JUM BUKA MINDA

kadang2 kita tak perihatin pada apa yang kita miliki.

ada masa kita langsong tak dapat menilai kehebatan orang disekeliling kita.

semua yang dia lakukan tak pernah kita bangga,

malahan ada kala..kita kutuk lagi dia...kita perli2 dia..tanpa kita fikir hati dan perasaan nya...

merendah kan maruah orang yang selalu disisi kita umpama membuka pekong didada sendiri..

amat memalukan...sama macam kita memalukan diri kita sendiri...

sedarlah kawan...orang jauh kamu boleh sayang..boleh rindu...

tapi yang didepan mata kamu tu..jangan lah kamu abaikan,

kerana dia lah yang akan membantumu disaat kamu susah nanti...disaat kamu berduka nanti...

cubalah menilai dari sekarang...

sesungguhnya betul kata perpatah melayu
   
'jauh bau bunga, dekat bau ta*k...hehehe..


cubelah berfikir sejenak, ....




apa guna ilmu banyak kalau perangai sebijik macam mr bean yg selalu sengal! 



biarlah kita jadi lampu trafik yang selalu letih bertukar warna ,

dok terpacak kat tengah jalanraya namun

tujuannya hanya satu...

hendak semua orang selamat utk melintas,

memandu dan memastikan penguna jalan raya selamat utk ke distinasi masing2...

mengelakkan kemalangan dari berlaku....

huh...mulia sungguh si trafik ni kan...

Comments

Firdaus® said…
betul tu..kadang kita tak sedar apa yang kita buat..nice post..just follow u.. do follow me back =)
kita selalu nya mmg tak sedar , unconsciousnes . huhu , mcm gmba MR. Bean tuu :D
missYENDA said…
manusia mudah lpa la firdaus..
ok..nnt i follow u plak..hehe..tengs ...
missYENDA said…
hee...young girl...tol3x....
so..kita kena lah jd kan semua yg kt skeliling kita tu sbagai tauladan...
insyaALLAH...akan bejayalah hidup kita nnt...
(dgn izin NYA)