Skip to main content

YANG PELIK TU KENAPALAH BOLEH LUPA

assalamualaikum
mari kita jelaskan peringatan ini
tapi ianya mengikut pemahaman aku la
pada korang maybe lain kot...
ehem-ehem..lets start!!

Bila mendongak kelangit
jangan lupa bumi yg dipijak..pesanan tu!
lainlah korang jenis manusia yg terapung-apung
macam dok atas bulan ...melayang layang
tu bukan salah sesiapa,tu sebab takde tarikan graviti je hee...

Jangan macam kacang lupakan kulit... aaa ni amaran ni!!
kacang memang sedap
tak kira kacang goreng
atau pon kacang rebus...semua sedap...
gila ke apa kulit kacang pun ko nak makan?
memang la kena dibuang kan?
yg orang marah tu korang buang kulit sesepah
tu sebab kena bising...
but aku sangat suka kacang tumbuk
mak ai..sedap wooo...heee thumb up!!

Bagai melepaskan anjing tersepit...
laa dah terang-terang menatang tu anjing
yg pegi gatal lepaskan tu buat apa..
kenapa korang tak panggilkan ah hong ke..
achai ke..leong ke suruh tolong anjing tu
kan dah lah kena gigit!!
pastu tak memasal kena samak lagi
tak ke buang masa namanya..adeh....

Yang dikejar tak dapat, yg dikendung tercicir
aa ni lagi satu tamak haloba!! hahaha
lain kali kalau tak kuat lari jangan mengade-ngade nak kejar orang
understand? nanti tak pasal-pasal sesak nafas lah
pitam lah
pengsan la
silap haribulan..koma?
ape kes?
lagi satu..apa lah yg dikendung tu
gunalah kain yg besar sikit untuk mengendung tu
jadi tak lah tercicir nanti...
akai tak dak lah hahaha...


aaa... ni baru sikit pesanan dari datuk nenek kita...
tapi kenapa masih ramai yg dah lupa...
aku pun tak paham lah korang ni
hurm......

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx