Skip to main content

PEREMPUAN DIMATA USTAZ

ustaz azhar idrus kata..
perempuan umpama kereta lamborghini..







tapi pada i pulak..
perempuan umpama air hujan...
kalau mengalir ia kelongkang,
maka jadilah air longkang..

kalau masuk ia ke cerek,
maka jadilah ia air masak..

kalau masuk ia ke sirap,
jadilah ia air sirap..

kalau masok ia kelaut,
jadilah ia air laut..

perempuan akan berbeza dengan pengaruh persekitarannya,
seperti asal usulnya,
perkerjaannya,
ahli keluarganya,
sahabat-sahabatnya,
dan semua yang ada dekat dengannya...


aaa..lagi satu...air hujan ni...
kalau kita masukkan  dalam balang
pastu letak ikan guppy..
kita boleh bawa dlm bilik tidur....buat hiasan..
deko bersama eric tu ....surprise!!! hehehe
sedangkan kereta lamborghini ni..
tak boleh  nak bawak masuk dalam bilik tidur .
takke rugi tu...hahaha
betul tak korang?



dan semulajadi kita dah pon tahu kepentingan kaum perempuan diatas muka bumi ini...
menghargai pengorbanan org perempuan adalah satu tindakan yang mulia...
menjaga maruah kaum perempuan pon sifat yang terpuji.
perempuan adalah anugerah Ilahi untuk kaum adam...bersyukurlah!!!
tetapi...
jangan pula kita lupa...
punca manusia ada dibumi pun disebabkan perempuan ..
kisah  Adam dan Hawa...



cuma sekarang ni..
kita dah tak berapa nak comfirm air hujan ni..
sebab  alam yang kian tercemar...
ruginya kita utk  nikmat Allah yang satu ni...
so...
pesanan i..
hati-hatilah apabila korang berurusan dengan seseorang yang bergelar...perempuan~



kepada ustaz azhar idrus...
i peminat setia enta...
like...

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx