JAWAPANNYA....

Menjawap persoalan yg ada di laman muka buku aku
baca ni
sekarang ni aku nak jawap apakah yg hilang disitu?
sebenarnya banyak yg hilang disitu tanpa di sedari...
tahukah korang...
ada harga diri yg hilang disitu...
kekasih melupakan buahati
suami mencurangi isteri
isteri menduakan suami
anak menghina orang tuanya
maruah tercemar manakala akhlak kian rosak
semuanya hilang pertimbangan dalam menilai sesuatu
hilang akal dalam menyampaikan apa yg tersirat diminda!
maki hamun
kutuk mengutuk
mengkritik
menghina
ye semua tu ada ketika hilang punca arahnya...
hilang keyakinan yg tak bertempat
hilang masa yg bernilai dan harapan yg makin kecundang
hilang pegangan tentang cinta dan kasih sayang sejati..
kepercayaan sang kekasih terus hilang
kesetiaan si suami makin hilang
kawan- kawan yg nakal sedikit demi sedikit  pun hilang
kerana mereka lah aku semakin jadi  hilang kawalan.
ada kala aku hilang kawan baik
kadang-kadang aku sampai hilang ingatan
ada ketika aku hilang tumpuan
ah!
memang banyak yg hilang disitu...
sedarilah ...


kemboja yg gugur akan hilang seri dan harumnya...




Comments