ANAK- amanah dan tanggungjawap

assalamualaikum..
anugerah yang tak ternilai ialah .....anak.
sebab, tak semua org mampu utk mendapatkannye ..
tang ni korang jgn aku lah ...malu lah aku....hehe
nanti korang tanya cikgu science korang  ok..
kalau dah ada anak ,semua nak anak yang berjaya dlm hidupkan..
sama ada hidup di dunia mahu pon akhirat...tol tak???...
aku nak share ciri2 anak yang berjaya kali ni...
mari kita tengok anak sapa la nie....heee




 CIRI2 ANAK YANG BERJAYA
- anak yang membantu kerja dirumah tanpa disuruh
-anak yang rajin membantu ibubapa
-konsisten mengaji al-quran dan mengulangkaji pelajaran
-corot tetapi berdispilin
-berpakaian kemas dan hidup teratur
-solat 5 waktu pada awal waktu
-jujur , amanah dan simpati
-menjaga tatasusila dan rajin
-bersifat pengasih dan penyayang
-anak yg gigih dan tak kenal erti putus asa
-seorang yg kreatif
-anak yg berpendirian tegas
-anak yg pandai berdikari 
-anak yg suka tolong menolong
-anak yg suka menilai diri 
-anak yg cemerlang dlm akademi dan kokurikulum



dan sekarang jika korang rasa korang ada beberapa sifat dlm ketogeri anak2 yg diatas tu...
alhamdullillah la yew...sejuk perut mak korang mengandongkan korang ...heee
mna yang tak de tu..
urmmm.. ..sipi2 pon tak de???... hadoi...
haraf2 lah sangat,moga korang dpt ubah jati diri korang tu..
biar tambah sayang mak bapak korang kat korang nanti..inshaALLAH~
bytheway...
aku pon bukan lah sempurna sangat jadi anak mama dan ayah aku hehehe ..
manusia beb...mana ada sempurna...
tapi betol2 aku mengaku yang aku sayang mereka sangat2..
aku rela berkorban demi mereka..
walaupun pengorbanan tu perit beb...
tahan jew laaa...
sayang mama..
sayang kat ayah..never stop...
tu jew yang aku mampu lafaskan kat sini ..
muachhhh...utk mama dan ayah....
walau cuma dalam mimpi ...
moga kalian lena dibuai mimpi indah malam ni...
aku?..saat ni...??
masih lagi mengesat air mata suci ni yang kian deras turun kepipi...
okeh!! lupakan seketika soal airmata..aku dah janji...hehe


aku memang teringin jd anak mama yg baik,berjaya dan comel..hee



chop2..
semua ciri2 ni aku baca kat buku dato' dr Mohd Fadzilah Kamsah
bukan idea aku oke..just sharing..hehe


Comments