MUSAFIR DIPETANG HARI

sedang asyik melayan keluarga
aku terdengar suara halus
seakan merengek-rengek minta bantuan.
adik aku berlari ke luar rumah kami untuk meninjau darimana kah datangnya suara itu
tetiba..

akak!!!
tengokni!!
suara adik seakan menjerit terkejut,aku pun turut terkejut
ada ibu buang anaknya!!!teriak adik kuat
apa?? aku bergegas keluar menuju ketempat adik berada.
sini lah kak...
ye-ye..akak datang ni..
sepantas mampu,aku berlari keluar
mana? soal aku
ni hah...jawap adik


hahahahaha









ini bukan kes buang anak dik,ni kes lari dari rumah ni
hahahahahha
anak kucing ni memang selalu lepak tiap petang kat situ,
ada ketika aku ingat dia dah mati,rupanya saje-saje bersantai,
kesiankan anak kucing ni,bila petang je dia jadi musafir sepi ....
hahahahhaa
entry yang tah pape dari aku kali ni.
tapi pesanan iklas dari penaja
sayangi anak anda kerana kasih sayang itu sangat berharga..

Comments

kesian pula tengok kucing tu...macam tak bermaya je..hukhuk.... btl tu, bintang pun sygkan anak2nyew, ni tmbhkan manusia yg mmpunyai otak ni...
HETTY ZULAIKA said…
lady ainaa,
agaknya kucing tu tak ckop bitamin kot, mama dia hilang tah kemana..
ye..manusia kadng2 je lupa utk menyayangi...
tapi lady ainaa rasanya seorg yg penyayangkan??huhu
Kasian aku lihat tu kucing... Hemmmm

Semoga kita Insan yang sempurna bisa tetep berbagi kasih sayang kepada sesama Manusia dan juga kepada hewan...
HETTY ZULAIKA said…
ya memang kasihan ..malangnya kucing ini tidak diketahui dimana tinggalnya,cuma apabila petang hari saja dia berada di belakang rumah saya..

berkasih sayang sesama mahlok adalah wajib..