CINTA 3 DIMENSI

pagi jumaat ni
seperti biasa seawal jam 5.00 pagi aku dah terjaga
bunyi alarm bersuara 'yuna-terukir dibintang' telah meransang mataku terbuka luas,
dan  terus merayau-rayau keseluruh ruang bilik..
namun ianya seakan...kosong...
tapi tidaklah sekosong najwa latif...hehehe
diluar sana angin bertiup kencang
menandakan hujan akan turun sebentar lagi.
sesekali kedengaran suara garau sang guruh dilangit pagi itu.
ketika itu juga anak mata ku ini melirik tepat ke cermin tingkap..
dan kemudian ku pejam mata erat-erat..
sebenarnya... aku ngeri dengan percikan kilat
dan gurauan sang guruh...
kerana aku ialah seorang penakut tegar
hahaha
5minit kemudian
rintik hujan bernada hip-hop diatas bumbung rumah
tik, tik,tik..dan  ....
seakan sebuah jet perjuang melintasi rumah aku..
suara hujan berkumpulan mendendangkan lagu -lagunya...
hujan sedang turun dengan lebatnya diluar sana...
bersama anginnya yang berirama klasik..
langsir ditingkap dibelai-belai manja..
sahdunya suasana tika dan saat itu....

sedangkan aku ..
maseh lagi diatas tilam yang empuk
didalam selimut yang hangat
termangu..
adakah aku harus  bangkit dari peraduan ini
atau
meneruskan mimpi-mimpi indahku berlayar kembali..
nada hujan seakan memukau minda aku yang keliru
tidur la..
tidurlah wahai puteri idaman,
tidur....
itulah antara bisikan-bisikan hangat
yang seakan terngiang-ngiang dicuping telinga ini
hehehe
tentu korang tak percayakan..
lantak ko...
tapi,
takde maknanya aku nak tido semula
apa taknya..
pukul 7 nanti aku dah nak pegi kerja
kalau aku sambung tido lagi,
confirm aku terlambat pergi kerja harini
hahaha
bangun..
cepat bangun
hehehe
tu pulak suara yang beralun di otak aku
memberi arahan...
yew la..aku bangun la ni..
emmmm....
sedih dan sayu bila mana aku menatap bantal,selimut dan tilamku
selamat tinggal sayang....
arghhh.....i love u alls...
nanti malam kita dating lagi ok...
aku nak mulakan tugasan rutin aku sekejap lagi ni..
u alls jangan nakal-nakal dalam bilik ni ok...
aduh...sebak pulak rasa....
hehehehe
ini lah yang dikatakan sayang
terpaksa berpisah walaupun disaat ianya amat diperlukan
namun aku percaya ...
antara bantal,selimut ,tilam dan aku...
cinta kami setia selalu...
kerana aku ialah pencinta yang agak setia...
jangan jeles ...eheheh~


Comments