AKAK ADA AWEK?

Suasana dalam nursery

aku paling suka layan adik adik dalam nursery ni waktu mereka makan.
sambil makan ada jek pertanyaan yg keluar dari mulut mereka


aku : jom baca doa dulu ok..
adik-adik : ok ..bismillahirrahmannirrahim
Allah humma bariklana fimaa rozakanna wakinna azabbannar... aaminnnn
amboi meriah
ada yg baca kuat
ada yg baca pelahan
ada yg tak baca langsong hehehe
aku : ok... makan pelahan ok,nanti tercekik  kang..
adik 1 : akak..kenapa kena baca doa sebelom makan?
aku : sebab kita bersyukur atas nikmat Allah dah masuk kedalam mulut kita ni
adik 2 : umm... sambil angguk-angguk kepala
adik 1 : akak kalau isap rokok kena baca doa tak?
sebab isap rokok kan nikmat jugak,masuk dalam mulut gak..
aku : senyum jek..tah.. tak tau lak akak...
adik 2 : mana ada nikmatnya wak.... telan asap jek...
adik 1 : ish..tol la wak...abang kita suka isap rokok taw,
pastu dia kata biar putus cinta jangan putus rokok
adik 2 :ye ke?????abang awak ade awek tak?
adik 1 : ramai wakk....
adik 2 : kalau camtu kalau dia putus rokok pun takpelah kan...
aku : hahahahah..asal pulak adik cakap camtu?
adik 2 : yelah kak... awek ramai boleh lah dia tukar tukar awek..
pastu dia memang takde lah nama putus cinta ...
aku : hehehehe..macam-macam lah korang ni kan
adik 1 : kak...  akak ada awek tak?
aku : hah!! ingat akak lessbie ke dik oi...
dah dah makanan tu dimakan  habiskan
kang orang dah siap makan
korang berdua asik membebel jek...
adik 1..adik 2 : urm..ye lahhh....



budak yg didapati bersalah sebab banyak soal
so kena dende ni... hahahaha


sambil menyuap makanan  ke mulut masing-masing
- cakap dalam hati -
adik o adik.... akak masih normal laaaa... please dont ask me who is  my 'awek'...
hehehehe...


Comments