CURANG

Sering kali terjadi bagi pasangan yg bercinta
kenapa mesti curang?
apakah kebaikan mencurangi?
apakah kesan disebalik curang tu?
pada pendapat aku :


sebab seseorang tu curang 
dia mungkin merasa sangat sunyi waktu tu.
dia mungkin perlu seseorang yg bukan kekasihnya
dia mungkin dah jemu melayan karenah kekasihnya yg poyo :p
mungkin jugak dia nak menikmati satu situasi yg baru!
ianya tertakluk pada terma dan syarat....
hahaha


kebaikan mencurangi
eh!! ada pulak perkataan inikan..
heee... apapun korang mesti paham maksud perkataan tu kan.
adake kebaikan? mungkin ada...
mungkin dia dapat mengenali yg lebih perihatin dari kekasihnya
dia tak lagi rasa bosan dalam saat-saat dia sepi
dia tidak lagi merasa strees yg kritikal
dia bahagia..aaa tu yg penting tu
hehehe



kesan atas kecurangan
apa pun boleh terjadi...
pertama sekali cinta terbahagia dua.
kemudian perasaan bercampur aduk.
keliru antara kasih dan kekasih.
selalu adjust masa agar tidak kantoi!
selalu mengharapkan bahgia yg belum tentu milik abadi
sering menangis...
sering mengganggap kekasih tu musuh ..hurmm..barangkali
selalu rasa bersalah..berdosa...aaaa.... tu yg confirm pasti!!

maka dengan ini ,
dapat disimpulkan dengan simpulan mati atau ikat reben!
iaitu..andaikata kamu mempunyai kekasih yg menyayangi
hargailah dia
hurmatilah perasaannya
sayangilah dia selagi dia setia dengan kamu
manafaat kan masa yg terluang utk bersama.
jangan abaikan detik detik manis kerana itulah yg akan dikenangnya saat dia sepi tanpa kamu....
sebenarnya kan...BUKAN MUDAH UNTUK MENYINTAI....
aku berkata atas pengalaman ..maaf jika terasa :)

~hetty ~


Comments