Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2012

MENANTI ITU PERIT

sebelum makan sahur
aku masih sempat melayari
walaupun hakikatnya semua kawan-kawan aku masih tidur
dan tiada siapa nak aku ajak  bersembang pagi tu.
diluar
angin sepoi-sepoi bahasa sesekali memberiku mood suasana menjelang subuh
jam didinding tepat pukul 4.30am
kenapa aku nak on kan netbook ni
sedangkan lagi elok aku menjamah juadah sahur pagitu
atau mengemas bilik aku sebelum aku ketempat kerja?
malam tadi..
ye malam tadi ada seseorang dah berjanji dgn aku yang akan menanti aku disitu
aku dan dia saja yang tahu
dengan bertemankan friendlist aku yang seramai lapan orang...
aku gagahi mata untuk menatap skrin netbook yang makin suram didepan mataku
namun  bayang si pejanji tak jugak aku temui
dari jam 4.30am hingga lah kejam 5.00am aku menanti
selepas siap makan pada jam 5.30am
aku sambung lagi penantian ku..
namun ianya masih sepi...
diluar kedengaran suara azan suboh sayup-sayup..
tanpa disedari...
airmata ni turun lagi...
sebak sayu pilu...
hati jadi remuk seribu
jiwa jadi kian pe…

LAGU KITA KAN BIE

bie...
ingat tak masa tu?
i suruh bie nyanyikan i lagu?
bie cakap bie tak reti
hahahaha
tapi i paksa jugak
kan3x
last bie pun nyanyi jugak
walaupun i tak dapt dengar suara bruno mars  milik bie tu
huhhuuh
tapi... argh!!!! hehehe
i bukan minat sangat lagu ni
tapi lepas kejadian malam tu..
kita dah nyanyi sesama...
dan akhirnya sampai sekarang...
i dah tak boleh lupa pulak lagu ni..
kenangan terindah tu sayang
heee
lagu apa ye?
heehee

 (  LAGU NILAH... )


betul.. lagu ni akan i mainkan kalau i rindu kat bie
ergh...
memory terindah...
hehehehe

LAYAN SAMBIL GOYANG

tetibe macam nak menangis pulak
haishhh
mengade je kan
layan lagu lah sambil layan mood
ahha!! dapat dah
lagu apa ni heee
layan je...


GOYANG SAMPAI PAGI YOK !! AH AH AH











Lastly...
i can smile again hehehe

RAYA OH RAYA

salam ramadhan you alls
siang malam siang malam
haish..dah nak masuk hari kesepuluh dah kita berpuasa
tu lah..
masa amat pantas
macam LRT
dah tak laju mcm keretapi dah
hehehehe
tahun ni macam nak buat kueh sendiri
konon-konon adjust ekonomi
hahaha
korang ingat aku reti ke buat kueh raya?
adeh...
makan tau lah awak oi...
tapi tak salah aku mencuba
kan3..heee
ok lah
senarai kueh dah dapat ni
tinggal beli bahan-bahan
resipi pun dah ada..mr google dah standby
hee tengs mr google...
ada tak ada..ni lah kalau korang nak tengok kueh-kueh akan aku buat nanti
jeng3








heee
semestinya coklat dan cute..
lain-lain tak reti maaa...
nyum3
selamat berpuasa sayang...

KASUT OH KASUT PART 2

gaya yang diatas tu ialah
bayangan aku jika aku ber high heel
korang jangan lupa.
aku ni pengelamun tegar tau
hahaha
hari-hari mengelamun,berangan...
hehehe apa aku pedulik!
berdosa ke kalau berangan-angan??
rasa tak kot...heee
tapi..lama kelamaan
aku jatuh cinta pulak dekat kasut-kasut yang seksi
dibawah ni , emmm... seksi tau..i told u~







hahaha
kata mama..ni baru lah kasut untuk gugurl...
hehehe
ok mama..i pollow u!
muach for mama.

