MAMA SAYANG ANAK AYAH

pernahkah korang coba bayangkan
bagaimana kehidupan seorang gadis seperti aku ni?
yang sentiasa hidup dibawah kawalan keluarga?
banyak yang dapat dikongsi disini.
pengalaman aku..
anak mama yg sangat disayangi..

dari kecil hinggalah sekarang
aku memang membesar didepan mata mama dan ayah
ayah yg seorang peniaga
dan mama pulak seorang pengusaha taman asuhan kanak-kanak.
pernah dulu aku tinggal diasrama,
tapi aku mampu berjauhan selama 6 bulan je.
tak tahan menanggung rindu kat keluarga.
tiap kali mama call,aku mesti nangis nak balik.
puas orang tua tu pujuk,tapi aku tak layan .
aku kata aku rindu adik-adik.
aku nak adik-adik aku disisi aku
huhuhu padahal aku nak tengok mama dan ayah depan mata aku!!
haish..payah ,payah... mama selalu bersungut!
kadangkadang mama jadi nangis bila dengar aku merengek di corong talipon.
aku bila dengar suara mama yg sayu tu,
tambah sedih lah..hehehe kememeh kan?
jawa kata 'gembeng'
hahaha... jawa ni you~
sambong semula cerita...
bila dah balik..dah besar sikit
dah nak carik kerja,
aku tak boleh kerja dengan orang lain,
mama pulak buat hal.
bimbang pasal keselamatan anak gadisnya ni.
sebab mungkin aku ni cute sangat kot...bhahahaha
agaknya larhhh....
tak,tak..bukan macam tu..
tapi korang tau lah kan
kat luar sana dah macam-macam masalah sosial berlaku.
ala tak payah la aku cerita kan kat korang.
korang pon selalu tengok dalam tv tu.
lagi lagi tv 3..informasi sangat fresh dan menarik!
aik?? sempat lagi promote siaran tv??
hahahaha suka aku lah!
sambung lagi ceritanya ni heheheh..
akhirnya aku berkerja di pusat jagaan kanak-kanak kepunyaan mama aku jugak!
tak kemana dah aku dapat lari.
cerita pulak pasal calon menantu mama dan ayah!
hallamak! aku makin risau!
takut itu pun nanti aku akan mengikut kata mama dan ayah jugak..
aduh risau sangat-sangat ni..
takut nanti mama dan ayah aku fikir ,
aku tak reti pilih pasangan hidup untuk masa depan aku..
argh!! buntu, buntu...


sekarang aku sedar,
disebabkan sikap aku yg terlalu bergantung hidup dengan mama dan ayah masa kecil-kecil dulu
kini..aku tak pandai meng'adjust' hidup aku sendiri.
tapi kawan-kawan pulak cakap,
untonglah kau keluarga engkau takecare...
tak macam kita orang ni, terbiar!
hurm..ye ke?
tapi kawan-kawan aku tu tak tahu,
apakah masalah dalam keluarga aku,
yg aku tak pernah ceritakan kat mereka ...
biarlah jadi rahsia keluarga ~

Comments