miss yen diduga lagi !!

assalamualaikum

terima kasih utk semua yang sudi jengok-jengok blog saya ni,

sorry lama tak dapat berblog sebab saya tidak berapa sihat.

saya telah diduga dengan berbagai cobaan.

berbagai dugaan yang suka duka saya alami dlm beberapa hari ni,

tapi saya masih yakin,ALLAH hanya menduga pada insan yang disayang.

maka saya tetap sabar,dan redha saja...

namun,kata orang,mana sakit yang tak ade ubat.

dengan izinNYA,akhirnya saya sembuh jugak! alhamdulillah..

tapi,tekak ni dah nak muak tengok ubat-ubatan,

semua yang ditelan terasa ubat, pahit ,dan  perit...

namun untuk mengelakan tekak yang terus-terusan pahit dan perit,

saya mengambil satu petua yang kawan saya syorkan satu masa dulu..ais kerim perasa vanila!

yew,hanya perasa vanila,bukan perasa yang lain-lain,

dan..menakjubkan! ianya mendatangkan hasil...tekak saya kembali normal,

tak ada lagi perit,sakit,

dan tiada lagi  rasa pahit yang kurang menyenangkan apabila saya menelan makanan yang lain.

tak sampai pun satu mangkok aiskerim tu saya makan..memang mujarab!

so,kalau anda semua terkena sakit tekak seperti saya

 (biasanya ketika mula nak kena demam) jangan malu-malu,

makan lah aiskerim perasa vanila,tak kira lah jenama apa,

cap ayam pon kalau ada..boleh!! hahaha...

amacam?? tak percaya? try la nanti...kalau tak baik,jumpa saya..

ceceh...macam lah saya ni doktor pakar  tekak je  kan~

Comments