Skip to main content

TERIMA KASIH UNTUK KENANGAN ITU

harini aku nak share dengan korang
luahan hati seorang insan
yg paling aku sayang seumur hidup aku
seorang insan yg selalu disisi aku
saat aku susah
saat aku sedih
saat aku sengsara..
namun kerana aku tak sanggup melihat kesengsaraannya
aku nak kongsi kat korang
tentang apa yg dia pendamkan beberapa harini...
10.11.12
tarikh yg memberi sebuah kejutan buat aku
kalau korang nak tau..
baca luahan hati dia ni ...


coretan buat kekasih ku yg jauh
salam awak...
mungkin amat perit buat saya untuk menulis kata-kata ini.tapi demi satu penjelasan.biar saya gagahi jari jemari saya untuk menaipnya di netbook kesayangan saya ni.sebenarnya saya tak jiwang macam akak saya.saya tak sentimental macam akak. saya brutal! saya pendiam..saya lasak.. saya happy go lucky dengan member yg saya kenal..saya memang lain.. dan yg pasti akak kata saya emo girl!! memang betul saya kuat emo... apa nak sorok perangai sendiri kan?? ye saya memang kuat..kuat kuat emo...

dulu masa saya mula kenal awak...
beberapa bulan yg dulu.saya sangat hurmat awak.sebab kata akak saya awak tak reti main pempuan..aku tak de girl friend pon. awak baik itu..awak baik ini... semua akak puji awak...dan pada masa yg sama, saya memang sedang mencari pengganti teman penenang hati saya..dikala saya baru saja putus hubungan dengan ex saya yg ganas tu...

dan dengan secara tak sengaja. saya boleh pilih awak sebagai ganti.adeh...terlalu gopoh saya kan. namun hati yg kosong tetibe dapat teman yg setia mana tak teruje nya..jiwa tengah parah jadi pulih dengan gelak tawa awak. hati yg selalu sedih jadi makin gila meroyan dengan telatah awak yg macam-macam tu. awak kata dulu-dulu awak tak pernah jadi burung hantu bila online di fb tu. tapi sejak saya hadir dalam hidup awak,awak dah jadi bapak burung hantu semalaya dah..mengantuk pun awak tahan kan..letih pun awak lupakan ..semua sebab saya..sebab nak teman saya online malam-malam ( maklumlah online curik-curik dari mama dan ayah hihihi )

kemudian rezki awak bertambah.awak dapat kerja di daerah tu.. dan awak kena tranning selama sebulan.masa tu saya ..ye saya sangat sedih...seluruh jiwa saya pergi dari diri saya ni..hancur luluh.sebab saya
 tau disana nanti awak akan mulakan kehidupan baru..disamping tugasan baru..disamping teman baru..senang kata semua lah baru... dan awak akan tinggalkan saya ...ye saya terima semua tu dengan hati yg berat sangat sangat... namun saya tak tunjukan sebab saya tau awak memang sayang saya..hihihi ( tu yg awak ucapkan tiap kali kita berchating di ofis kan3x )

seminggu pertama..
ye saya dah macam orang gila yg hilang anak. merindu separuh nyawa kat awk..hari - hari cari awak di facebook padahal saya tau awak tak dapat online facebook . tiap hari saya tengok gambar awak yg saya buat kan album khas utk tatapan saya.. dah tu bila saya tengok gambar awak..saya menangis..sebak... bercampur aduk.. tapi awak jauh dan saya masih lagi pegang kata -kata awak ...saya sayaaaaaaaaag awak sayang... ye itu kata-kata awak  yg saya pegang... dan saya tenang bila ingat semua kata-kata awak tu.

minggu kedua..
saya dah mula resah.. tugasan saya ..pelajaran saya semua dah menjadi satu bebanan yg meruncing. .saya akur sebab exam saya makin dekat.. mama pulak makin kuat membebel bila saya online..ok mama saya kurangkan aktibiti saya berfacebook ni ye..tu janji saya kt mama...dan dengan itu kuranglah saya melepaskan rindu saya kat awak diofis tu... maafkan saya..

minggu ke tiga...
saya lihat awak pun dah jarang berfacebook lagi.mungkin awak sibuk dengan tugasan.mungkin awak letih. mungkin awak takde masa yg cukup..tu kata hati saya..lagi pun saya dah jarang menghantar massage kat awk pun kan...hurm... saya pun sangat-sangat busy ketika tu ..exam makin dekat..saya rasa awak pun pahamkan...

minggu terakhir awak tranning...
saya terbukak profile awak...tangan saya gatal pulak nak bukak massage awak dengan member awak...
yg selama ni saya pun tak suka buat benda benda camni bila online profile awak tu...
ergh!! sakit... budak emo terus jadi sebak....saya telah pendam sebuah perasaan yg pedih waktu tu
namun saya masih mampu bertahan lagi...saya bagi awak peluang ..saya biarkan saja member awak tu melayan karenah awak.saya tunggu awak habis tranning..
ye cukup sebulan saya tau awak dah habis tranning
tapi yg pelik awak masih tiada masa untuk saya.
saya makin kosong!!
terpingga-pingga..
dimana saya kini.kenapa jadi camni..
alasan awak saya tengah exam dan awak tak mahu kacau.
tapi masa saya trial dulu kenapa kita boleh berchating sampai pukul 1pagi pulak?.
masa tu awak tak fikir lak saya kena fokus pasal exam saya tu..pelik je kan..
kemudian saya terfikir...kenapa saya kena tunggu sedangkan awak sedang seronok bersama dia...


orang baru ...yang baru muncul dalam hidup awak tu..saya bukan lagi tempat untuk awak berkongsi masalah dan saya bukan lagi tempat awak melepaskan rindu..saya kini akur dangan semua kejadian...


awak...saya dah janji dengan awak yg saya tak mau menangis lagi saya tak mau rasa kecewa lagi
maka dengan berat hati... saya buat keputusan melepaskan semua yg kita bina disitu..melepaskan saya dengan semua kenangan kita.yg paling istemewa nya awak terima sepenuhnya keputusan saya tu
dan awak katakita pun bukan ada apa-apa ikatan lagi .awak  kata lepasni kita buat hal masing-masing 
tapi awak nak persahabatan ni tetap  kekal .awak kata awak sayang saya lagi..tu kata-kata awak...
belum pun 24 jam masa berlalu .awak dah pun tukar status awak di facebook.saya cuma mampu tersenyum dalam sebak . saya terkedu..tangan gatal saya masuk lagi ke profile awak nak baca luahan hati awak dengan member awak tu..ye..akhirnya. saya tak boleh lepaskannya disini....cukuplah setakat pic ni...
.12:54am
awak
saya dah baca semuanya
kini saya tahu selain saya , member awak tu pun dah tau passward profile awak .padahal share passward hanya untuk orang yg special je kan awak..syukur lah awak kini dah ada teman pengganti saya
walaupun  perpisahan ini baru 30jam berlalu ..tapi saya syukur sebab saya sempat lagi mengucapkan selamat hari lahir awak tempuhari...saya sangat tak sangka cepat betul awak berubah!padahal...argh... abaikan je perasaan saya ni....



kini semua dah selesai...
awak milik orang lain dan awak dah happy sekarang... saya ni biarkan lah dengan emo saya yg sepi...lagipun saya masih budak sekolah yg kecah-kecah ..mana boleh bercinta macam mereka semua  tu..saya paham situasi saya sekarang... saya pun tak mahu membenci sesiapa lepas ni..maka saya halalkan semua yg awak buat kat saya selama ni..
maafkan saya ..awak...... saya tak mampu menjadi gadis peneman setia awak sebab saya jauh dan masih budak sekolah!!...lupakan semua kenangan kita ...dan akhir sekali ucapan iklas dari saya...terima kasih  sebab buat cinta saya sebagai cinta ujikaji awak yg pertama.

salam...
saya~ orang yg pernah awak panggil sayang...

Popular posts from this blog

DOA BUAT KEKASIH *CINTA JARAK JAUH*

assalamualaikum
mood sedih dari malam tadi...
semalam ye malam semalam, selepas aku offline dari laman web tu ,
secara tak sengaja hati ni tetiba jadi sebak mengenangkan dia,
kekasih ku yang jauh disana .
sekian lama menjalinkan perhubungan dengan dia,
sekali pun kami tak pernah bertemu.
kini masa hampir menjangkau ketahun yang ketiga
dan kami masih setia bersama
dan tidak lagi pernah bersua muka~ pelik tapi benar~





tak pernah aku bayangkan bagaimana telatah sebenar dia,
bagaimana rupa peribadi sebenar dia,
dan yang aku pelik kenapa aku tidak pernah memikirkan yang negetif tentang dia!
kenapa tidak? adakah ini di kata kan cinta itu buta!?




namun pekara yang buat aku terasa sebak tak tertahan,
dia masih setia menunggu aku walau berbagai dugaan pahit getir ,
tentang pembohongan status aku ,
tentang kesihatan aku yang tidak memberansangkan ,
dengan perangai aku yang suka membuat tuduhan yang tak berasas tentang dia..




ye.. dia masih tetap sabar.
aaah !! kejam nya aku terhadap dia,
teruknya …

CIKGU AYU

Hari ni teringat kat someone pulak time sunyi sepi ni.....dia tak lain tak bukan ialah cikgu Ayu yeaa..cikgu Ayu yang memang sedia ayu ... manja ..lemah lembut dan comel ,ramai yang tertarik dengan keayuan cikgu Ayu



cikgu Ayu baru ditukarkan kesekolah aku .katanya dia mengajar aliran sastera ! ish..malangnya aku berada dialiran science !ah.tak ada rezeki la camni ...ramai murid lelaki yang tergoda dengan kecantikkan cikgu Ayu dan aku yang murid perempuan ni pun ..kalau sehari tak nampak kelibat cikgu Ayu .rasanya tak sempurna hari persekolahan aku pada hari tu .. serious ~

suara tapak kasut tumit tinggi cikgu Ayu sangat aku kenal tik tok , tik tok..yea..langkah cikgu Ayu teratur melangkah...bila kedengaran  bunyi itu,mata kami akan sedia menjeling ketepi tingkap fuh .... saat tu mata pasti tak berkelip..pandangan kami tajam ketingkap kelas ok..ok...bukan aku aje ok,malahan murid-murid dikelas lain pun sama mengalami stuasi yang serupa !


ohh cikgu Ayu... kenapa kamu ! jerit ketua kela…

BILA PEMAIN BOLA BERCERITA PASAL AKU

Mama kata biar sikit perasan  dari langsung takde perasaan
hahahaha
aku ok jew,janji bahagia...
sorry it too much ...
mmuuaachx