KELUHAN NALURI

tiap kali aku kecap bahagia
pasti akan datang derita menyusuli...
tiap kali aku cuba menyelamatkan keadaan
aku jadi kian lemah..
lemah 
dan makin lemah....
naluri aku memberontak 
aku mahukan secebis bahagia dalam hidup ini..
namun kesudahannya airmata juga teman setia...
kau yg jauh disana
dapatkah kau mengerti isi hati ku ....
aku derita disini....
merana....
aduhai insan yg pengasih
simpati akan hati ku 
kasihanilah jiwa ku 
jangan kau bagi lagi beban derita dalam hidup ku
aku tak mampu ...hmmm....
aku lemah...
saat ni bersujud pada Pencipta saje yg aku mampu 
merintih dgn linangan airmata 
mohon diperkenankan permintaan
mohon diberi secebis kebahagian walaupun cuma sebentar...
mohon beriku kekuatan dalam semua halangan ni..
agar aku tidak tewas dengan semangat ku yg makin hancur..
hidup tanpa yg membahagiakan disisi...

Comments