Skip to main content

PERJUANG BANGSA

Disini
berbagai jenis manusia telah aku temui
yg datang dari seluruh pelusuk dunia
mungkin kerana sikap aku yg peramah ni
aku sering ditemani dengan berbagai keletah dan perangai mereka
apa yg menarik perhatian ku
dalam ramai kawan aku disitu
aku rupanya telah menerima satu ' friend request '
dari seorang mat bangla
lalala.. hahaha
rupa parasnya boleh la
dia ada iras-iras pelakon dibawah ni..tarra...





tapi sorry la ye
minat aku cuma untuk mamat yg sorang ni
huhuhu



aduh mata dia yg layu tuuuu...
lemah badan aku siakkkk
hehehehe
eh! apa aku dah merepek ni?
berbalik pada mat bangla tadi ok
pelajar lepasan universiti
yg berijazah!
tapi oleh kerana ekonomi yg makin mencabar ni
dia masih tidak bekerja lagi
just lepak dirumah
layan keluarganya
layan facebook
layan perasaan
layan aweknya hehehe
aku pernah bertanya
pernah ke dia ke Malaysia?
dia kata sekali pun tak pernah
tapi ramai kawan-kawannya telah pergi ke Malaysia ni.
ada satu ayat dia luahkan kat aku
yg membuatkan aku begitu ter sentap!
sorry..aku ni hati pink- jiwa tisu
sikit-sikit nak sebak
macam takde kerja lain hee~
korang nak tau ape dia kata?
katanya ;
MY FRIENDS GO TO MALAYSIA TO WORKING
BUT THEY ARE NOT A LABOUR

adeh..
pedih ayat dia ni sebenarnya
itulah adat manusia
hanya kerana nila setitik
maka rosaklah susu sebelange
hurm... tapi ini jawapan aku..

please..
dont worry ok
i never thinking your friends like that
malaysian are so friendly
we are not cruel the person from another country
your friends has helped malaysia to developed
we must proud about that!

ye lah kan
takkan aku nak burukkan bangsa aku sendiri
nakal macamana pun mat mat bangla disini
aku tetap akan kata
we proud about them!!
siot je puji tak ikhlas siakkkk...
hahahaha...

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx