Skip to main content

atasi 'gangguan' itu!!

assalamualaikum,
hai..
bercakap pasal mahluk yang ada didunia ni,
manusia adalah mahluk yang paling sempurna,
banyak keistimewaan yang diperolehi oleh manusia,
cuma...manusia itu sendiri tidak mahu berterima kasih kepada segala nikmat yang dikecapi...
selain manusia,
ALLAH ciptakan juga jin ( mahluk halus)
jin dan manusia berbeza dari segi fizikal
tetapi dari segi kemahuan kadangkala sama je!!
sama-sama suka kuasa,
suka kekayaan dan darjat.
suka diagung-agungkan.
suka dipandang tinggi oleh mahluk yang lain...
kadang.kadang,
jin lebih berjaya menguasai manusia
dengan berbagai tujuan sehingga manusia lemah dan tidak berdaya!!
semua itu dipanggil'gangguan mahluk  halus'

PUNCA- PUNCA 'GANGGUAN'

SAKA KETURUNAN
-melibatkan pengagihan mahluk halus sebagai penjaganya

SAKA JELMAAN
-satu mahluk yang serupa dan mengawal seluruh ahli keluarga

SAKA ADAT
-mengamal adat-adat tertentu (keturunan)

TERMAKAN MINUM
-akibat dari santau dan pelaris dlm makanan

AMALAN DAN TUNTUTAN
-ilmu kebatinan (pedinding,penunduk,pemanis, dll)

MENGAMBIL ATAU MENUNTUT
-penggunaan tangkal,azimat yg mempunyai khadamnya.

KHADAM
-yang ada pada pasangan (suami / isteri )

DISAMPUK,TERSEPAK
-terlanggar,mainan sihir,akibat rasa dengki

KHADAM YANG DIPEROLEHI
-daripada bertapa dari
gunung,bukit,kubur atau hutan


Semua gangguan ini biasanya akan pulih jika  dirawat menggunakan kaedah rawatan islam.
Di Malaysia terdapat banyak rawatan sebegini sejak akhir-akhir ini.
antaranya rawatan yang popular kini
rawatan Darussifa .
rawatan Islam Ilahiah,
rawatan Al-Ruqyah Syari'iah,
dan ada beberapa lagi yang  tidak ketahui nama nya.

semua kaedah -kaedah tersebut kian popular dinegara ini.
dan dengan izin ALLAH,ianya memberi hasil yang memuaskan.
apa yang diharafkan,
mahluk yang menggangu itu bakal keluar dari manusia yg menjadi mangsa.
dan mangsa akan kembali sihat seperti sedia kala.
INSYAALLAH...

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx