FIKIR DULU LAH KAWAN!

Fikir bukan kerja susah
nak dengan tak nak,
tu jek...
tapi berfikir sebelum bertindak memang elok.
jangan bertindak dulu baru nak fikir
dah tak guna dah
lagi-lagi bertindak dengan kata hati
lagi merbahaya
berkata mengguna hati sangat lah tidak bertapis
lagi elok berkata dengan otak
ada masa kita ingat ayat kita tu betul sesangat
padahal ianya sangat mengecewakan..hurm..tahlah...








berfikir untuk melakukan sesuatu pekara pun sama
jangan benda dah jadi baru nak terfikir-fikir
masa tu tak guna dah....
sebagai kawan yg sentiasa disisi
aku sangat bersedih atas apa yg terjadi atas kau tu
tapi menyesali benda yg dah sedia berlaku ni memang kerja 'stupid'
menangis keluar air mata darah pun,
benda dah jadi memang tak boleh diubah!!
menyesal 10 tahun pun tak akan pernah berubah..
maka dengan itu..
untuk tiap kejadian yg  mendatang,please lah
jangan terikut nafsu yg sentiasa diburu syaitan tu..
jangan kau cemari cinta setia kalian dengan nafsu gila tu
siapa tak sayang buahati...
tapi kawan,
jangan lah sampai
serah semua milik kau
serah maruah kau
serahkan saja cinta  dan kesetiaan pun cukup memadai..
bercintalah atas nama ALLAH
bukan atas nama
kerana budi,ku gadai body....
aku mengingati untuk diri aku
dan buat kau wahai  kawanku...



Comments

setuju sangat entry ni.. betul tu, apa gunanya otak kita kalau tak gunakannya.. segala perbuatan dilakukan, hendaklah di fikirkan terlebih dahulu.. jangan main serbu je.... kalau tak menyesal, menangis tak berlagu
Hetty Zulaika said…
lady ainaa...
trima kasih utk kata' setuju ' itu hehe
sy menulis atas pengalaman yg saya jumpa dlm kehidupan seharian saya..semua ni adalah cerita benar,bukan lagi cobaan heheheh..btw..thanks so much ye..