HANYA 3 DIA

salam sayangs...
jika korang nak tahu dalam dunia ni aku ada 3 dia



dia yg pertama, 
dia yg selalu disisi aku selama beberapa tahun ni.
menemani aku tiap saat aku memerlukannya..
dia yg sangat mengambil berat
dia sangat manja
dia sangat menyayangi aku
bila aku menangis
dia akan pujuk aku dengan sabar
sampai satu masa
dia pun turut sama menangis dengan aku
tapi sayangnya
dia sangat jauh 
hanya suaranya yg menenemai  disini
hurm.... rindu...



dia yang kedua
dia yg agak lama jugak aku kenal 
tapi baru kini aku rapat dengannya
dia memang teman yg sempurna bagi aku
celotehnya
gelaknya
semangatnya
keiklasannya
kemesraannya
kadang-kadang buat aku selalu rindu dia
namun dia paham status antara kami
apa hubungan kami
ada masa dia ingin jauhkan dirinya dari aku
argh!! mana boleh
nanti hari-hari aku jadi sepi
sebab dia lah penyeri hidup aku kini
disaat jiwa ku dilambung tsunami yg sangat dasyat ini...
satu pekara yg buat aku sayang dia ni
dia seakan memahami naluri peribadi aku ...
hebat kan!!



dia yang ketiga
masih dalam sesi suai kenal
jarang sekali bertemu
apalagi bersembang
namun kata mereka dia lah teman hidup aku
aku masih tak dapat rasa apa-apa ketika berada disisinya
apakah dia hadir atas kehendak ALLAH utk aku?
adakah dia peneman setia hidup aku nanti?
mampukan dia melayan aku macam dia yg  berdua diatas sana?
beribu persoalan yg bermain di minda aku sekarang ni..


wahai dia, dia dan dia...
siapa pun korang..
siapa pun pilihan tuhan utk aku
korang jangan pernah fikir
yg aku tak sayang kamu lagi,
kerana hati ini memang iklasnya menyayangi korang
cuma atas nama perempuan....
aku tak bisa memilih ketiga-tiga sekali gus..
sabarlah atas keputusan tuhan utk kita ..ok sayangs?
ingatlah...andai satu hari korang kehilangan  aku
aku yakin Allah akan gantikan  tempat aku ini
dengan insan yg  jauh lebih baik dari aku tau...
insyaallah... aaminn~
aku syg kamu!



Comments