Skip to main content

AKAK ADA AWEK?

Suasana dalam nursery

aku paling suka layan adik adik dalam nursery ni waktu mereka makan.
sambil makan ada jek pertanyaan yg keluar dari mulut mereka


aku : jom baca doa dulu ok..
adik-adik : ok ..bismillahirrahmannirrahim
Allah humma bariklana fimaa rozakanna wakinna azabbannar... aaminnnn
amboi meriah
ada yg baca kuat
ada yg baca pelahan
ada yg tak baca langsong hehehe
aku : ok... makan pelahan ok,nanti tercekik  kang..
adik 1 : akak..kenapa kena baca doa sebelom makan?
aku : sebab kita bersyukur atas nikmat Allah dah masuk kedalam mulut kita ni
adik 2 : umm... sambil angguk-angguk kepala
adik 1 : akak kalau isap rokok kena baca doa tak?
sebab isap rokok kan nikmat jugak,masuk dalam mulut gak..
aku : senyum jek..tah.. tak tau lak akak...
adik 2 : mana ada nikmatnya wak.... telan asap jek...
adik 1 : ish..tol la wak...abang kita suka isap rokok taw,
pastu dia kata biar putus cinta jangan putus rokok
adik 2 :ye ke?????abang awak ade awek tak?
adik 1 : ramai wakk....
adik 2 : kalau camtu kalau dia putus rokok pun takpelah kan...
aku : hahahahah..asal pulak adik cakap camtu?
adik 2 : yelah kak... awek ramai boleh lah dia tukar tukar awek..
pastu dia memang takde lah nama putus cinta ...
aku : hehehehe..macam-macam lah korang ni kan
adik 1 : kak...  akak ada awek tak?
aku : hah!! ingat akak lessbie ke dik oi...
dah dah makanan tu dimakan  habiskan
kang orang dah siap makan
korang berdua asik membebel jek...
adik 1..adik 2 : urm..ye lahhh....



budak yg didapati bersalah sebab banyak soal
so kena dende ni... hahahaha


sambil menyuap makanan  ke mulut masing-masing
- cakap dalam hati -
adik o adik.... akak masih normal laaaa... please dont ask me who is  my 'awek'...
hehehehe...


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx