JUJUR LAH PLEASE..

Salam semua blogger.
sebelum aku mulakan celoteh panjang lebar ni, jujur aku mengaku kat sini, aku benci politik!
walaupun sudah boleh mengundi, sudah boleh menjalankan tanggung jawap sebagai wargenegara,namun aku memang tidak minat berpolitik ni.pada aku pemerintah yang baik adalah pemerintah yang selalu membantu menyelesaikan permasalahan rakyat..!

tetapi memandangkan dari satu hari ke satu hari, negara kita sentiasa dibelenggu dengan macam-macam demam politik, tiba-tiba aku terpanggil untuk  luahkan  apa yang aku fikir,yang aku pandang,yang aku jangka. maaf jika celoteh aku kali ni agak keterlaluan!

minggu lepas negara dicemari dengan pergolakan yang bertema kan BERSIH 3.0 ah ! tak perlulah aku  huraikan lebih lanjut,kompem korang dah tau kan.apa yang aku perhati..pelaku, persalah,penunjuk perasaan,mangsa keadaan,kecederaan,...majoriti nya adalah bangsa melayu,anak bangsa aku..
warga negara Malaysia sendiri.
yang lebih memilukan lagi ramai siswa-siswi yang menyertainya.ada ibubapa yang membawa anak-anak kecil yang tak tahu apa-apa perihal politik,tetapi mereka terpaksa menjadi mangsa pemedih mata. aku terasa sebak melihat gelagat golongan ini. mana akal fikiran mereka diketika itu?orang tua jenis apakah mereka itu?


padahal siswa-siswi lah harapan  untuk kehidupan masa depan malaysia ni.mereka lah orang yang bijak pandai jika dibandingkan dengan anak-anak bangsa yang tinggal di cerok kampung..tapi...apa kesudahannya? pelajaran terganggu, keselamatan tak terjamin,masa depan mereka jadi gelap! sekelip mata mereka dimusnahkan oleh golongan yang bencikan Malaysia ini.
yang lagi sedih, setelah ditangkap, penganjur siap suruh polis buat siasatan dan berikan  saman  lagi padahal mereka lah yang anjurkan pogram tu...kesian anak bangsa ku...MELAYU!



YANG TERKINI PULAK!!

pembenci keamanan penduduk Malaysia sudah pula  beralih ke arah peneroka FELDA.memang jujur aku kata kan,aku tak pernah pergi kawasan felda,namun sebagai warga negara,aku tau asal usul sejarah felda.apa tujuan ditubuhkan,untuk siapa sasaran penubuhannya,keuntungan dikhaskan kepada siapa, siapa yang memberi idea untuk penubuhan ini..apa matlamat utama penubuhan...semua aku hampir tahu.!peneroka bukan tak boleh berpolitik,tetapi jangan lah sampai satu masa nanti,tanah korang tergadai,ketika tu baru korang nak menyesal,menanges air mata darah pun dah tak berguna lagi.nauzubillahiminzaliq!!

namun yang sedihnya sekali lagi mangsanya adalah bangsa aku sendiri,MELAYU!!
argh! anak bangsaku,cuba korang tengok negeri Selangor yang tanah penduduk nya sudah hampir tergadai...semua tu angkara siapa? jeling-jeling lah Pulau Pinang yang mana penduduknya menumpang ditanah sendiri tu!! aku tak tergamak melihat tanah ladang yang korang usahakan turun temurun tu akhirnya ditangan orang lain.!tak sanggup!!!! tu hak korang,hasil titik peluh korang! oooh tuhanku,minta dijauhkan semua ni.


please la jujur ok! jujur demi sebuah kehidupan akan datang .aku tak mampu nak bantu korang,aku cuma mampu memerhati,mendengar keluhan,memberi kata nasihat - nasihat aku yang low klas ni...'maafkan aku' namun demi negara ini...aku merayu,jangan lah mudah mengikut telunjuk orang yang mahu memusnahkan kita,jangan termakan hasutan.sejahat mana pun bangsa kita,MELAYU tetap bersaudara..


maaf sekali lagi... kejayaan hari ini adalah dari usaha semalam
kemusnahan esok berpunca dari kelalaian kita dihari ini.
aku sayang kamu MALAYSIA,!

PESANAN UTK ANAK MELAYU...

terpegun membaca artikel dilink  ini...

http://www.felda.net.my/feldav3/index.php?option=com_content&view=article&id=225%3Afahami-sejarah-felda-mb-&lan

Comments