JANJIKU PADA MAK LONG

Sebak...
bila janji tak ditunaikan
bila janji tinggal mimpi...
ye ..
dulu aku pernah berjanji pada mak long
nak bahagiakan anak mak long
nak jaga anak mak long disepanjang hayat aku
nak bagi dia hidup gembira disetiap detik hayatnya..
pernah juga aku berjanji..
bila aku disisi mak long...
aku nak jaga mak long
aku nak urut kaki mak long yg sakit tu
aku nak tolong mak long siram pokok-pokok bunga mak long depan rumah tu setiap pagi.
aku nak tolong bawa kan bakul masa keluar ke pasar dengan mak long nanti.
aku nak join mak long gosip-gosip time mesyuarat tingkap...hee
kalau lah mak long tau...
aku dah kecewakan hati anak manja nya
aku dah sakitkan jiwa raga buahatinya
aku dah hancurkan sekeping hati yg tulus setianya...
mak long...
bukan itu niat aku selamani
menyinta kemudian melukai...
tidak pernah terlintas di fikiran aku ni...
mak long tolonglah mengerti...
perasaan aku yg makin hancur
bersama kenangan
bersama harapan
bersama duka lara...

pesanan buat mak long...
mak long maafkan saya...
saya dilahirkan bukan untuk dimiliki oleh dia.
saya dilahirkan untuk mama dan ayah saya.
saya kena turuti kehendak mereka juga..
walaupun pada hakikatnya...
kami kena korbankan cinta kami ni...
disini..saya menyusun jari sepuluh...
memohon maaf dari mula saya kenal anak mak long sehinggalah saat ini...
andai mak long ingin tahu...
saya tidak pernah membenci orang yg pernah menyayangi saya,
sampai lah saya ditanam diliang lahad nanti...
insyaallah..tu lah janji saya mak long...
sebelom saya menutup entri saya kali ni..
khas uutuk anak mak long...
saya tetap sayang awak walaupun awak dan saya tidak ditakdirkan untuk hidup bersama..


Comments

ena suka ayat ni "saya dilahirkan bukan untuk dimiliki oleh dia.
saya dilahirkan untuk mama dan ayah saya."... setuju sangat.. sayunya hati ena membaca ni.. entah knp... sabarlah ye
Hetty Zulaika said…
lady ainaa ~ ye itulah kenyataannya...
dan buat maseni sy dh sgt bersabar dn ALLAH ada bersama sy..alhamdulillah~
paripariputih said…
setiap yg berlaku ada sebabnya... sabar adalah jln terbaik biar masa dan takdir yg tentukan... :) ~ tak apa bersedih.. semua org sedih.. tapi hidup harus diteruskan..

take care
paripariputih...
Hetty Zulaika said…
paripariputih ~ insyaallah segala pesanan yg diberi akan sy buatkn pedoman sy dimasa akn dtg...trima kasih...
:)