SUATU KETIKA DAHULU

kekasih..
memori kita disuatu ketika dahulu...
kenangkan lah bersama....
kerana semuanya tak mungkin dapat aku lupa...


Suatu ketika dahulu,
kita pernah berjanji
untuk  setia bersama
dalam suka mahu pun duka
melayari bahtera cinta..
menyayangiku seadanya
menyintaiku sehingga kehujung nyawa....


suatu ketika dahulu,
kita pernah melewati daerah itu,
melihat keindahan mentari pagi..
memuji kekuasaan  Pencipta
merenung masa depan kita ...
masih berjanji untuk terus setia ..


suatu ketika dahulu...
aku pernah menangis dipangkuanmu
meratap sebuah penyesalan
merayu agar kau tidak akan  meninggalkan aku
kerana aku amat menyayangimu...
kau gengam erat jariku
seerat janjimu buat ku



suatu ketika dahulu,
dipadang yang lapang itu..kau dan aku
meluahkan kata setia..
menyinta dan dicinta selama-lamanya
bahagianya rasa..dunia milik kita berdua..


suatu ketika dahulu
kita pernah berkelahi, sehingga menitis air mata ini
merajuk..cemburu..
namun
kerana terlalu cinta..
akhirnya bersama semula...




disuatu ketika ini...
ditasik yang sunyi ini..aku terbiar sepi..
tanpamu..
tanpa cintamu..
tanpa janjimu...
tanpa sumpah setiamu..
hilangmu tiada berganti...
kini aku sendiri....

Comments