MARHABAN YA RAMADHAN




Assalamualaikum sayang...
di dalam kedinginan malam ini,
disaat jari jemariku menekan keypad lippy ,
yang kedengaran cuma suara sang cengkerik yang nyaring..
selang seli mengalunkan irama gemersik rindu.
angin malam sesekali menyapa pipi ku dengan manja..
disaat semua insan sedang dibuai lena,
aku masih tidak dapat pejamkan mata,
teringat pada mu..
insan yang jauh dariku.





semalam..
terukir sebuah janji
terbina indah sebuah tugu cinta
terpatri satu ikatan yang tidak akan goyah.
kau pasti aku akan menjadi milikmu suatu hari nanti..
semalam..
kau ukir nama ku dalam dasar hatimu
kau sematkan kata cinta disetiap sudut jantungmu
kau lukiskan lukisan hatimu disetiap hembusan nafasmu..
semalam..
aku layu dalam pelukan kasihmu
aku lemas dilambung ombak rindukanmu
aku hanyut dalam bisikan cinta kasihmu
namun...
itu semua kenangan semalam sayang....






hari ini...
ketika dan saat ini
aku telah berpaling dari cintamu
aku akui aku telah mencurangimu
aku telah membiarkanmu lesu...
terdampar dan terbiar sepi...
kerana kehadirannya...
kekasih baru ku ...
RAMADHAN






sayangku..
izinkan aku menikmati keindahan cinta bersama ramadhan
izinkan aku mencurangimu ketika ini
kerana aku ingin menikmati keindahan hidupku bersama ramadhan ku
kerana dia  hadir bukan selalu
ingin ku miliki semua kelebihan bersama ramadhan kali ini
dan dalam masa yang sama itu juga..
aku terpaksa meninggalkan mu buat sementara waktu
muga ramadhan kali ini penuh bermakna dalam hidupku..
dan hidupmu jua sayang...
syukur padamu ya ALLAH
kerana menemukan aku dengan ramadhanku tahun ini..
alhamdulillah....





#
selamat berpuasa buat semua...
kejarlah kebarokatan dalam bulan mulia ini...
kerana itu semua milik kamu...
insyaallah~

Comments