MANA SILAPNYA

assalammualaikum
salam seindah dipagi jumaat ni..
pagi-pagi idea dah mari..
hehehe..layan....

kalau nak fikir letih harini,memang tersangat letih.tugas dah bertambah.
tapi mood seorang blogger tu, masih kuat dan kental dalam jiwa ni.haha
melayan perasaan yang perlu dikongsi bersama.
jari ni tah kenapa gatal sangat nak menaip keyboard ni huhuhu
tak tau kenapalah aii...

bukak facebook pepagi tadi ni,
yang keluar macam-macam luahan kekawan aku.
ada yang marah-marah, ada yang gembira,
tak kurang yang bersedih.. yang binggung pun ada...haishh...

aku pernah jugak bayangkan, kalau lah facebook...tak ada!
mungkin aku tak dapat  apa yang aku rasa sekarang ni
kawan-kawan yang ramai
yang berbilang bangsa, bahasa , budaya.
yang aku buat tempat bersembang bila aku sunyi.
tempat untuk aku luahkan suka duka aku...

mungkin aku juga tak akan memahami perasaan orang lain.
tak kenal budaya ditempat lain.
tak tahu masalah kehidupan untuk orang lain.
sekarang aku mudah menjiwai kawan-kawan aku,
walaupun mereka tinggal berjuta batu dari rumah aku ni..
seronok!!!



tetapi...
apa yang disesali
ramai kawan-kawan aku yang hanyut dengan melayari web ini.
adik-adik yang masih bersekolah leka berchating,
jiwa isteri tercinta terpesong ke jejaka idaman semalaya..
pandangan suami tersayang beralih ke gadis yang hot dan mengancam!


ya ampun..mana silapnya?
setiap hari ada saja status kecewa dari kawan-kawan .
setiap hari  ada saja relation  yang berubah.
setiap hari ada saja kata-kata kesat yang tak mampu aku katakan disini..


mana maruah?
mana sopan santun?
mana tatasusila?
mana silapnya?????
tepuk dada, tanya selera...

Comments