KEJUJURAN DALAM PENYESALAN

subhanaALLAH
hijrah bertambah setahun lagi
syukur alhamdulillah
kerana Allah beri kita keizinan untuk bernafas lagi dibumiNya ini
sebagai peminjam yg sementara
aku bersyukur kehadratMu
kerana sampai bila pun
aku mungkin tak akan dapat membalas semua nikmat2 yg Kau beri buat aku yg Robbi
sampai kiamat pun tak akan pernah...
syukur..syukur alhamdulillah....
semalam...
satu malam sebelum malam maal hijrah menjelma
aku diberi satu mimpi yg maha dasyat
yg membuat aku terasa ianya bukan lagi mimpi...
tapi ia bagai kenyataan!
bila aku sedar aku beristigfar berkali-kali
menangis dalam seribu persoalan
mengapa aku diberi mimpi begitu?
kerana aku jarang ditemani mimpi dikala tidur.
apalagi mimpi buruk begitu..
mahukah aku katakan apa mimpi aku itu?
ye...aku memang manusia jujur
aku kongsikan disini apa yg aku alami dalam mimpi aku tu
hanya buat kau yg membaca luahan aku di blog aku ni ..
demi Allah ini adalah benar dan bukan rekaan aku..
dan ketahuilah korang semua..
apa yg disini adalah kenyataan
bukan aku reka atau aku curi dari idea sesiapa
ianya adalah pengalaman aku sendiri...trust me ok!
ok...untuk sebuah kejujuran
untuk jadikan pedoman korang teman-temanku
izinkan aku bercerita apa yg aku alami dimimpi aku tu....


ketika tu aku rasa jari telunjuk aku sakit yg amat sangat, aku gosok -gosokkannya bagi melegakan kesakitannya, yg aku maksodkan jari telunjuk tangan kiri aku.klau korang nak tau, aku seorang yg bertangan kidal, aku menaip banyak menggunakan jari telunjuk tangankiri aku.dalam apa jua aktiviti aku mmg gemar menggunakan jari itu . ketika tu aku rasa sangat sakit..ye sakit sangat2..sambil aku mengosok tu..aku renung jari aku..bagai ada parut yg terkoyak di jari aku tu..aku kupas kulit yg terkoyak itu..ye sangat mudah dikopek!



tetiba kulit tu terbelah 2 ! dan ada ruang seakan kocek didalam jari aku! aku terkejut ..aku amati didlmnya
ada benda berwarna hitam didalamnya. aku cuba utk menarik benda tu dan...ye..ianya berhasil !!
aku tarik perlahan2benda hitam itu...ya Allah!!! aku menarik seekor ulat!! ianya sgt mengelikan ..lepas seekor..seekor  ulat turut keluar.. aku geli!!! teramat geli ..ulat itu seakan ulat roti yg selalu dimakan oleh burung2 yg selalu aku tengpk dalam tv tu !! ye aku selok lagi...uhhh ada banyak rupanya ulat2 didalamnya..
astagfirullahahlazimmmm.... sampai kelengan aku rupanya ulat2 itu bersarang! aku buang semua ulat2 tu sampai kosong disarangnya...


dalam masa yg sama badan aku lemah ... aku menangis dalam mimpi tu, aku rasa bagaikan ulat2 tu bersarang diseluruh tubuh aku ni..aku menangis dan terus menangis.aku dah tak fikir pasal ulat2 tu lagi
tapi aku terfikir..apakah semua ni??? aku dah mati kah atau aku masih lagi bernyawa??apakah ini balasan atas tiap dosa2 aku? apa kah pertanda utk semua ini? asagfirullah halazimmmm....ya Tuhanku ampunkan ku...


bila tersedar dari mimpi...benda yg pertama aku lihat ialah jari telunjuk ku ditangan kiriku ni..ok jek!takde pun parut atau luka..takde pun ulat! takde pun kesan terbelah tu ! secara automatik airmataku turun laju..ya ALLAH...aku insaf...ye aku dah banyak melakukan dosa dgn jari jemariku ini..aku menulis yg tak perlu...menaip benda yg menyakitkan hati org lain...menyindir dgn kata2 yg ditaip oleh jariku ini...


aku rasa menyesal atas semua yg telah berlaku..aku bertaubat...insaf sgt2...ya Tuhanku petunjuk ini memang yg terbaik buat aku. sebelum tibanya tahun baru ni,kau dah beri aku hidayah agar berbuat lah kebaikan dng jari telunjuk aku ni...ye...pada sahabat yg pernah terasa dgn post aku yg lalu..aku mohon ampun dan maaf kerana aku pernah menyakiti perasaan korang...ampun kan aku beb..aku tak sengaja menyakiti..sebenarnya..aku nak meluahkan yg aku tahu ..yg aku rasa... tapi mungkin pada aku itu adalah kebenarnannya tapi pada korang itu menyakitkan...maafkan aku...


beb...ampunkan aku..maapkan aku
pada insan tersayang aku serahkan semuanya pada kamu, andainya kau tak merelakan penjelasan ini aku mohon maaf..inilah puncanya aku berubah ... dan ketahuilah sayangku kerana inilah sahaja caraku berinteraksi dgn sahabat2ku disini..kamu pun tahu bagaimana kehidupan aku disini...maapkan aku...mohon sekali lagi maafkan aku.... selagi aku masih bernafas..please beb,maafkan aku...esok belum tentu lagi milik aku, mungkin esok aku kan pergi bersama kenangan abadi berkarya didiary aku ni..aku sendiri pun tak pasti...


sahabat blogger....
jadikan lah pengalaman mimpi aku ni sebagai pengajaran korang ok..walau pada kita itu kebaikan belum tentu ianya dapat membahagiakan org lain. bagi insan yg pernah terasa dgn karya aku ni...aku merayu sekali lagi...maafkan aku kerana telah menyakiti kamu...dan maapkan jari aku juga...:'(





Comments