LAYAN MOOD WITH MAMA

Hey..
what are you doing?
sleeping?
eating?
watching movie?
or like me...blogwalking?
but today i want to blog jogging hehehe
sorry ..my english so bad (i'm not good in english)
oh my english!!!

ok la... malay speaking it's easy kan...
cakap bahasa rojak ni kadang-kadang seronok jugak,
tapi dalam masa yang sama ianya menunjukan kita adalah 'kureng'
tapi ada ku kesah hahahha..
apa yang penting semua akan faham maksud yg nak disampaikan tu.
orite?
aku bersyukur sebab hari ni aku amat tenang
walaupun dari awal pagi hingga lah saat ni macam-macam aktibiti dah pun berlangsung..
ceh..macam le ada majlis besar hahaha
seawal pagi selepas solat subuh mama dan aku  dengan anggunnya pergi kepasar haha
mencari bahan-bahan untuk masakan hari minggu ni..
melayan mama dipasar sama macam melayan adik di pusat membeli belah.
lepas satu kedai ke satu kedai..
cukup aku kata kan hari minggu ni ,
aku tak perlu berjogging ditepi tasik lagi sebab..
peluh aku berjalan dipasar tu
sama je dengan peluh aku  yang keluar semasa berjogging.
hehehe
bila semua dah selesai..
aku pulang bersama mama dgn keletihan yang amat sangat.
mama menyediakan juadah sarapan pagi yang memang menjadi kegemaran ku.
mee sop ala-jawa..
jawa pun jawa lah,janji rock agagagag...
sambil aku pulak melayan kain baju  kotor yang sedia minta dicuci..
mengemas rumah sambl layan X-fm...hehehe..enjoy tu..
pukul 9.00 am everything 'settle'
bila adik-adik bangun kami layan menu mama dengan selera sekali.
mendengar bebelan mama  sambil makan buat kami  tersenyum ..
ada satu ayat mama yang mengusik hati kami ketika tu..
'biar muka tak cantik, tapi perangai cantik..~~> OK kami setuju
'biar kulit tak putih tapi hati bersih dan ikhlas..~~> OK setuju  jugak
'biar hati patah seribu tapi bibir tetap tersenyum ceria...~~> aik?? ape ni???hee
eheh ayat mama ni macam something wrong je..
adakah ditujukan untuk aku..
alamak adakah aku yang perasan?
dengan selamba...aku senyum ..senyum then aku gelak sambil peluk mama..
hahahaha..
heee ada pulak orang perasaan....gelak mama besar...
dibiarkan aku memeluknya...
adik-adik pun turut gelak..
aku tetiba jadi sayu..
perasaan jadi keliru ..
mungkin korang tak tahu...
arh...
dalam gelak aku ni  ada luka yang belum terubat,
ada kesakitan yang belum lagi di rawat.
ku biar saje luka tu semboh sendiri
ku biar saje kesakitan itu hilang sendiri.
kerana aku berserah semuanya pada takdir..
dan aku berserah semuanya pada keutuhan cinta kami...
mama,
mohon mama mengerti...





mee sop mama yang menyelerakan.
layan mood sambil layan mee
tetibe air mata jatuh atas mee,so tambah lah masin mee mama
hehehehhe

Comments

Yana Libra said…
untunglah ada mak yg memahami~ :)
HETTY ZULAIKA said…
yana..alhamdulillah
dia mama sy,dy juga kawan sy,dy juga cikgu sy dan dy juga boss sy hehehe
she is great..