MENDIDIK KEJAP

ish.. arini kita cerita pasal anak remaja jom..
korang remaja ke tak?
hahaha
meh check jap :p
ohohoh..yea..still young
korang tau macamane yg dikata remaja tu?
antara umur 11-20 tahun la yunk...
kalau 21 -60 tu dah dewasa
dan jika 60- hingga ajal datang tu dah warga emas
adehhh...kat mana pun korang..
korang kena baca info ni
macamane cara untuk mendidik anak-anak remaja
ahha!! sejujurnya remaja itu indah youuu...
more info more style...

korang baca ni dengan remaja.kita kena.....
-dampingi mereka
-sayangi mereka
-hormatilah mereka dan tunjuk kasih sayang
-berceritalah dengan mereka
-hargailah mereka
-jangan perkecilkan mereka
-jangan kutuk mereka
-jelaskan antara betul dan salah
-kukuhkan tabiat positif dengan pengaruh positif terarah...

ok!kerja  senangkan..
boleh ke korang buat..maybe bukan sekarang
tapi suatu masa nanti...aku berkata atas pengalaman je ni...
walaupun semua tu adalah dari kata-kata  Dato' Dr.Mohd Fadzilah Kamsah..
 :) sayang kamu !

Comments

ena dah dewasa... huaaaaaaaaaaaaaaa... good tips.. =) nanti kita dah ada anak, bolehlah terapkan tips ni
ye..betul tu awak... semua ni ilmu sebab bukan mudah mendidik remaja zamanni kan...