TERIMA KASIH AWAK...

malam ni susahnya  nak pejamkan  mata .
bila ingat kejadian petang tadi,
tiba-tiba hati jadi sebak semacam
hurm...
puncanya memang salah aku .
baik aku mengaku sebelum orang lain  tuduh aku bukan-bukan.
aku sedar diri ini bukan layak untuk semua ni..
kadang-kadang aku terasa jauh sangat dengan semua keadaan yg ditentukan ni.


awak....

mengenali awak selepas semua ni terjadi bukan satu kesilapan.
mungkin bukan rezeki kita .
untuk terus menyambung perjalanan ini bersama.
kata-kata awak petang tadi amat menyentuh  hati saya ni...
awak dah tahu siapa saya,
saya pun dah kenal  siapa awak....
kita saling menghurmati status masing-masing...
tapi kenapa saya masih mencari awak tiap kali saya kedaerah tu,
saya pun tak tahu kenapa?
sebab sayangkah?
sebab rindukah?
sebab sunyikah?
saya pun tak tahu...
tapi yg saya tahu,
tiap kali saya menghampiri nya..
awak tetap saya jengok
awak tetap saya tegur
awak tetap saya cari...
mungkin saya yg mengade
mungkin saya yg terhegeh-hegeh
mungkin kah saya memang perlu kan seseorang saat tu...
argh! saya pun tak tahu awak...
tapi ..
kata-kata awak petang tadi
telah berjaya membuat air mata saya mengalir sekali lagi...
tak pernah saya terfikir semua tu!
kejam kah saya pada awak?
sedihnya saya....
awak...
awaklah tempat saya menumpang segalanya
tempat saya mengadu masalah saya saat ni
tempat saya luahkan semua isi hati saya
tempat saya tumpang gelak dalam saat saya berduka ini...
awak.....
saat ni pun air mata saya tertumpah lagi...
maafkan saya..
mungkin saya dah menganggu mood ceria awak petang tadi...
dan dengan cara tak sengaja..
apa yg terbuku dihati awak tu awak lepaskan...
awak...
maafkan saya atas permintaan awak yg tak dapat saya penuhi itu.
tapi ikhlas saya katakan disini..
setelah saya tahu isi hati awak..
setelah saya luahkan isi hati saya...
terasa betapa hinanya saya disisi awak sekarang ni.
terima kasih sebab selalu bantu saya dalam banyak pekara.
mendengar celoteh saya yg kadang-kadang membosankan tu
percayalah..
saya kalau dah sayang seseorang tu
saya akan sayang dia sampai saya mati.
termasuk lah awak...


maafkan saya awak untuk segala-galanya..

Comments