KASUT OH KASUT

hai..
puasa dah lebih seminggu
lagi 3 minggu nak raya oi...
hehehe..dah shopping ke lom?
harini aku dengan mama nak pegi shopping kasut raya!!
jom-jom sapa nak ikot!!
tapi tahun ni macam nak pakai kasut tumit la ( highheel)
bytheway..aku selalu cuma pakai kasut sport je kalau keluar
sebab aku suka gaya tu santai dan bebas...!!
NIKE..AIR JORDAN...BUM..waw...
semua tu kasut yang selalu aku guna,
terbaik dan berkualiti..
lagipun..tu je yang aku mampu beli
hehehe...
tapi hati aku kali ni....
hurm....
sekarang aku nak bayangkan kasut-kasut idaman aku utk hari raya nanti.
highheel...tapi gaya sport..koleksi jenama Nike dan Air jordan
mari,mari,mari...
kasut,kasut,kasut
beli,beli
dua singget, dua singget
hahahaha













tapi...
mama reject pilihan aku
dia kata  ''cobe u bayangkan,
                u pakai bju kurong,
                then padankan dgn kasut-kasut u ni?''
               takke macam tentera tak sempat tuka uniform je gayanya?
heheheheh..
hurmm...mama gelakkan aku...
so.…

PUASA DIZAMAN SEKOLAH

bila datang ramadhan
aku sering teringat saat aku berpuasa dizaman aku sekolah dulu
paling indah zaman sekolah rendah lah!!
masa tu apa kira dosa ke pahala
nama pun budak
akal singkat fikiran tak panjang...
main belasah je..
waktu pagi seawal pukul 5.00am
aku dah dikejutkan untuk bangun sahur .



mama lah orang yang setia mengejutkan aku,
hehehe tapi aku senang terjaga tau,
tak payah lah mama bawa air untuk disiram
hehehe






paling best time makan
mata macam celik,macam pejam.
semua nampak kelat je..silau...
hahaha
selera memang perit
maklumlah kan tak biasa makan seawal 5 pagi
namun untuk dapatkan kepercayaan mama dan ayah
aku pulak anak sulung,kenalah jadi contoh dalam keluarga
hehehehe

pergi sekolah dengan muka poyo
maklum perut lapar
pukul 9.30pagi masih ok lagi..
masuk pukul 10.00pagi..rehat time!!
hahaha





geng dah berkumpul belakang kelas.
ada yang bawak gula-gula. air kotak,roti ..
hahaha meriah

satu hari sedang aku makan roti tanpa air
tiba-tiba cikgu datang..mungkin sengaja atau ta…

HAPPY 1ST ANNIVERSARY

tibanya bulan ramadhan kali ni -2012..
genaplah setahun aku berblog..
hee... macam tak caya.. macam nak caya
asalnya langsung takde niat utk jadikan diri ini sebagai blogger.
tapi waktu tu perut lapar..
dalam otak ada macam-macam nak diperkatakan
so..jalan yang terbaik..
berblog...!
tapi aku bukan reti sangat bap-bap blogging ni..
bytheway ramai kawan yang dah dok membantu..
lagipun..untuk memajukan diri..
aku kena buang semua sikap malu
aku kena hentikan sifat pendiam aku ni..
so..dalam blog ni lah aku luahkan apa yang terpendam dilubok hati aku..
bukan lubok hantu ok! hee..






sekarang ni alhamdulillah...
aku pun dah macam baby berumur setahun gitu..
yang dah mampu berjalan sendiri
dah mampu bermain sendiri
dan dah pandai mintak adik hahaha..
taklah...gurau je ...
ok sekarang ni dah pukol 4..
masak time utk berbuka nanti..
jom tolong mama jom...
selamat ulang tahun pertama baby...hee
wish ni utk blog terukir dibintang ni lah...
baby gitu ...weaakkk~


MARHABAN YA RAMADHAN

Assalamualaikum sayang...
di dalam kedinginan malam ini,
disaat jari jemariku menekan keypad lippy ,
yang kedengaran cuma suara sang cengkerik yang nyaring..
selang seli mengalunkan irama gemersik rindu.
angin malam sesekali menyapa pipi ku dengan manja..
disaat semua insan sedang dibuai lena,
aku masih tidak dapat pejamkan mata,
teringat pada mu..
insan yang jauh dariku.





semalam..
terukir sebuah janji
terbina indah sebuah tugu cinta
terpatri satu ikatan yang tidak akan goyah.
kau pasti aku akan menjadi milikmu suatu hari nanti..
semalam..
kau ukir nama ku dalam dasar hatimu
kau sematkan kata cinta disetiap sudut jantungmu
kau lukiskan lukisan hatimu disetiap hembusan nafasmu..
semalam..
aku layu dalam pelukan kasihmu
aku lemas dilambung ombak rindukanmu
aku hanyut dalam bisikan cinta kasihmu
namun...
itu semua kenangan semalam sayang....






hari ini...
ketika dan saat ini
aku telah berpaling dari cintamu
aku akui aku telah mencurangimu
aku telah membiarkanmu lesu...
terdampar dan terbi…