BISIKAN PERAWAN SEPI

suara angin yg berlagu amat sayu....
angin petang ni aku rasa bagai nafas seorang perawan
yg berhembus nan lemah... manja  .... namun  hangat
sebentar lagi senja kan melabuhkan tirainya
sebentar  lagi suara azan pun akan beralun gemersik keudara
tapi .....
aku masih lagi disini..
ditepi tasik yg tenang dan sepi...
merenung jauh kearah mega nan merah
merenung pada kejadian Pencipta yg maha agung
menyaksikan keindahan dikala senja
menikmati indahnya anugerah Illahi
subhanaALLAH...maha suci ALLAH
yg telah menganugerahkan nikmat ini
untuk mahlukNya
untuk alam ini
untuk semua kejadian
dan untuk aku...
terima kasih ALLAH
kerana beri aku peluang menyaksikan alam Mu...
memberi ku tempuh masa bagi menikmati nikmat-nikmatMu
Tuhanku...
ku himpunkan doa ...
agar aku kan terus diberi peluang
peluang untuk menikmati keindahan alam ini lagi disini
aku sayang pada tiap yg aku miliki sekarang ini ya ALLAH
kalau boleh....
biarlah aku bersama dengan semuanya selama-lamanya....
walaupun..mungkin ini permintaan terakhirku...
penuhilah ya ALLAH...
aku sayang semuanya.... :'(
ya ALLAH...
Kau lah satu-satunya tempat aku mengadu...
perkenankan permintaanku ini...
aamin ya robbal aaalaminnn...

Comments