PAHALA SELEPAS MATI

Assalamualaikum..
harini macam nak kongsi satu benda dengan korang lah!
iaitu cara nak dapatkan pahala walaupun kita dah mati !!
aikk..boleh ke dah mati tapi nak cari pahala..?
ins sha Allah..boleh...
caranya :

# korang beli kipas (1 pon ok ) pastu pasang kat surau/masjid.tiap kali orang pasang (on) kipas tu untuk bersolat.tiap kali tu lah pahala korang dapat nanti.


#korang derma kerusi roda ke hospital. tiap kali kerusi itu digunakan oleh pesakit,tiap kali itu juga pahala buat korang.

#memberi pakaian yg menutup aurat kepada orang. setiap kali baju itu dipakai,korang pun dapat pahala.

#memberi makan kepada orang, setiap kali makanan itu menjadi darah daging nya,korang dapat pahalanya.

#menyampaikan ilmu yg bermanafaat, selagi orang itu mengamalkannya pahala tetap milik korang.

#berkongsi maklumat ini kepada orang ramai. walaupun 1 saja korang sampaikan,  korang tetap dapat pahala sebab korang dah berdakwah untuk sampaikan ilmu hehe...
ins sha Allah.. apa yg penting keiklasan kerana Allah semata-mata  :)

aku harap semua yg diatas ni dapat korang manfaatkan, sebab nilah saja yg dapat aku beri harini.nak beri lamboghini aku tak mampu hehehe...:) selamat beramal beb... assalam~

Comments