Skip to main content

syaitanJAHANAM

untuk menghilangkan kesedihan yang melanda,

aku telah pergi  ke kelas fardhu ain di masjid yg berhampiran ..

kerana pada aku..

disitu lah  aku akan dapat tenangkan jiwa aku yang kian kacau..

ustaz telah banyak memberiku ilmu petang tu...

termasuklah sedikit yang ingin aku kongsikan dengan korang..


perangai mcm syaitan!!

tu lah yg selalu terucap bila kita tak berpuasati dgn perangai seseorang tu...

tapi..tahu kah korang ciri2 sifat  syaitan yang sebenar??

jom kita tengok...

nama sebenar:    iblis

nama gelaran:     syaitan

nama sebelum dilaknati ALLAH:     azazil

tarikhlahir:       setahun sebelom perintah sujud kepada nabi Adam a.s

jantina:          jantan dan betina

warganegara:   dunia

status :          berkahwin, beranak

bangsa:         berupa ular, kala jengking,
                    anjing yg bersayap terbang diudara bermukim dan perpindah2

agama:          kafir

alamat tetap :    neraka jahanam

kerjaya :         menyeru kepada kemungkaran dan kerosakan

tempoh kerja :       hingga hari kiamat

modal kerja :        menipu

sasaran :               wanita

bintang kebesaran :       fasik kelas satu,

tempat kediaman ;      tandas, perigi lama ,
                                  rumah yg terbiar, kubur

kenderaan :              seks, harta ,hiasan2 dunia

kegemaran:              mengumpat, menghasut, menfitnah,
                               mencari keburukan org yg beriman

peribadi:                 angkuh , sombong , ego

tempat hiburan pilihan :       antara celah peha perempuan

tempat lepak :                  dihati org lalai

rumah rehat :                   lubang hidung org yg tidur tidak berwhuduk

rumah tumpangan :          bulu ketiak yg panjang,
                                          misai yang panjang,
                                          bulu kemaluan yang panjang

kegemaran :  menyesatkan anak adam dp jalan ALLAH kepada jln nya

cita-cita:                        sekelian manusia masuk kedalam neraka

amalan disukai :             liwat dan lesbian

amalan yang utama :       minum arak , berjudi , berzina ,
                                     menyembah berhala,
                                     bertenung nasib

paling dibenci :             org yang selalu berzikir

isteri-isteri  syaitan:       wanita yg tidak menutup auratnya

anak-anak syaitan:        meratapi musibah,
                                    curang dlm jual beli,
                                    ketawa berdekah2

cucu syaitan:                 anak yg derhaka kepada orgtuanya

kawan karib:           hakim yg zalim,peminum arak,
                                          org yg tidak solat,

rakan kongsi:         sekalian syaitan,jin dan manusia,bomoh2

rakan sekerja:       org yang membiarkan maksiat

sumber rezki :        semua pekara yang haram

paling ditakuti :       ayat2 al-Quran ,zikrullah, sujud

paling sedih :         manusia bertaubat kepada ALLAH

azan syaitan:         segala bunyian dp alat muzik

tukang azan :        semua artis dan bintang filem
                            qari& qariah yg merebut gelaran dunia,
                            ratu2 cantik

masjidnya:            pasar malam,tempat beli-belah,
                            padang2 permainan,
                           tempat berkelah,kaki2 lima

kitab2 syaitan:      undang2 ciptaan manusia, surat khabar,
                           majalah, television,
                           syair dan sajak yg melalaikan

musuh utama :       nabi MUHAMAD S.A.W  ,
                            pemimpin yg adil  ,
                            jujur org yg bertaubat,
                            org yg mengeratkan  silaturahim,
                            org yg membela islam..


                          sesungguhnya aku berlindung kepada ALLAH dari syaitan yang direjam....


so itu saja yang dapat aku kongsikan,

selanjutnya terletak pada   keimanan kita.

setelah aku teliti,baru kini aku sedari siapa diri aku yang sebenarnya.

patutlah jiwa aku selalu  kacau sejak kebelakangan ini..

yaALLAH...jadikan aku hamba mu yang tidak lalai....

amin ya robbal alamin...

ALHAMDULLILLAH....

selangkah aku kemasjid..sepanjang hidup aku bersyukur.    

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx