BUKAN AKU TAK SAYANG

semalam adalah hari yg paling perit dalam hidup aku
selama beberapa tahun bersama akhirnya semalam aku terpisah dengannya.
ingin aku kongsi disini bagaimana peritnya sebuah perpisahan tu..
bila sedar diri ini sudah tak dihargai ,
jiwa jadi hampa..kecewa..
dunia bagaikan kosong
bak  lagu terbaru najwa latif...~ kosong ~
ye..benar-benar kosong...
saat tu macam aku bermimpi dalam mimpi..
paling menyedihkan setiap saat terdengar-dengar  suaranya.
setiap detik teringat kata- katanya.
terngiang-ngiang gelak tawanya ditelinga ini.
selama ni dia saja yang aku ada..
yang aku tunggu..
yang aku rindu..
lantas secara tak langsung airmata  turun laju..
aku cuba nak cover dari family stuasi aku ni..
aku ponteng kerja..
duduk dalam bilik sendirian..
aku benar-benar kosong..
seharian aku dibilik..setiap kali tu jugak aku teringat detik-detik ketika bersamanya
aduh...sakit sangat-sangat..
yang paling dasyat dalam solat pun aku boleh menitiskan airmata
lagu ini ditujukan buat aku..PENAWAR
entahlah bagilah aku masa untuk merawat luka ini
adakah  lagu itu penawar untuk duka ini...?
aku tak pasti..








ampunkan aku ya Allah....
aku lemah ya Allah
aku hina..
aku tak mampu untuk meneruskan semua ni lagi...
untuk waktu yang terdekat ni
aku biarkan jiwa ini sendirian
aku yakin hanya Tuhanku saja yang mampu membantu aku
kerana DIA lah yang maha pengasih dan maha penyayang
sesungguhnya tiada tandingan diantara kekasih-kekasih didunia ini...

Comments

Yana Libra said…
banyakkan solat & baca al-quran..insya'Allah boleh jauhkan kesedihan..

wallahualam~
HETTY ZULAIKA said…
yana...tengs..
inilah cobaan yg pling pedih buat sy..
insyaALLAH..sy akn buat semua yg awk cdngkn tu...