PERJUANG BANGSA

Disini
berbagai jenis manusia telah aku temui
yg datang dari seluruh pelusuk dunia
mungkin kerana sikap aku yg peramah ni
aku sering ditemani dengan berbagai keletah dan perangai mereka
apa yg menarik perhatian ku
dalam ramai kawan aku disitu
aku rupanya telah menerima satu ' friend request '
dari seorang mat bangla
lalala.. hahaha
rupa parasnya boleh la
dia ada iras-iras pelakon dibawah ni..tarra...





tapi sorry la ye
minat aku cuma untuk mamat yg sorang ni
huhuhu



aduh mata dia yg layu tuuuu...
lemah badan aku siakkkk
hehehehe
eh! apa aku dah merepek ni?
berbalik pada mat bangla tadi ok
pelajar lepasan universiti
yg berijazah!
tapi oleh kerana ekonomi yg makin mencabar ni
dia masih tidak bekerja lagi
just lepak dirumah
layan keluarganya
layan facebook
layan perasaan
layan aweknya hehehe
aku pernah bertanya
pernah ke dia ke Malaysia?
dia kata sekali pun tak pernah
tapi ramai kawan-kawannya telah pergi ke Malaysia ni.
ada satu ayat dia luahkan kat aku
yg membuatkan aku begitu ter sentap!
sorry..aku ni hati pink- jiwa tisu
sikit-sikit nak sebak
macam takde kerja lain hee~
korang nak tau ape dia kata?
katanya ;
MY FRIENDS GO TO MALAYSIA TO WORKING
BUT THEY ARE NOT A LABOUR

adeh..
pedih ayat dia ni sebenarnya
itulah adat manusia
hanya kerana nila setitik
maka rosaklah susu sebelange
hurm... tapi ini jawapan aku..

please..
dont worry ok
i never thinking your friends like that
malaysian are so friendly
we are not cruel the person from another country
your friends has helped malaysia to developed
we must proud about that!

ye lah kan
takkan aku nak burukkan bangsa aku sendiri
nakal macamana pun mat mat bangla disini
aku tetap akan kata
we proud about them!!
siot je puji tak ikhlas siakkkk...
hahahaha...

Comments