Skip to main content

BRO YG AWESOME!

assalamualaikum ...
semalam jumpa sorang bro kat kedai minum
bro ni dulu satu taman dgn aku
umur kami beza cuma 3 tahun...
dalam sembang kosong semalam
aku lak gatal-gatal nak tanya dia ayat ni...
hee...
dah kawin ke lom ni?
dah tie.....
elok la tu
jadilah suami yg penyayang
suami yg soleh
ayah yg bertanggungjawab
isteri berapa?
laaa..satu lah!
mana boleh ramai-ramai
abang tak mampu la tie......
heee..terbaik~
abang memang terbaik...
jangan nak peningkan kepala kan bang...
yup...yg satu ni pun abang dah naik botak kepala ni tie...
hahahaha
ape pasal abang cakap camtu
hari-hari dia cukur kepala abang ke? - bodo punya soalan!!
hahahaha
yew...guna parang panjang lak tu tie...
hahahaha
gelak lagi...
tak lah...bukan camtu la tie
dia tu anak orang kaya
abang ni orang yg biasa-biasa je
kerja macam abang ni mana lah mampu nak layan karenah dia sangat
kaki tangan awam jek tie..bukan abang bisnes minyak pon
lainlah abang tokeh petrol ke...
hahahaha
abang mengumpat bini ni bang ...
hahahaha dia gelak lagi
tol tie...ko bayangkan tie...
hari-hari nak makan kat restoran
kain baju cuci  kat  dobi
anak-anak pergi sekolah pun abang yg settle kan
dia just kemas rumah pastu kemas dirinya
dia pun bukannya berkerja tie..
sejak kawin dia jadi suri rumah sepenuh masa
abang dah belikan mesin cuci automatik lagi untuk dia mencuci
tapi dia hias mesin cuci tu jadi tempat letak pokok kektus dia yg comel-comel tu
abang dah belikan dapur elektrik untuk dia masak
tapi dapur tu dia guna untuk  jerang air jek
dapur tu macam baru dibeli
padahal dah dekat 5 tahun abang beli tie
adeh...botak kepala abang  ni...
nasib baik sayang sangat kat dia..kalau takk...
ahha..kalau tak..apa bang?- lagi bodo punya soalan!!
hahahaha
kalau tak lama dah abang cari lain
hahahaha - bro ni nak tunjuk di power la tu!!
hahahaha- aku join gelakkan dia ,tapi dia tak perasan
tak baik camtu bang...
sebagai suami..
kalau dia kurang peka kat rumahtangga
abang kena tegur cara baik
abang kena ajar pelahan-lahan
abang kena sama-sama bimbing dia
bukan senang-senang je abang nak tukar lain
hehehe
nanti dapat yg baru lagi teruk dari dia
tak ke haru biru jadi hidup abang
hahahahah betol cakap ko tie..
pempuan sekarang  ramai yg malas-malas kan..
aik?? ehem-ehem..
ape bang..back your pardon?
hahahahha tak-tak abang gurau laaa
maksod abang
anak orang kaya kan memang manja-manja
bila dah kawin baru nak berdikari tu yg payah tu..
hehe tol tak tie??
aa..kalau yg tu memang betul hahaha
macam aku tak dengo apa dia kutuk perempuan tadi ...
weekkk -dalam hati haha
ko ni tie..asik tanya abang
ko bila pulak nak kawen?
saya?
kawen dah bang..nikah je belom!!
hahahaha
aku terajang budak ni kang
abang tu marah aku memainkan soalan dia
tol la..orang dah kawen dalam mimpi ritu
hahahahaha
sengal tol budak ni
degil ko tak ilang-ilang dari zaman sekolah lagi kan tie...
hahahaha
saya memang camni bang
umur jek tambah
perangai tetap tak berubah
happy go lucky ...
wei..abang tanya ni bile nak kawen???
malam ni kawen  la bang.....
hahahahaha
budak ni kangggg.....hahahaha
bro tu gelak macam nak pecah anak tekak dia
aku just gelak tutop mulut sebab dalam mulut ada air nestlo yg lom ditelan habis heee...


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx