ni bini no 2 dia..hahaha..


apa aku nak buat, aku punye suka la ok..aku nak on ke? nak off ke???


kalau hari2 dok melayan mamat2 sangap...baik aku off terus....


wak  l*!!


( ...sory..nak lepaskan geram jek ni...)


jangan ingat aku tak ade maruah diri ok...


kalau selama ini aku hormat semua kawan2 aku...


aku rendah kan diri diantara kalian,


 aku akur semua arahan korang, 


but kali ni...aku kena jaga maruah aku...


prinsip aku...aku tetap aku...


memang laa...tak kan aku lady gaga kot...


haha mau makan penampo kalau aku jadi lady gaga...


mama!!! itu bukan saya!!!


hahahah...tu lah asik buat baik kat orang....

sekarang rasakan..  orang dah nak main2 kan ...


(padan  muka aku hek2x)


lepasni aku dah janji pada diri aku ni..


kena lah berjaga2 dengan semua kawan2 aku...


jaga diri baris siap!! (kawat kaki tuuu)...hehehe..


tak rela dipermainkan lagi...


namun..untuk buang kawan..itu bukan aku ok...


aku …

PAHAMILAH

Image
SITUASI TERKINI
KESEPIAN YG TULUS, MENJEMPUT AKU MENGINGATIMU
KERINDUAN KIAN MENCENGKAM..
RESAH DAN GELISAH MENYELUBUNGI SELURUH MALAM..
MANA KAH KASIHKU??
KAU BIARKAN SEPI DATANG LAGI..
AKU KIAN GUSAR KERANA SEPI INI BISA MEMBUAT AKU AKAN MENANGIS LAGI…
DATANGLAH KASIH..
DENGARKAN LAH BICARA HATIKU INI SAYANG….
AKU RINDU KAMU…

HANYA AWAK YANG MEMAHAMI SAYA

Image
awak..waktu saya kenal awak dulu..

saya tak pernah terfikir utk terus menjalani hidup macam ni..

sepanjang hayat saya tak pernah tempuhi semua ni..

kecuali saat bersama2 awak....

awak penghibur awak lah juga penyeri hidup saya

entah mungkin semua ni takdir..

tapi saya tetap rela tau  awak...

sebab saya memang tak pernah meragui semua nikmat ALLAH beri kat saya ...terutama awak...

kerana awak lah hadiah yang paling bernilai yang ALLAH bg utk saya..

walaupun hanya sekadar meluahkan isihati masing2 ...

tapi awak pandai menjaga hati dan maruah saya  (sebagai seorang perempuan muslim) ..

awak tahu batas2 yang harus dijaga antara  seorang muslim dengan seorang muslimah..

terima kasih awak...






syukur pada Tuhan...

segala puji bagiNYA atas segala nikmat....

satu pekara awak kena ingat..

SAYA SAYANG AWAK DAN AKAN TETAP SAYANG AWAK,


SELAGI HAYAT DIKANDUNG BADAN...PERCAYALAH!!

persoalan!

sampai bila?


masa kian berlalu, tapi sampai bila?


sampai bila ianya kekal begini, aku tak mahu kehilanganmu dan kau tak mahu melepaskan ku,


sedang kan kita memang tak mungkin bersatu!!


setiap kali kita bicara pasal hati dan perasaan...suasana amat tertekan.


aku yang kini kian lemah diulit seribu persoalan...


menyayangimu sampai mati! itu lah keputusan yang aku ambil..


membiarkan masa menentu segalanya..


melayan perasaan kita dan biarkan saja kenangan itu berlalu pergi....??


perit!!


siksanya satu kata yang maha agung...


'rindu kamu'    


' akan tetap merindu' 

'...selalu rindu!!'


  aaaah!!!


Tuhan itu maha adil,


akan ku ucapkan pada tuhan yang sampai kapan pun aku akan tetap setia untuk menyayangi kamu....


selagi hayatku  dikandung badan....


percayalah pada janji2ku ...


ye...pasti akan  untuk  terus setia menyayangi kamu sampai bila2...

LAMARAN KEJUTAN

Image
dia dilamar???

ya Tuhan,

baru lepas SPM kawan aku telah dilamar... !!

waw...laku jugak lu ni kan hehe.

ops...sory2...

tapi sedih le pulak sebab kawan aku ni tak terjatuh cinta kat sang jejaka tu  pon...

''cinta lu  jatuh kat org lain ke beb!!..  aku buat soalan bodoh  pulak kat dia....hehe

'' what???... no komen la beb...urm..'' dia mengeluh  perlahan......

 chis!!! kawan aku ni nak merahsia kan  isi hatinya kat aku le pulak.....

''ok2...wa paham ...wa paham...so...ape alasan lu beb???''

desak aku macam  murai dot .com. ( hehe tapi tak jadi2  lagi tau...hehe )

''ntah..mcm2 wa buat helah tapi...sang jejaka tu masih jugak nak kat wa ni...urm...wa dah bingung seyhh...''

''siap nak datang jumpa mak bapak wa lagi ...gile wa beb ...gile....'' haishhh!!!!

aku dah  tak mampu nak kata apa..

walaupon aku otai cinta tapi dlm bab lamar melamar ni aku memang confius...aku blur siot!!! hahaha

wa haraf lu pandai2 lah cover diri …