Skip to main content

ANAK- amanah dan tanggungjawap

assalamualaikum..
anugerah yang tak ternilai ialah .....anak.
sebab, tak semua org mampu utk mendapatkannye ..
tang ni korang jgn aku lah ...malu lah aku....hehe
nanti korang tanya cikgu science korang  ok..
kalau dah ada anak ,semua nak anak yang berjaya dlm hidupkan..
sama ada hidup di dunia mahu pon akhirat...tol tak???...
aku nak share ciri2 anak yang berjaya kali ni...
mari kita tengok anak sapa la nie....heee




 CIRI2 ANAK YANG BERJAYA
- anak yang membantu kerja dirumah tanpa disuruh
-anak yang rajin membantu ibubapa
-konsisten mengaji al-quran dan mengulangkaji pelajaran
-corot tetapi berdispilin
-berpakaian kemas dan hidup teratur
-solat 5 waktu pada awal waktu
-jujur , amanah dan simpati
-menjaga tatasusila dan rajin
-bersifat pengasih dan penyayang
-anak yg gigih dan tak kenal erti putus asa
-seorang yg kreatif
-anak yg berpendirian tegas
-anak yg pandai berdikari 
-anak yg suka tolong menolong
-anak yg suka menilai diri 
-anak yg cemerlang dlm akademi dan kokurikulum



dan sekarang jika korang rasa korang ada beberapa sifat dlm ketogeri anak2 yg diatas tu...
alhamdullillah la yew...sejuk perut mak korang mengandongkan korang ...heee
mna yang tak de tu..
urmmm.. ..sipi2 pon tak de???... hadoi...
haraf2 lah sangat,moga korang dpt ubah jati diri korang tu..
biar tambah sayang mak bapak korang kat korang nanti..inshaALLAH~
bytheway...
aku pon bukan lah sempurna sangat jadi anak mama dan ayah aku hehehe ..
manusia beb...mana ada sempurna...
tapi betol2 aku mengaku yang aku sayang mereka sangat2..
aku rela berkorban demi mereka..
walaupun pengorbanan tu perit beb...
tahan jew laaa...
sayang mama..
sayang kat ayah..never stop...
tu jew yang aku mampu lafaskan kat sini ..
muachhhh...utk mama dan ayah....
walau cuma dalam mimpi ...
moga kalian lena dibuai mimpi indah malam ni...
aku?..saat ni...??
masih lagi mengesat air mata suci ni yang kian deras turun kepipi...
okeh!! lupakan seketika soal airmata..aku dah janji...hehe


aku memang teringin jd anak mama yg baik,berjaya dan comel..hee



chop2..
semua ciri2 ni aku baca kat buku dato' dr Mohd Fadzilah Kamsah
bukan idea aku oke..just sharing..hehe


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx