YANG PELIK TU KENAPALAH BOLEH LUPA

assalamualaikum
mari kita jelaskan peringatan ini
tapi ianya mengikut pemahaman aku la
pada korang maybe lain kot...
ehem-ehem..lets start!!

Bila mendongak kelangit
jangan lupa bumi yg dipijak..pesanan tu!
lainlah korang jenis manusia yg terapung-apung
macam dok atas bulan ...melayang layang
tu bukan salah sesiapa,tu sebab takde tarikan graviti je hee...

Jangan macam kacang lupakan kulit... aaa ni amaran ni!!
kacang memang sedap
tak kira kacang goreng
atau pon kacang rebus...semua sedap...
gila ke apa kulit kacang pun ko nak makan?
memang la kena dibuang kan?
yg orang marah tu korang buang kulit sesepah
tu sebab kena bising...
but aku sangat suka kacang tumbuk
mak ai..sedap wooo...heee thumb up!!

Bagai melepaskan anjing tersepit...
laa dah terang-terang menatang tu anjing
yg pegi gatal lepaskan tu buat apa..
kenapa korang tak panggilkan ah hong ke..
achai ke..leong ke suruh tolong anjing tu
kan dah lah kena gigit!!
pastu tak memasal kena samak lagi
tak ke buang masa namanya..adeh....

Yang dikejar tak dapat, yg dikendung tercicir
aa ni lagi satu tamak haloba!! hahaha
lain kali kalau tak kuat lari jangan mengade-ngade nak kejar orang
understand? nanti tak pasal-pasal sesak nafas lah
pitam lah
pengsan la
silap haribulan..koma?
ape kes?
lagi satu..apa lah yg dikendung tu
gunalah kain yg besar sikit untuk mengendung tu
jadi tak lah tercicir nanti...
akai tak dak lah hahaha...


aaa... ni baru sikit pesanan dari datuk nenek kita...
tapi kenapa masih ramai yg dah lupa...
aku pun tak paham lah korang ni
hurm......

Comments