Posts

Showing posts from February, 2012

BINTANG HATIKU

Image
Kau beriku sinar

walaupun malam itu kita kegelapan

namun kehadiranmu menjadikan aku orang paling berani di kala itu..

kau beriku semangat

walaupun ketika itu aku insan yang paling lemah di maya ini

namun munculmu  membuat aku insan paling bersyukur atas nikmat Tuhan!

kini

kau lah penyeri malam-malamku yang suram

kaulah bintang yang bersinar dilangitku yang mendung

kaulah haruman yang semerbak mewangi ditaman asmaraku

kaulah sumber inspirasi dalam hidupku

kaulah segala-galanya..

terima kasih untuk kasih sayangmu.

tidak pernah menyesal kerana menyintaimu...

aku sayang kamu sangat-sangat




DOKTOR JIWAKU

Semalam demam tak semboh-semboh lagi
kata org tak baik mengeluh kan
tapi aku dah pon buat.....
astagfirullah halazim....
masuk pukul 10 malam demam makin menjadi-jadi
seluruh badanku panas tapi..
kaki aku sejuk...
hari ni dah masuk minggu yang kedua aku camni..
YA ALLAH....
ampunkan aku jika aku selalu buat dosa...
sebak pulak time ni..
naik pukul 11 malam...
airmata pulak turun..
dah la badanku makin panas,
kaki ku makin sejuk...
air mata pulak turun makin lama makin laju ....
maaf..termenangis masa tu....
dalam demam aku terus setia menanti!
doktor jiwaku...
tapi mana?
pukul 12 mlm....
aku still tunggu doktor dgn jiwa yg resah
tiba-tiba....
doktor pun sampai..
menegur aku dengan mesra..
bergenang airmata kegembiraan aku...
kemaafan dihulurkan sebab kesibukkan melayan sahabat-sahabat...
aku terpaksa akur..
sebab benda dah pun terjadi...
yang aku sesali...
aku telah  buat temujanji dgn doktor sehari lebih awal..
kenapa doktor tidak memaklumkan yang doktor tidak ade masa utk aku pada m…

WANITA DAN KEGANASAN

Image
kalau kata wanita (org perempuan)
terus jew korang nampak..
yang sweet...
yang ayu...
yang manja..
ala..senang ckp yang lemah lembut tu lah wanita
tapi jangan lupa yew..
ada masa, wanita boleh mengganas...
tapi mesti bersebab,bukan sembarangan dia tu nak mengganas..
i know la sbb i ni kan perempuan melayu terakhir...
hahaha.... suka siot kat gelaran tu....
ko ade??? hehehe
korang pernah tengok tak macamane rupa nya org perempuan ni kalau dah mengganas??


jum....










hahahaha...
so..kita jgn lah nak pandang ringan kalau org perempuan ni dah mula mengganas..
ade makan  gigi jawapnya...
atau ada yang tido kat luar kot mlm tu...hehe
tapi..semua itu bersebab bro..
bukan dia (org perempuan )suka bab-bab mengganas ni...
so..hati2 lah bila berurusan dgn 'DIA'..(org perempuan)
kata2 manis mu bro bisa melemahkan tabiat ganas dia (org perempuan) skill tu heee...

MASALAH FT PROBLEM

Image
tajuk tak boleh blah jew kan hehe
tapi tu lah ..nak share kt sini..
persoalannya:
kenapa ada manusia yang susah nak hulurkan senyuman ?
tak perlu bayar ape2...
dah tu dapat pahala lagi..
dalam kehidupan harian aku..
ramai lagi manusia yang bersifat..
'.KEDEKUT SENYUM'
hadoiyai..bukan sakit pun..
just tarik bibir sikit ..aa...senyum lah tu...
tak perlu tenaga yang banyak pun..
takda  hilang nya lipstik kat bibir tu cik kak oi...
makin berseri2 lagi adalah...
tapi..tu lah kenyataan
lagi-lagi kalau insan ni dia rasa dia lah insan tercantik semalaya...
hello cik kak yew...
haiwan pun pandai senyum taw..
inikan pulak manusia yang bijak pandai serupa kamu!
oik?? haiwan senyum??
taknak cakap banyak lah..jum kita tengok
sapa yang kena!!! heeee








mungkin sebab haiwan ni tau yang ...



so..sebagai manusia yang beriman lagi  berakal..
tak rugi rasanya kalau kita sedekahkan senyuman pada insan yang lain.
jangan over sudah lah kan..yang penting..senyuman anda itu ikhlas...
lagi satu...dengan b…

APAKAH INI COBAAN

Image
Minggu lepas sakit..
minggu ni sakit..
makan ubat dah macam makan  nasi..
apakah ini namanya cobaan?
kata orang sakit tu penghapus dosa- dosa kecil...
apa benar?
kalau macamtu...mesti dosa aku dah banyak..
berapa tan gaknya ek??
tah-tah dah berkapal2 dosa aku...adehh...
ya ALLAHandai ini dosa...kau ampunkan aku
andai ini cubaan....
Kau kuat kan hati aku utk tempohi semua cobaan ini...
aku dah tak mampu utk makan ubat lagi...
tekak ni dah rasa pahit semacam dah..
ohhh...tak tahan lagi....

IT HAPENNING!!!

ape?
ntah la...
so ape yang happening tu?
hehehe..all
hurm...problem2..
all  are happening?
bagus lah..
paling tak ape yang ko hajat tu tercapai...
tak jugak..
peribadi jujur cakap tak semua tapi hampir-hampir semua
sengal lah oi...
cakap macam bombay...
pening2....
hahaha...ok2 mari aku story k..
aku beli kain semalam...
kain tu sgt licin dan lembut..
aku cuba nk buat sendiri baju tu
mase aku gunting...semua keluar..
air peluh,air mata..air liur pun hampir2 gak keluar...haha
licin gile taw...aku dah naik hangin ..
mau saja aku buang kain tu kt tong sampah..
but..
seseorang datang membantu...
dengan sabar dia tenangkan aku
dibantunya aku sampai proses mengunting selesai
last....siap...sekarang  kain tu aku dah hantar kt kedai utk jahit tepi..
ya Tuhan.....
alhamdullilah ada dia..kalau tak....?!!
aaa..kalau tak ape jadi??
inshaALLAH kain tu ada dlm tong sampah
dan sudah diangkut lori sampah pagi tadi hehehe
btw...
aku pun tak perasan yang dia mahir dlm menenangkan org yang berjiwa kac…

OMBAK RINDU

Image
Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terima ku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku Tuhan aku tahu banyak dosaku
Hanya ingat Kamu kala dukaku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya ‘tuk cintaku

Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dariku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung Hujan bawa air mataku
Yang mengalir membasuh lukaku
Agar dia tahu ku tersiksa
Tanpa cinta dia di hatiku Hanya mampu berserah
Moga cahaya tiba nanti Tuhan tolong lembutkan hati dia
Untuk terimaku seadanya
Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisiku



NOKTAH CINTA


Ternyata semua bicaraku
Tersimpan di dalam hatiku
Ternyata semua soalanku
Tak pernah kau fikir di fikiran
Mengapa kau masih
Mencari kepastian dalam cinta
Dan di sini masih
Menanti jawapannya
Tuhan tolong nyatakanlah
Padanya tentang cinta
Adakah masih diriku diperlukan
Tuhan tunjukkan padanya
Tentang apa yang ku fikirkan
Adakah cinta ini perlu untuk dirinya

Berbicar…

I LIKE THAT !!

Image
what would you like?

i like that!
whats that?
want to know?
let's see!!
i like that!!!








WANITA JELITA SEMALAYA

Image
perempuan memang mahluk terindah diatas muka bumi ni..
sifat, naluri, wajah dari hujung rambut...
hingga hujung kaki
semua orang pandang..
alhamdullillah...
bersyukurlah jika anda jadi wanita yang menjadi pujaan ramai,
jagalah maruah dan peribadi anda utk kekal dipandang cantik.
cantik luar....cantik dalam!
terbaekkkk...!!
antara wanita yang menjadi idola masa kini,
dan pujaan setiap mata lelaki..
mari kita lihat...















mak ai.
ramai jugak wanita yang cantik-cantik kat  malaya ni...
so sekarang kita tak payah lah puja - puja amoi luar negara tu.
dalam negara pun apa kurangnyakan..terbaik wok!!!
alamak terlupa lah ...
ada sorang lagi yang  jelita kat malaya ni..
dimata aku dia memang jelita...dan hot!!
anda pulak bagaimana??









PERGH....tu jew yang selalu i dengar tiap kali mata-mata nakal tu pandang...
wak joko  pun minat...hehehe...
dah bersusun majalah dibeli..
hari-hari dok baca...
sampai naik lusuh majalah tu dikerjakan.
tak tau la..wak minat tang mana...
artikelnya kah?
gambar-gambarnya…

KAU BERI KU BAHGIA.... WALAU PUN SEKETIKA

Image
KISAH   HATI Hatiku hatimu
Menjadi satu cinta
Ku rasa hadirmu
Menyempurnakan aku Tapi cinta bukan milik kita
Semua harus berakhir
Cinta kau dan aku
Takkan mungkin bersatu
Untuk saat ini di dunia ini Mungkin kita bersama
Nanti di atas sana
Biar ku setia menjaga cintamu
Selamanya












TERASA DI SYURGA
Engkau tersenyum malu
Bila ku bertanya
Adakah diriku ada di hatimu
Aku amat terasa
Lirikan manjamu
Membuat diriku terus terlena
Indahnya rasa bila dicintai
Hidup ini terasa di syurga
Tak sabar menunggu hari esok
Umpama mawar yang sedang mekar
Oh kasihku
Cintailah diriku
Sayangilah hatiku
Sepenuh jiwamu
Indahnya rasa bila dicintai
Hidup ini terasa di syurga
Indahnya rasa bila dicintai
Oh kasihku
Cintailah diriku
Sayangilah hatiku
Sepenuh jiwamu



ZAMAN TELAH BERUBAH

Image
indahnya zaman kanak-kanak










yew..cuma  zaman kanak-kanak je kita dapat buat semua yang kat atas tu,
cuba korang buat time korang dah remaja@ dewasa ni...(cari nahas la tu...)
kompem korang kena gosip, maki, kritikan, dimarah dan semua yang seangkatan dgnnya lah hehe
so, tak payah ngade-ngade nak try test ok...
memang enjoylah  kan zaman ni...
tapi aku tak ingat semua kenangan aku dizaman ni...
sebab aku ni....
pelupa laa...