HUJAN YANG SEPI...

hujan turun lagi
gadis masih lagi dimuka pintu
membiarkan angin  membelai wajah dan susuk tubuhnya kedinginan
mata gadis merenung titis hujan yg berlagu rancak
tapi dimata gadis
hujan itu sepi...
hujan itu mendendangkan senandung rindu tanpa henti
gadis rindu mama
gadis rindu ayah
gadis rindu adik-adik
gadis rindu dia....
air mata gadis rebah ke pipi
kenapa jalan hidup aku macam ni...
gadis mengeluh perlahan dalam hati
selalu saat hujan camni
kami sekeluarga akan berkumpul bersama diruang tamu
sambil masing-masing sibuk melayan perasaan
mama dan ayah menuntun tv
adik kecil bermain games di handset
manakala aku dan adik yg besar akan melayari bersama-sama
hurm...
hari ni masuk minggu yg kedua gadis tinggalkan rumah
tinggal dikampung bersama nenek
mama.... orang rindu mama
mama... orang nak balik....
rayu gadis dalam hati..air mata turun laju
dada gadis beku...nafas jadi kencang
sekencang angin yg bertiup diluar sana
rambut gadis di tiup beralun lembut
namun gadis tak rasa semua tu
rindu kat mama, ayah dan adik-adik makin menjadi-jadi
sampai bila harus begini
keluh gadis lagi...
gadis pun tak pasti
seakan  tiada penghujung penghijrahan gadis kali ini
kerana gadis tau sisa usianya akan berakhir disini
penyakit misteri  penentu segala
apakah gadis berjaya diselamatkan...
Tuhan je yg maha mengetahui...
atau mungkin kah
gadis akan pergi meninggalkan semuanya disini
tinggalkan mama , ayah, adik-adik, nenek dan dia untuk selama-lamanya...
...sayang...saya rindu awak saat ni .... keluh gadis perlahan....

Comments