Skip to main content

MALAM INI

kesilapan..
bila bercerita pasal kesilapan...
manusia dan kesilapan memang tak dapat dielakkan
kesilapan sering datang dan pergi dalam hidup ini....
sejauh mana pun kita berlari
sejauh mana pun kita mengelak
kesilapan tetap terjadi.
melakukan kesilapan bukan lah kehendak hati
adakala kesilapan datang tiba-tiba ..
kalau kita tahu itu  adalah kesilapan
mana mungkin kita buat..ye tak?
selalunya kesilapan adalah tidak disengajakan
ianya datang secara langsung
dan adalah diharapkan agar kesilapan tiada siaran ulangan
cukuplah sekali dilakukan...
sering kali pelaku kesilapan adalah mangsa keadaan
niat yg baik pun jika sudah menjadi kesilapan
maka ianya menjadi satu kesalahan
sedih apabila diri jadi pesalah pada satu kesilapan
jiwa meronta-ronta minta dimaafkan
namun tiada siapa yg peduli..
hati merintih sedih
tapi tiada siapa yg simpati...
teruk sangat kah kesilapan  kali ni?
wahai insan yg baik budi...
berilah peluang sekali lagi....
maafkan lah insan yg bersalah ini...
malam ni...
disaat suara takbir berkumandang..
air mata ini turun tak henti...
kerana malam ini..ku rasakan ....
akulah pesalah paling hina dialam maya ini...
hurm...maafkan aku...kerana aku insan biasa yg sangat tidak sempurna
:'(


Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx