Skip to main content

CINTA 3 DIMENSI

pagi jumaat ni
seperti biasa seawal jam 5.00 pagi aku dah terjaga
bunyi alarm bersuara 'yuna-terukir dibintang' telah meransang mataku terbuka luas,
dan  terus merayau-rayau keseluruh ruang bilik..
namun ianya seakan...kosong...
tapi tidaklah sekosong najwa latif...hehehe
diluar sana angin bertiup kencang
menandakan hujan akan turun sebentar lagi.
sesekali kedengaran suara garau sang guruh dilangit pagi itu.
ketika itu juga anak mata ku ini melirik tepat ke cermin tingkap..
dan kemudian ku pejam mata erat-erat..
sebenarnya... aku ngeri dengan percikan kilat
dan gurauan sang guruh...
kerana aku ialah seorang penakut tegar
hahaha
5minit kemudian
rintik hujan bernada hip-hop diatas bumbung rumah
tik, tik,tik..dan  ....
seakan sebuah jet perjuang melintasi rumah aku..
suara hujan berkumpulan mendendangkan lagu -lagunya...
hujan sedang turun dengan lebatnya diluar sana...
bersama anginnya yang berirama klasik..
langsir ditingkap dibelai-belai manja..
sahdunya suasana tika dan saat itu....

sedangkan aku ..
maseh lagi diatas tilam yang empuk
didalam selimut yang hangat
termangu..
adakah aku harus  bangkit dari peraduan ini
atau
meneruskan mimpi-mimpi indahku berlayar kembali..
nada hujan seakan memukau minda aku yang keliru
tidur la..
tidurlah wahai puteri idaman,
tidur....
itulah antara bisikan-bisikan hangat
yang seakan terngiang-ngiang dicuping telinga ini
hehehe
tentu korang tak percayakan..
lantak ko...
tapi,
takde maknanya aku nak tido semula
apa taknya..
pukul 7 nanti aku dah nak pegi kerja
kalau aku sambung tido lagi,
confirm aku terlambat pergi kerja harini
hahaha
bangun..
cepat bangun
hehehe
tu pulak suara yang beralun di otak aku
memberi arahan...
yew la..aku bangun la ni..
emmmm....
sedih dan sayu bila mana aku menatap bantal,selimut dan tilamku
selamat tinggal sayang....
arghhh.....i love u alls...
nanti malam kita dating lagi ok...
aku nak mulakan tugasan rutin aku sekejap lagi ni..
u alls jangan nakal-nakal dalam bilik ni ok...
aduh...sebak pulak rasa....
hehehehe
ini lah yang dikatakan sayang
terpaksa berpisah walaupun disaat ianya amat diperlukan
namun aku percaya ...
antara bantal,selimut ,tilam dan aku...
cinta kami setia selalu...
kerana aku ialah pencinta yang agak setia...
jangan jeles ...eheheh~


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx